Viser resultatene 1 til 35 av 35

Tråd: Treningshyppighet

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005

Treningshyppighet

Mandag trente jeg beina, og pumpet meg helt ut. I går gikk jeg på spinning og tømte meg også da fullstendig. Er det fornuftig å trene beina ene dagen for så å sykle dagen etter?

Jeg må påpeke at jeg gir jernet når jeg trener.

Medlem flashman sin avatar
    Ble medlem
    09-2002
    Det hadde vært best å hvile beina mellom øktene. Musklene trenger tid på komme seg etter at du har "gitt jernet".
    Gro i fred.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av flashman
    Det hadde vært best å hvile beina mellom øktene. Musklene trenger tid på komme seg etter at du har "gitt jernet".
    Tenkte meg det, ja. Jeg er helt død i beina i dag. Holder det med ett par dagers hvile?

Medlem Nebula sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Altman
    Mandag trente jeg beina, og pumpet meg helt ut. I går gikk jeg på spinning og tømte meg også da fullstendig. Er det fornuftig å trene beina ene dagen for så å sykle dagen etter?

Jeg må påpeke at jeg gir jernet når jeg trener.
    Kommer an på hva du vil oppnå med treningen din. Vil du oppnå masse, styrke og volum raskt, gjør du IKKE det du beskriver. Tømmer du deg i spinning 7 dager i uken, skjønner jeg hvorfor du skulle gjøre noe slikt. Hvis det ikke er tilfelle, hvil MINST 1 dag før du gjør et slik stunt. Fornuftigt spør du, og jeg mener no no no and oh no

Bra at du gir jernet i alle fall!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nebula
    Kommer an på hva du vil oppnå med treningen din. Vil du oppnå masse, styrke og volum raskt, gjør du IKKE det du beskriver. Tømmer du deg i spinning 7 dager i uken, skjønner jeg hvorfor du skulle gjøre noe slikt. Hvis det ikke er tilfelle, hvil MINST 1 dag før du gjør et slik stunt. Fornuftigt spør du, og jeg mener no no no and oh no

Bra at du gir jernet i alle fall!
    Det er nettopp masse, styrke og volum jeg er ute etter. Du sier at jeg bør vente MINST en dag. Hvor lenge bør jeg ideelt vente?

Takk for svar, forresten

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    om du trener bena tungt har jeg av egen erfaring måtte vente 3 dager før jeg kan yte max igjen / følelse av max restitusjon

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    om du trener bena tungt har jeg av egen erfaring måtte vente 3 dager før jeg kan yte max igjen / følelse av max restitusjon
    Men kan jeg jogge dagen etter at jeg har trent bena? Evt. lett jogging?

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Men kan jeg jogge dagen etter at jeg har trent bena? Evt. lett jogging?
    Selvsagt kan du det.

Syklister, langrennsløpere, fotballspillere etc. har mye bentrening i treningsprogrammene sine, uten at det betyr at de må holde seg unna kardio de neste dagene.
    \o/

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    lett jogging, men jeg ville holdt meg unna lange tunge løpeturer. belast det minimalt de 2 første dagene etter en tung benøkt, da trenger bena å bygges opp om du vil ha masse

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    lett jogging, men jeg ville holdt meg unna lange tunge løpeturer. belast det minimalt de 2 første dagene etter en tung benøkt, da trenger bena å bygges opp om du vil ha masse
    Hmm, det betyr at planene mine må endres en del

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av aro
    Selvsagt kan du det.

Syklister, langrennsløpere, fotballspillere etc. har mye bentrening i treningsprogrammene sine, uten at det betyr at de må holde seg unna kardio de neste dagene.
    Lett jogg, altså?

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Hvis det først og fremst er volum og masse du er ute etter i beina, kutter du løpinga til minimalt/ til null.

Så trener du beina med vekter annenhver dag, ikke til failure. Sørg for å ha progresjon i vektbelastningen.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stripie
    Hvis det først og fremst er volum og masse du er ute etter i beina, kutter du løpinga til minimalt/ til null.

Så trener du beina med vekter annenhver dag, ikke til failure. Sørg for å ha progresjon i vektbelastningen.
    Men jeg trener også kondisjon i tillegg

aro
    aro er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2004
    For å ta det litt basic; hva er målet med treningen din?

Vil du ha fete lår?
    Vil bli god i en spesiell idrett?
    Er du fornøyd med benas størrelse?
    etc.
    \o/

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    For å ta det litt basic; hva er målet med treningen din?

