Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Treningsleir/bootcamp

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    34

Treningsleir/bootcamp

Hei, jeg er en pløsete kis på 31 år som heller sliter med motivasjon og tid til å starte treningsrytmen igjen. Jeg har fundert lenge på hvordan jeg best kan klare å komme i form til sommeren og har vurdert å bruke en feriemåned + feriepenger til å klare dette. Men for å kjøre hardt på, ville det vært best å kunne reise til en treningsleir/bootcamp, med oppfølging for å ikke bare å dette av lasset og småtasse rundt med en pils i hånda. Jeg snakker 5 dager i uken løpetrening 1 til 2 timer + styrketrening senere på dagen eller hva som vil være best for meg. Jeg er har trent mye styrketrening tidligere, men de siste to årene har alt falt sammen og formen er for å si det mildt, trist. Vi snakker ikke horribelt overvektig, jeg veier nærmere 86 kilo, og burde forvitre/forandre 10-12 kilo fett. Tidligere var optimalvekten på 80 kilo, men musklene er slappe og spekket begynner å henge. Derav småpanikken.

Jeg har stor tro på at jeg vil klare å fortsette treningen dersom jeg bare får denne kick-start'en. Men det er litt viktig at jeg får tid fra venner og familie for å klare det. Festing er det jeg ikke trenger å tenke på når jeg forsøker å trene meg opp.

Spørsmålet mitt er bare om det finnes slike "Bootcamps". Helst milevis fra venner og kjente. Og siden jeg bruker feriemåneden på dette, så er utlandet et akseptert alternativ. Jeg er bra dekka i feriepenger, så pris kan umulig bli noe issue. Med mindre vi snakker opphold i Dubai Tower.

What you say? Noen som har noen tips ?
    Takk uansett for at dere tok dere bryet å lese igjennom.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Tja meld deg på en kickboxingleir i Thailand.

Eventuellt så kan jeg sette opp en bootcamp for deg for ca 30k.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    haha

men hvor bor du?
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Det er vel egentlig bare å melde seg på en "summer camp" for hvilken som helst idrett / melde seg på en eller annen ekstremtur der man går i fjell i evigheter?
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    34
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stålballa Vis post
    Tja meld deg på en kickboxingleir i Thailand.

Eventuellt så kan jeg sette opp en bootcamp for deg for ca 30k.
    Vet ikke helt om jeg tør melde meg på bootcamp hos en med tilnavnet "Den anale hevneren."

Frode: Jeg bor i Oslo.

Thaiboxing... Interresant, og hadde jeg hatt guts nok så ville jeg sjekket det ut mer. Desverre har jeg ikke det.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Hvis du ikke tør thaiboxingleir så kjører du en fatcamp i USA.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Hva med å begynne med litt hver dag og gradvis øke?

Å springe 1-2 timer 5 dager i uka er en ekstremt bra prestasjon for en som er så utrent som du gir inntrykk av at du er.

Jeg vil tippe at etter en måned med bootcamp, så vil du kanskje få problem med å integrere det nye regimet i ditt daglige liv.

Trener man for hardt i begynnelsen så går man bare rundt og gruer seg til neste økt og finner på unnskyldninger for å skippe den.

Du kan f.eks begynne med styrketrening 2-3 dager i uken. 2-3 LETTE joggeturer. 2 lange gåturer.

Det spiller INGEN rolle hvor du er nå. Det som betyr noe er hvor du SKAL.

Om du bare greier å jogge 5 minutt så gjør du det. Ikke få blodsmak i munnen på første økt. Det skal være gøy. 3 joggeturer X 5 minutt første uken. Kanskje føler du deg klar for 3 X10 minutt den andre uken. Et annet alternativ er å måle deg i lengde. F.eks 1km første uken. 1,5 km andre uken. Osv.

Du vil se at kondisen kommer seg veldig kjapt når du først starter.

Ha struktur og følg en plan. Skriv ned opplegget ditt på papir slik at du ikke bruker skjønn daglig for å bestemme om du skal trene eller ikke. Er det jogging på tirsdag så er det jogging på tirsdag. Ikke Hotel Cæsar. Ferdig med det.

Gjør man det slik så er det mye lettere enn å skulle kjempe med nebb og klør i begynnelsen for å holde følge med et treningsregime kroppen ikke i utgangspunktet takler.

Sier ikke at du ikke skal presse deg selv, men det bør skje over tid.

Et annet alternativ for deg som jeg kan anbefale deg er å benytte deg av en online treningsveileder.

Selv brukte jeg Børge Fagerli i Myorevolution.no. Da oppgir du dine mål og får et skreddersydd program deretter med både kosthold og trening. Børge er veldig flink og svarer på det du skulle lure på per mail eller telefon. Det er ikke særlig dyrt heller.

Lykke til!

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    I Sverige har de vel sånn trenings-camp sak om sommer'n.. Husker ikke hva det het.. Men var da noe muskelgreier..haha. Hmm, så det finnes ja
    Men om det var for folk som allerede var bygde (så sånn ut på bildene), eller for alle som er intr. det vet jeg ikke.
    <3Fitnessfrøken<3

0,1 tonn pils sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    43
    Meld deg på til "Robinson"

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Reis oppover til nordland i en uke for frodes "fit for fight" camp. Billigere og noe "snillere" enn en boot camp i Thailand.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Medlem arctic_celi sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    Ny nisje... ny tanke....

Altså det finnes fremdeles deler av forsvaret som fortsatt driver med "bootcamp" lingnende trening. Spørsmålet er om en sivilist med penger får innpass der sånn helt uten videre.... egentlig tvilsomt.

"Helvettesuken" eller "Øvelse mestring" som de kaller det er jo minimum 5kg ned på en uke ... med det er kanskje i det mest ekstreme laget.
    Man bygger ikke akkurat musklene opp heller.

Søkte litt og fant dette:
    http://www.aktivpt.no/aktivbootcamp.84407.no.html

Så jævlig stusslig ut... men det ligger jo midt i oslo... få timer også.
    Du kan kanskje ta kontakt med de og formidle hva ditt ønske er...
    De burde være behjelpelig... ikke minst gi deg råd hvem du burde kontakte.

Hvis man søker litt på nettet så finner man masse fra utlandet:
    http://www.thebootcampcompany.com/specialpackages.shtml
    "Arroganse og selvinnsikt er sjeldent å finne i en og samme person"

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.