Planlegger å kjøpe meg litt lesestoff, men jeg vet lite selv om hva som faktisk er verdt å lese.
Noen anbefalinger?Legg gjerne til hva den handler om, hvorfor du mener den bør kjøpes og hvor den kan kjøpes.
Planlegger å kjøpe meg litt lesestoff, men jeg vet lite selv om hva som faktisk er verdt å lese.
Noen anbefalinger?Legg gjerne til hva den handler om, hvorfor du mener den bør kjøpes og hvor den kan kjøpes.
Supertraining skal være ei veldig bra bok, men jeg har ikke lest den.
Starting Strength av Rippetoe er bra, den holder jeg på med nå.
Fant noen anmeldelser av Supertraining og den ser interessant ut, men den ligger ikke på eBay og på Amazon koster den $100.00.
Starting Strength har jeg sett anbefalt mange steder nå, så den ligger i handlekurven min på Amazon![]()
Lykke til med å lese Supertraining. Et greit oppslagsverk, men de fleste gidder ikke sette seg ned og lese den fra perm til perm. Uansett må man nok ha et ganske godt grunnlag før man plukker opp denne. Den er tyngre enn de fleste pensumsbøker innen exercise physiology. Vanlige bøker om trening er som Donald i forhold.
De fleste trenger vel egentlig ikke kunne så enormt mye om den utvidede Hill-kurven eller de hvilke elastiske komponenter av sarkomeren som er koblet i serie.
EliteFTS selger den, for de som er interesserte.
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!
Derfor jeg spør; så jeg slipper å kaste bort penger på noe jeg ikke har bruk for. Er den så tunglest som du sier, er den nok lite nyttig for meg.

Om du er interessert i kampsport trening:
Infinite Intensity av Ross Enamait
Arnold Schwarzenegger - The New Encyclopedia of Modern Bodybuilding
http://www.dingsekongen.no
Science and Practice of Strength Training er veldig bra, Supertraining er vel den beste men litt tunglest.
Arnold sin bok har mange fine bilder men ingen verdi utover det.
Starting strenght er fin for nybegynnere men gir liten dypere forståelse.
Dorian Yates - Blood and Guts
For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.
Nja...Arnolds bok gir iallefall en ganske bra beskrivelse av øvelser, masse inspirasjon samt innsikt i hvordan man må yte for å få resultater. Man trenger fint liten kunnskap for å få gode resultater når det gjelder bygging eller styrketrening. Kunnskap er bra, men folk har også en tendens til å overanalysere ting. Løft, spis, lytt til kroppen og vær ærlig med deg selv m.t.p. innsats og resultater. Pleier å funke.
Tror ikke jeg har fått noe bedre resultater av det faktum at jeg eier Supertraining.
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!