Viser resultatene 1 til 22 av 22

Tråd: Treningsopplegg for å bli litt ''operativ''

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005

Treningsopplegg for å bli litt ''operativ''

Jeg lurer på hva som er mest gunstig av antall reps/sett osv. for å bli ''operativ'' som jeg kaller det i mangel på et bedre ord; altså for optimal effekt i selvforsvar og lignende.

Styrke på en - fem reps, eller funker volumtrening på over fem reps like bra til slike formål?

Vet selvforsvar mest er teknikk, men jeg må jo velge mellom reps-oppsett uansett, og lurer altså på hva som er smartest sånn sett.

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Hente inn Frode for RBSD.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sadie
    Jeg lurer på hva som er mest gunstig av antall reps/sett osv. for å bli ''operativ'' som jeg kaller det i mangel på et bedre ord; altså for optimal effekt i selvforsvar og lignende.

Styrke på en - fem reps, eller funker volumtrening på over fem reps like bra til slike formål?

Vet selvforsvar mest er teknikk, men jeg må jo velge mellom reps-oppsett uansett, og lurer altså på hva som er smartest sånn sett.
    Hva slags selvforsvar tenker du på? Helgardering?

Utholdenhet er en utrolig viktig og undervurdert ferdighet når det gjelder selvforsvar, jeg har personlig ALDRI vært så andpusten som under de hardeste øktene på kravmaga treninga.
    Må du forsvare deg mot 3 av gangen som "løper" etter deg, så kan du bare drite i hvor mange reps og sett du har trent på forhånd, da er det oksygenopptak som gjelder.

Ellers gjelder det vel bare å være sterk fysisk, noe du blir av nesten all slags styrketrening, Velg den formen du har tro på at gir best muskelvekst. Til det har jeg selv størst tro på DC.
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Hei Sadie. Selvforsvar er mer mental innstilling og agressiv handlemønster fremfor noe annet. Fremfor teknikk også.

Send med en PM så skal jeg skrive litt om hva du trenger (ut ifra hva du er ute etter)

Edit: Eventuelt så kan vi selvsagt ta det i denne tråden hvis det går bra.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Takk for tips ang utholdenhet - der b&#248;r jeg kanskje skjerpe meg litt. *kremthost*

Sender deg en PM, Frode.

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
    Hei Sadie. Selvforsvar er mer mental innstilling og agressiv handlemønster fremfor noe annet. Fremfor teknikk også.

Send med en PM så skal jeg skrive litt om hva du trenger (ut ifra hva du er ute etter)

Edit: Eventuelt så kan vi selvsagt ta det i denne tråden hvis det går bra.
    Mener at forumet mister sin funksjon om sånt skal taes på pm, det er flere som kan ha interesse av å lese det vettu.
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Det var for min del fordi jeg ikke er s&#229; interessert i &#229; oute akkurat hva jeg skal bruke det til, og jeg tror kanskje det var det Frode ogs&#229; tenkte p&#229;.

Det ble kanskje bare verre &#229; si det slik, riktignok. Hehe. Men uansett.

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sadie skal inn i Torpedobransjen

Standard styrketrening + kondisjonstrening.

Eventuelt kan du jo prøve treningsprogrammet laget for folk som skal på opptak hos Marine/fallskjermjegerkommandoen. Ligger på Mil.no inne på avdelingenes respektive sider.
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Silver Member Lean01 sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    vampyrer dreper du ved å kjøre en trestake inn i brystet på dem eller skyte dem med sølv kuler. hmm oi, faen det her skulle jo på pm

Good luck buffy

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Hvorfor ikke bare kjøpe deg et våpen?
    http://www.dingsekongen.no

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Whatever.

Takk til Frode som kom med mange GODE og relevante tips.

EDIT: + et par til i tillegg til Frode!!

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Vi kan godt trene utholdenhet med litt S&#230;d-i....hehe.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Har nå tenkt å starte opp med BJJ når jeg får tid/råd - men har et spørsmål til. For de bruker drakter, gjør de ikke? Har lest litt på nett om dette, og det sto et eller annet sted om noe lignende BJJ, bare uten drakter. Stod også at noen av forskjellene nettopp gikk ut på om man hadde drakt eller ikke, mtp grep osv.

Dersom det er slik, er kanskje ikke BJJ optimalt likevel, siden det ikke er så mange som går rundt med drakt til vanlig? Hvis det er slik, hva heter det som ligner på bjj, og er dere enige i det jeg har tenkt..?

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Hm. Hvis du vil bli raskere eller hardere til å slå bør du holde deg til 5RM og nedover for å stimulere nervene. Muskelvekst har lite med styrke å gjøre, og med mer masse uten økt nervetilpasning vil du bare gå tom for kondis fortere og slå treigere.
    F = m*a.
    Kraften du slår med avhenger av massen som flyttes og akselerasjonen.
    Pick a winner. Du har størst potensial i å endre akselerasjonen hva armen din angår.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    09-2004
    her ser du staken, du kan gjerne spikke denne selv eller finne en eller annen vodoo butikk der du bor.
    F&#229; tak i denne og du er ''operativ'' in no time!

Disse m&#229; du passe deg for!

Bronse Member - III Artifex sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    De fleste har jo p&#229; seg en genser eller jakke da. Det blir jo ganske likt, spisielt om det er dressjakke eller lignende.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    Hm. Hvis du vil bli raskere eller hardere til å slå bør du holde deg til 5RM og nedover for å stimulere nervene. Muskelvekst har lite med styrke å gjøre, og med mer masse uten økt nervetilpasning vil du bare gå tom for kondis fortere og slå treigere.
    F = m*a.
    Kraften du slår med avhenger av massen som flyttes og akselerasjonen.
    Pick a winner. Du har størst potensial i å endre akselerasjonen hva armen din angår.
    Jeg skal ikke slå, først og fremst. Må jeg slå har jeg sannsynligvis gjort noe feil først... Men jeg trenger sannsynligvis noe av dette også, så jeg har tenkt å ha èn dag med eksplosiv styrke i uka.

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Artifex
    De fleste har jo på seg en genser eller jakke da. Det blir jo ganske likt, spisielt om det er dressjakke eller lignende.
    Ok. Som du skjønner - jeg har ikke peiling. (på hvordan draktene er osv osv osv)

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Og Lean, blant andre - ikke fuck opp tr&#229;den min med Buffy-fjas, det er en grunn til at jeg ikke har TV.

Ble medlem
    09-2004
    Hehe.. ok da.. ble bare litt interessert når du ikke ville si hva du skulle bruke det til.. sorrjy

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean01
    Hehe.. ok da.. ble bare litt interessert når du ikke ville si hva du skulle bruke det til.. sorrjy
    Det er ikke spennende, så bare slapp av.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Artifex
    De fleste har jo på seg en genser eller jakke da. Det blir jo ganske likt, spisielt om det er dressjakke eller lignende.
    Riktig. Så sånn sett blir det nesten mer realistisk å trene med gi enn ren submisson wrestiling. Du får neppe så mye bruk for å bryte med en "naken" person.

PS: Det skader neppe å fortelle intruktøren din hvorfor du melder deg på BJJ. Kanskje han legger opp treningen deretter, samt viser deg en del tips om hvordan du skal bruke Jujitsuen til å kontrollere en person i slike situasjoner som du kan komme opp i.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.