Vil du ha fete lår?
    Vil bli god i en spesiell idrett?
    Er du fornøyd med benas størrelse?
    etc.
    Altså, det er to hovedgrunner til at jeg trener: 1) Jeg vil ha store/større muskler over hele kroppem og 2) Jeg vil ha bedre utholdenhet og kondis.

Per i dag er jeg ikke fornøyd med en eneste muskel, bortsett fra at jeg i følge to instruktører var vanvittig sterk i ryggen (det var jeg ikke klar over).

aro
    aro er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2004
    Altså, det er to hovedgrunner til at jeg trener: 1) Jeg vil ha store/større muskler over hele kroppem og 2) Jeg vil ha bedre utholdenhet og kondis.

Per i dag er jeg ikke fornøyd med en eneste muskel, bortsett fra at jeg i følge to instruktører var vanvittig sterk i ryggen (det var jeg ikke klar over).
    Man kan sjelden få både i pose og sekk. Om du vil ha volum i beina raskest mulig må du ta det piano med jogging og løping. Da er heller gåturer ala pensjonisttrim å anbefale. Husk også å spis mye proteiner og mat generelt.
    \o/

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Man kan sjelden få både i pose og sekk. Om du vil ha volum i beina raskest mulig må du ta det piano med jogging og løping. Da er heller gåturer ala pensjonisttrim å anbefale. Husk også å spis mye proteiner og mat generelt.
    Da får jeg heller kompromisse. Det vil i praksis si å senke kravene mht. muskelmasse. Jeg SKAL nemlig ha bedre kondis.

Når det gjelder kostholdet, er det det jeg har slitt mest med, men jeg føler at jeg er på riktig vei, både når det gjelder matmengde og sammensetning.

Takk for svar, forresten

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    mann kan få i pose å sekk om mann vil.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    mann kan få i pose å sekk om mann vil.
    Hvordan da?

Ble medlem
    06-2003
    1. tren veldig hardt for å få den muskel massen du vil ha. spis MEGET mye (da spesiellt protein).
    2. tren kardiovaskulær trening hver dag.

du får ikke 110% ut av begge delene. men du får garantert mer ut av dette, enn å bare fokuser epå en av delene og spise lite!

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Pass på lokal overtrening i såfall.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Når du sier proteiner, mener du at jeg også bør bruke proteintilskudd? Hvilket merke bør jeg i så fall bruke?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    1. tren veldig hardt for å få den muskel massen du vil ha. spis MEGET mye (da spesiellt protein).
    2. tren kardiovaskulær trening hver dag.

du får ikke 110% ut av begge delene. men du får garantert mer ut av dette, enn å bare fokuser epå en av delene og spise lite!
    Nå er jeg oppe i 5-6 måltider per dag, men har planer om å kutte ut det siste måltidet, da, slik at jeg er nede i 5 konstant.

Jeg spør deg også: mener du at jeg bør bruke proteintilskudd? Hvilket merke bør jeg i så fall bruke?

aro
    aro er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2004
    Om du har råd til det, så gjør gjerne det, da dette gjør det mye lettere å nå målet.

Merke er ikke så viktig, men kjøp det på nettet slik at du får mest mulig igjen for pengene dine.

Anbefaler whey isolat (altså en type, ikke et merke) fremfor andre varianter.
    \o/

Ble medlem
    06-2003
    WHEY protein (sjekk forumet her om hvilket protein folk mener er best og kjøp det)

5 eller 6 måltider spiller nok ikke så stor rolle. men hva du spiser i de måltiden spiller en rolle.

jeg kan bare snakke for meg selv, og du må IKKE høre på meg, for alle andre mener jeg har feil, men uansett.

f.eks.

frokost: ta deg en eggeomelett. så stor du klarer. (protein + fett)
    skole mat/jobb mat(1 eller 2 måltider?): grov-kylling-baguette (protein + karbohydrater)
    før trening: havregryn + WHEY
    etter trening: WHEY + bananer (så mange du klarer spise (-: )
    utover kvelden: tunfisk tunfisk tunfisk

altså. ikke vær redd for å spise proteiner. prøv å ha mest proteiner i hvert måltid. utenom trenings måltidene! og vær heller ikke redd for å løpe, jogge, gjør det så mye du hæler. MINST en gang om dagen.

