Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: Trening opp mot millitæret

Silver Member Lean01 sin avatar
    Ble medlem
    09-2004

Trening opp mot millitæret

Skal inn i millitæret om ca en måned. Det jeg lurte på da er hvordan jeg brurde trene opp mot millitæret for å øke mest mulig i basisøvelsene, pushups, hangups og situps.

Lønner det seg og trene styrke ved siden av disse øvelsene eller burde jeg bare holde meg til de?
    I tillegg hvor ofte bør jeg trene de med tanke på restitusjon og best mulig økning styrkemessig(antall utførelser/repetisjoner)

Kan man trene disse øvelsene hver dag og fremdeles få bra fremgang?
    (har inntil nå ikke gjort så altfor mange pushups og hangups i det hele tatt, så det er på tide og trene litt på de)

Er det mulig og ta med seg kosttilskudd inn i millitæret og isåfall er det no grense på hvor mye? Tenker da på tilskudd slik som proteinpulver og kreatin.

Takker for svar Ligger lit karma på lur også..
    Sist endret av Lean01; 05-08-05 kl 20:46

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    I militæret nektes du mat, søvn, og treningen består i å jogge på tom mage, holde et 4kgs gevær på strake armer og 10 armhevninger.
    I så måte ville jeg ikke trent opp mot militæret.
    Jeg ville trent meg ned mot militæret.
    For å komme i militærform foreslår jeg 5 knebøy uten vekt om dagen, og at du curler litt med en flaske cola. Feks.

(Obs: Luftvern i Bardufoss)
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Hvor skal du i millitæret?
    Jeg drar nå på mandag. Har ikke drevet noen spesifikk trening ift millitæret. Eneste at jeg har begynt å "nedspise" meg litt de to siste ukene nå. Jeg tenkte det kunne være lurt siden det kan bli litt tungt å gå direkte fra 6-7 måltider ed til 4 (med 1/5 mengde kcal som vant)
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Om dere ikke er sugen på å miste alt dere har jobbet for i flere år, så foreslår jeg at dere kommer dere ut så fort som mulig. Spill mongo eller uriner i gangen eller noe. Det finnes ikke noe slikt som for hard skyts. En i troppen smurte bæsj på alle dørhåndtakene i over en uke før han ble knepet og sendt hjem. Jo raskere dere er ute, jo bedre odds.
    Evt. bli overført til en sitte-og-sove-jobb hvor dere kan spise og pumpe jern. Andøya radio- og radar feks.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Bra holdning!
    .......................................R.I.P..........................................

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Fornuft og intelligens seirer! (men ikke i militæret)

Siden du gir meg rød karma Coleman -
    Jeg har vært i militæret, det har ikke du.
    Jeg vet akkurat hva som skjer der.
    Du får to 'skikkelige' måltider om dagen. Ingenting etter kl. 16.
    Disse måltidene består stort sett av brødmat og annen karbo.
    Havner du i bardufoss må du belage deg på å ligge ute en uke i strekk hver mnd. Foruten at det er mongokaldt får hvert lag på 5 mann et knappetelt og en pose med et brød og hotell-pakker med syltetøy. Disse skal man klare seg på i en uke, noe som gir deg om lag 1-2 brødskiver om dagen å mette deg på. Selv om det ikke er helt lov, anbefaler jeg i det minste å smugle med deg litt hermetikk.. bog eller tunfisk.
    Sist endret av vio; 05-08-05 kl 20:05

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    Fornuft og intelligens seirer! (men ikke i militæret)
    Ja der har du et godt poeng! Vi kan utfordre russere i mindpuzzles hvis det blir krig!

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Hvis det blir krig mot russerne kan vi flykte, for vi har ingenting å stille opp med uansett.

Men det er sånne som deg de vil ha i militæret. Godt for deg..!
    mushrom

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Hva som skjer i militæret kommer litt an på hvor du havner. I garden har de i allefall styrkerom for fri bruk.

Virker som du er litt negativ til ting, vio? Ting løser seg med et litt positivt syn på omgivelsene en gang i blant
    Sist endret av worbid; 05-08-05 kl 20:15
    wat

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Forøvrig vil jeg påpeke at den neste store trusselen ikke vil komme over oss i form av en konflikt med allierte eller russland. Den er snarere allerede her i form av fundamentalistiske muslimer. I så fall spiller militæret en uvesentlig rolle i forhold til nasjonens trygghet i forhold til det å motvirke terror og ukontrollert innvandring. Sånn sett er det langt mer avgjørende at ingen stemmer SV enn at vi har en hær .

