Viser resultatene 1 til 21 av 21

Tråd: Treningspress på jobben

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

Treningspress på jobben

Er det noen her som er utsatt for press på jobben i kategorien prestere utenom jobben, altså massesuggesjonspåmelding til birken/maraton/selge bilen og gå til jobben, unødvendig sixpackflexing på lageret osv som skremmer en selv på gymmet eller ut på ski/sykkel ?

Yoked mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Ikke noe press eller mobbing, men det er uten tvil flere kolleger som er begynt å sykle til jobben. Noen få jenter og gutter er begynt med trening på gym og prøver å innhente vidunderoppskrifter for trening og diett hos meg. Jeg hjelper gjerne med litt 'basic' råd, men har aldri prøvd å mobbe noen til trening. De som spør får svar, tips og råd.
    Ved julebord i helgen ble jeg flere ganger provosert av beduggete kolleger (mest kvinnelige sådanne) til å trekke opp skorten for å vise sixpack, og fortelle hvordan jeg trener - jeg har ikke noe imot å vise meg (er jo litt ekshibisjonist), men ikke i en slik setting.
    Sist endret av mikkejo; 14-11-11 kl 13:09
    I Just Love The Way You Talk About Me

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    nei.. motsatt hos oss.. "Herregud - gidd å tren så masse da!"
    Kanskje typisk når en jobber (deltid) på Prix... :P
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Her regjerer dikotomien. Majoriteten er hyperslasker. Samtidig er det blitt deltakelse i løp organisert via jobb. Nivået er ikke spesielt høyt. Jeg er en av de raskeste løperne av 80 ansatte...
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Ikke treningspress.. men mye treningsprat. På jobben er det mange falne stjerner som sitter og mimrer om gamledager. "ja, jeg husker når jeg var på din alder, da tok jeg 100kg 5 ganger.." og du behøver ikke spørre hvilken øvelse han snakker om, for det er bare en øvelse som gjelder i dette miljøet..

Har også god mulighet til å trene i arbeidstida.. det er flott. Men da er det stort sett bare fotball og div gruppeaktiviteter.
    Det er i motbakke det går oppover.

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Ledelsen er nok faktisk blant de mest fit'e på huset - vår ceo kommer i sykkelshortsen tidlig på morran - han bor rundt 1 times sykling unna fra det jeg har hørt. Ellers løper han maraton flere ganger i året. Spreke karer De minst trente gutta sånn utenom jobb på lokalet må nok være lagergutta (!), hvertfall om man skal gjette utifra fysikken
    "Smerte er bare en følelse..."

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Vi flyttet pulter her på jobb for en stund tilbake, meg og to gutter som sykler aktivt og blant annet har syklet Italia rundt.

Jeg ble helt satt ut av at jeg ikke pustet tungt men at de pustet og peset og måtte ta pauser.
    De har mobbet meg endel for at jeg ikke løper/sykler - så det var en litt rar stemning i luften når jeg pustet normalt og ikke synes noe særlig om løftingen av en uendelig mengde digre tunge pulter, men alikevel ble jeg ikke så sliten at jeg måtte sette meg ned.
    Det ble de.
    Jeg er overrasket over at styrketrening over tid faktisk gir kondis når det gjelder "arbeid"...jeg er forundret over at de med stålkondisjon ble sliten av bæring av 35kg frem og tilbake.

Men det går sikkert ikke lenge før de begynner å mobbe litt igjen og spør meg "hva skal du egentli med de derre muskla der a?".

Så svaret blir ja - litt kondisjonspress her og der.
    RockyRock

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Ingen trener på min jobb utenom litt hobbysquash, men det er heller ingen ekstremt overvektig. En kineser her bemerket imidlertid til meg at "you look very strong". Da svarte jeg "yes, I am".
    http://www.dingsekongen.no

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Samme på min jobb. Er et fåtall som trener og ingen trener no særlig styrke. Litt press rundt birkentidene for å få folk til å melde seg på og litt mer nå som vi nettopp har fått trimrom på jobben.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    veldig lite. tror flesteparten trener. men ser det er litt "in" å spise supersunt blant jentene. og glutenfritt. og ha med masse salatgreier og tunfisk

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Tja, er litt småmobbing om en ikke trener over tid.. Det er dog kun mellom de som trener. MEEEEN, det hender at vi lager en smal passasje inn til pauserommet som ligger i motsatte ende av lageret vårt. For så å kalle det slankepress ;-D

TEAM BODYTECH

Bronse Member BareRobert sin avatar
    Ble medlem
    10-2010
    Lite snakk om trening på jobben min, forutenom et aktiviseringsprosjekt med skritteller og logging av dette på en nettside.
    JA! Også hun som drikker 2 burn om dagen, spiser kake til sistepausen og klager på at det er så vanskelig å gå ned i vekt Hun sier hun har brukt rundt 40 TUSEN!!! i løpet av året på forsjkellige tiltak
    "Æ ska ha en burger. Me ækstra fett..."