om du er typen så legg på litt grønnsaker og sånt. men sånn har jeg ikke peiling på.(ikke at jeg kan noe om det her da)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    WHEY protein (sjekk forumet her om hvilket protein folk mener er best og kjøp det)

5 eller 6 måltider spiller nok ikke så stor rolle. men hva du spiser i de måltiden spiller en rolle.

jeg kan bare snakke for meg selv, og du må IKKE høre på meg, for alle andre mener jeg har feil, men uansett.

f.eks.

frokost: ta deg en eggeomelett. så stor du klarer. (protein + fett)
    skole mat/jobb mat(1 eller 2 måltider?): grov-kylling-baguette (protein + karbohydrater)
    før trening: havregryn + WHEY
    etter trening: WHEY + bananer (så mange du klarer spise (-: )
    utover kvelden: tunfisk tunfisk tunfisk

altså. ikke vær redd for å spise proteiner. prøv å ha mest proteiner i hvert måltid. utenom trenings måltidene! og vær heller ikke redd for å løpe, jogge, gjør det så mye du hæler. MINST en gang om dagen.

om du er typen så legg på litt grønnsaker og sånt. men sånn har jeg ikke peiling på.(ikke at jeg kan noe om det her da)
    Hehe, du kommer med et diettforslag, men men ber meg samtidig om ikke å høre på deg Skal jeg være ærlig så har jeg ikke peiling. For meg ser den grei ut?

aro
    aro er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2004
    Hehe, du kommer med et diettforslag, men men ber meg samtidig om ikke å høre på deg Skal jeg være ærlig så har jeg ikke peiling. For meg ser den grei ut?
    For meg er ser det ut som om det er alt for lite karbohydrater i det diettforslaget. Du vil opp i vekt, ikke sant?
    \o/

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    For meg er ser det ut som om det er alt for lite karbohydrater i det diettforslaget. Du vil opp i vekt, ikke sant?
    Altså, det der er litt kinkig. Jeg vil bygge muskler, men har samtidig en del fett jeg vil bli kvitt. Dette gjelder særlig rundt magen.

Ble medlem
    06-2003
    OG hvorfor trenger du så mye karbohydrater til å bygge muskler om du har fett å bli kvitt?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    OG hvorfor trenger du så mye karbohydrater til å bygge muskler om du har fett å bli kvitt?
    Er det et spørsmål til meg, eller var det til aro? Jeg vet rett og slett ikke.

aro
    aro er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2004
    Du kan ikke bygge muskler og bli kvitt fett samtidig. Du må velge den blå eller røde pillen. Skal du kvitte deg med fett, kutter du ned på kalorier og karbohydrater. Skal du bygge, peiser du på med begge deler.
    \o/

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Øyh, tren sprint dude. (Me har hard beintrening og en masse anaerob utholdenhetstrening og det er ikke noe problem) Det hele spørs vel på hvilken type kondis du tenker på. Hvis du vil utføre mest mulig aerob utholdenhetstrening vil ikke lårene dine vokse stort (medmindre du blir syklist ), men anaerob utholdenhetstrening og sprinting kan faktisk hjelpe deg en god del (sålenge du holder det moderat, bena mine krymper litt under konkurranseprep) med å øke masse i beina.

Du vil også bli lettere kvitt med det magefettet du nevnte ved å utføre sprint som kardio. Men jeg må utdype meg senere så nå får jeg bare etterlate meg to artikler her angående dette, for jeg er faktisk trøtt og skal legge meg.

http://www.mindandmuscle.net/content/page-274.html

http://www.mindandmuscle.net/content/page-309.html

Det gjelder resten også, utfør sprint som kardio!
    Sist endret av Ingar; 10-02-05 kl 22:11
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Du kan ikke bygge muskler og bli kvitt fett samtidig.
    Det burde da i teorien være fullt mulig?
    wat

aro
    aro er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av worbid
    Det burde da i teorien være fullt mulig?
    Da tror jeg du jammen må være tynnfeit og svak
    \o/

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Har man gitt en muskel grunn til å vokse, er det signalet veldig sterkt. Så man kan faktisk til en viss grad få muskelvekst selv i kaloriunderskudd. Spesielt hvis man er utrent/ har liten muskelmasse på kroppen.

Men skal du ha resultater, må du som aro sier, velge å ha perioder med bygging, og perioder med deffing.

Lignende tråder

1. Treningshyppighet
    By Tori in forum Trening
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 01-11-02, 15:18

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.