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av worbid
    Hva som skjer i militæret kommer litt an på hvor du havner. I garden har de i allefall styrkerom for fri bruk.
    Absolutt! Det påpekte jeg jo også. Havner du feks i Marinen ser jeg for meg gode muligheter for å løfte vekter. Eller en radarstasjon.
    Men for guds skyld ikke tro du kan bygge muskler i hæren eller artilleriet.

Myofibriller er ikke bygget opp av gode tanker forresten. Man trenger mat, trening og søvn. Og slik er det nå engang. Heldigvis var jeg ikke treningsnarkis i militæret. Gikk inn 60kg, og kom ut 56. Enda jeg spiste en stor pizza til kvelds hver bidige dag.

Silver Member Lean01 sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Skal inn i artilleriet, er usikker om det er på bardufoss eller setermoen.

Vio: jeg mente ikke at jeg skulle bygge muskler men hvordan og hvor mye jeg burde trene for å øke i pushups, situps og hangups. Målet er ikke og legge på meg masse og bli større men å bli i bedre form.

Hvis det ikke er styrkerom der jeg blir stasjonert så søker jeg om å bli overført

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Bardufoss, setermoen, samme greien. I bardufoss er det et styrkerom. Det er ikke allverden, men det holder. Problemet blir vel først og fremst å få nok mat og søvn. De selger ikke proteinpulver i bardufoss hvertfall.. finnes ingen helsekostbutikk der.

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Mine minne fra militæret stemmer helt overens med det vio skriver. Bare bildet av tørt brød, hotell-syltetøy og telt gir meg gåsehud. For et helvete det var.

GI-Joe pelsjeger sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    gutta! søk dere inn til spesialjeger eller marinejeger! da har dere en opplevelse dere ikke vil glemme.. og dere krymper sikkert ikke av det.
    I kneel only to God , I don't see him here

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    Absolutt! Det påpekte jeg jo også. Havner du feks i Marinen ser jeg for meg gode muligheter for å løfte vekter. Eller en radarstasjon.
    Men for guds skyld ikke tro du kan bygge muskler i hæren eller artilleriet.

Myofibriller er ikke bygget opp av gode tanker forresten. Man trenger mat, trening og søvn. Og slik er det nå engang. Heldigvis var jeg ikke treningsnarkis i militæret. Gikk inn 60kg, og kom ut 56. Enda jeg spiste en stor pizza til kvelds hver bidige dag.
    Hehe samme her, spiste pizza hver dag. Ofte flere enn 1 gang siden middagen sugde.

mak
    mak er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem mak sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean01
    Skal inn i millitæret om ca en måned. Det jeg lurte på da er hvordan jeg brurde trene opp mot millitæret for å øke mest mulig i basisøvelsene, pushups, hangups og situps.

Lønner det seg og trene styrke ved siden av disse øvelsene eller burde jeg bare holde meg til de?
    I tillegg hvor ofte bør jeg trene de med tanke på restitusjon og best mulig økning styrkemessig(antall utførelser/repetisjoner)

Kan man trene disse øvelsene hver dag og fremdeles få bra fremgang?
    (har inntil nå ikke gjort så altfor mange pushups og hangups i det hele tatt, så det er på tide og trene litt på de)

Er det mulig og ta med seg kosttilskudd inn i millitæret og isåfall er det no grense på hvor mye? Tenker da på tilskudd slik som proteinpulver og kreatin.

Takker for svar Ligger lit karma på lur også..
    det er mye push ups og sit ups på rekrutten.. så det er jo bare og kjøre på med det, hvis du ønsker og bli god på det..det er lov og ta med seg proteiner.. men det må være kjøpt i norge.. jeg var i marinen i en vakt bu..helt perfekt for bygging, spiste masse og fikk trent mye..var ikke store styrkerommet men hadde det viktigste

Silver Member
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    overd0se - var/er du marine- eller spesialjeger?
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

GI-Joe pelsjeger sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    ZtateX: nei ikke jeg.. :shoot:
    I kneel only to God , I don't see him here

Kliss nytt medlem krims sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av overd0se
    søk dere inn til spesialjeger eller marinejeger! da har dere en opplevelse dere ikke vil glemme.. og dere krymper sikkert ikke av det.
    Forsvaret trenger utholdende muskler, ikke eksplosive - dermed er det sannsynlig å "krympe" mens man er inne, spesielt om man går for spesialtjeneste.
    Attitude is a little thing that makes a big difference.

Lignende tråder

1. Rett mat før trening
    By admin in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 28-04-10, 11:12
  2. OPTIMAL TRENING BY HIT
    By HITFrank in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 59
    Nyeste innlegg: 30-05-09, 18:57
  3. DoggCrapp-trening (hovedposten)
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 44