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Snakker dere om trening og kosthold med kollegaer/medstudenter? Jeg unngår så langt det er mulig å snakke om sånt. Blir bare frustrert og misantropisk.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Snakker dere om trening og kosthold med kollegaer/medstudenter? Jeg unngår så langt det er mulig å snakke om sånt. Blir bare frustrert og misantropisk.
    Lite. Men blir sporadisk brukt som et orakel. De har funnet ut at uansett hva de spør om så får de et faglig begrunnet svar.

Ellers skyr jeg treningssnakk så mye som mulig, da det holder at jeg ser stereotyp ut, jeg trenger ikke oppføre meg slik.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Lite. Men blir sporadisk brukt som et orakel. De har funnet ut at uansett hva de spør om så får de et faglig begrunnet svar.

Ellers skyr jeg treningssnakk så mye som mulig, da det holder at jeg ser stereotyp ut, jeg trenger ikke oppføre meg slik.
    Opplever du ikke å bli kontret med myter og bullshit? Jeg har fått alt fra egg er farlig pga man får høyt kolesterol til nøtter blir man feit av fordi det inneholder masse fett så jeg har valgt å ta fullstendig avstand.

Jeg har også fått stereotypanklager. Spesielt under en klassefest med koldtbord hvor jeg forsynte meg med kyllingfilet og pasta
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Ingen som trener på jobb. Ene jenten har tenkt å bli profesjonel bådibilder riktignok. Men hun orker ikke å trene.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Opplever du ikke å bli kontret med myter og bullshit? Jeg har fått alt fra egg er farlig pga man får høyt kolesterol til nøtter blir man feit av fordi det inneholder masse fett så jeg har valgt å ta fullstendig avstand.

Jeg har også fått stereotypanklager. Spesielt under en klassefest med koldtbord hvor jeg forsynte meg med kyllingfilet og pasta
    Joda, men de fleste innser at de er så uvitende at de ikke vet hva de skal spørre om som oppfølging en gang, så over tid har det blitt sånn at mitt ord er lov. Ikke at jeg sier noe uoppfordret.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Jeg omgås stort sett med akademikere og spesielt økonomer på jobb, og de er stort sett patologisk opptatt av kondisjonstrening. Men de lurer jo litt på en del styrketreningsting og er nysgjerrig på styrkeløft, så da blir det litt treningsprat. Diett eller slanking har jeg vel aldri hørt noe som helst snakk om, og det er jo stort sett de diskusjonene som er mest frustrerende. Under studiene spiste folk makrell i tomat og grovbrød og kylling, så det var heller ikke mye "snickers har lav GI"-prat der.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Det er ingen treningssnakk generelt på jobben og det er jeg veldig glad for, samme som Mcbain her.

Kommer aldri til å gaspe meg opp og snakke om fun light og kesam, vil veldig gjerne beholde personligheten min selv om det ser vanskelig ut når en bygger muskler hehe.
    RockyRock

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26

Haha, den med egg har jeg fått høre endel ganger også. "Du som spiser så mye egg må jo ha skyhøyt kollesterol".
    Forteller ting hvis folk spør, utenom det kommer jeg aldri med noe treningsprat.
    Som feks med kollesterolet sa jeg: Bedriftslegen sa jeg hadde ekstremt lavt kollesterol, er ikke det bevis nok? Gidder aldri kverulere på folk som mener man må spise 40 små måltider per dag. Jeg bare lar de leve i uviten.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Brukes ofte som oppslagsverk når det gjelder trening og ernæring på dagjobben, som regel bare positiv feedback når jeg knuser ingrodde myter over en lav sko. I dørvaktjobben derimot får jeg høre det så fort jeg har endret kroppssammensetningen et par gram, og spesielt om endringen går feil vei.

Lignende tråder

1. Har du stjålet på jobben ?
    By NK in forum OT
    Svar: 22
    Nyeste innlegg: 11-09-08, 17:27
  2. Tar du med jobben din hjem?
    By ufin in forum OT
    Svar: 21
    Nyeste innlegg: 24-01-08, 18:15
  3. Irritasjon på jobben
    By DanielP in forum OT
    Svar: 49