Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: treningsmetode

NiC
    NiC er aktiv nå
    Superior newbie NiC sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    24

treningsmetode

Hvordan er det man egentlig skal trene for å bli størst mulig, for å stimulere til størst mulig muskelvekst.

Har hørt litt frem og tilbake. Noen sier at man skal trene 100% altså til failure i hvert eneste sett.

andre sier at man skal kjøre 70-80% av det man klarer, stoppe før du ikke klarer mer.
    F.eks hvis du klarer 100 kg i benken 10 ganger(10reps) så skal du stoppe når du har gjort 7-8 reps.

Jeg er mere interisert i å bygge enn å bli sterkest mulig, så jeg lurer veldig på hvordan jeg helst børr trene for å oppnå dette.

*litt forvirret*

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    Du skal jo overbelaste muskelen, slik at den blir "ødelagt". Når kroppen bygger den opp igjen bygger de den sterkere for å forhindre at den blir ødelagt igjen. Da må du øke i vekt for å overbelaste den like mye. Det er bedre å starte litt for lavt enn litt for høyt, fordi det da er lettere å øke! Men du skal SLITE på de siste repitisjonene på siste sett, her ligger det mye mentalt!

NiC
    NiC er aktiv nå
    Superior newbie NiC sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    24
    nettop dett jeg hørt at man ikke skal,

ifølge det skal man stanse før det går mot failure på hvert sett. bare yte 70-80% av det du klarer. og så skal man øke belastning etter hver/ hver andre trening.

Benny
    Gjest
    Jeg vet jeg har mast mye om RYP programmet her på forumet. Men jeg føler at jeg som ganske newbe har vokst bra på det programmet. Men om jeg fortsetter å vokse meg om jeg kjøer det 13 ukers programmet engang til vet jeg ikke.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Ved å løfte mer og mer hele tiden blir du større. Om du blir sterkere ved å løfte 70% av max hele tiden er dette måten og gå fram på.. ¨

Tenk deg selv 2 tvillinger som løfter vekter.. Etter 1 år løfter han ene tvillingen 20kg mer i samtlige baseøvelser enn han andre.. Hvem er størst ?

Bronse Member Tobb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Poenget er vel progresjon...
    Så dersom ein trener 70% ei økt trener du 80% neste.

Mens enkelt sverger til bånn spiker heile tida..

Hadde ein berre visst kva som var best... Er vel individuelt osv og
    "Går det så går det. Går det ikke, så går det over."

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Jeg ser ikke helt hvordan man skal klare å bli sterkere om man holder igjen og trener med 70% av max hele tiden men men...

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Det er veldig individuelt.
    Vis du kjører hvert sett på hver øvelse til FYYYYYSISK og ikke mental failure hver gang du trener lurer jeg på hvor lenge du holder...?

si man kjører 3 sett på flat benk.
    det er da mange som for eksempel har to godt tunge sett og så har de ett siste failure sett ett strip sett eller ett fjerde sett som de stripper på og dette skal egentlig holde i massevis ettersom det ikke bare er muskelen som får slite man har bare ett CNS vet dere og dette brukes på alle reps alle sett på alle øvelser alle dager.
    passe på det også.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    30
    Jeg trener alltid til failure, alltid gjort. Økt 80kg i benken på det over flere år(noen av åra har ikke vært så bra trening). Kunne ikke tenkt meg å ikke kjøre til failure.

Har skade i underarmen på høyre hånda, så jeg må bruke reimer. Bruker jo underarmene selv om reimene er der, men ikke til failure. For å si det slik, underarmene har ikke vokst noe særlig, det har resten av meg!

Når jeg dropper å ha reim på den armen uten skade i grepet blir saken en helt annen, jeg må bruke grepe til det løsner(failure), får mye mer pump og underarmen begynner å vokse. Bare det at jeg kan ikke la venstre underarm vokse og ikke høyre(den er skadet), så jeg bruker reimer på begge.

Har merka mest økning i styrke ved å kjøre få tunge reps, er ikke sikker på om jeg økte så mye i volum for det. tror nenlig heller den relative muskelstyrken økte(stor styrke forhold til vekt), men så målte jeg ikke så mye. Ville annta at få reps gjør mann mer tettpakka. Finnes sikkert mange teorier om hvordan vokse..
    Mvh,

Choctaw :cool:

Bronse Member Fiat sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Har hørt at man skal kjøre lavt repantall for styrke og høyt for volum

Lignende tråder

1. Hvilken treningsmetode bruker du?
    By wannabearnold in forum Trening
    Svar: 19