Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Treningsprogram for nybegynner

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37

Treningsprogram for nybegynner

Hei...

Jeg er total noob når det kommer til trening, men har veldig lyst til å få rompa opp av sofaen og komme i form. Har et treningspass til et treningsenter som ikke blir flittig brukt, for å si det slik.

Hvor viktig er det å spise riktig når man trener? Jeg er ikke interessert i å gå ned i vekt men få noen markerte muskler , og gjerne holde vekten slik den er i dag. ( vekt 87 kg, høyde ca 185 cm )

Eneste treningen jeg driver med for tiden er fotball.

Er det noen som har et ikke for hardt program som kan hjelpe meg å få en start? Må man trene 3-4 ganger i uken for å få full utnyttelse av treningen og se forskjeller? Eller kan man trene 2 ganger i uken?

Håper noen kan svare på dette....NB! Hvis dette står et annet sted på forum så beklager jeg det.

PS: 1 post
    Sist endret av andyboy; 01-09-05 kl 07:26

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    yO!

Kostholdet er det viktigste når det kommer til muskelbygging. Jeg personlig vil si at fremgang i vektrening er inndelt slik: 20% trening,20% hvile og 60% kosthold. Du vil derfor ikke få noe spesiell bra fremgang dersom du spiser dårlig. Les disse artiklene nedenfor fra A-Å for å lære deg basicen.

Nybegynnerartikkel om makronæringsstoffer

Viktigheten med proteiner i dietten din!

Rettningslinjer for matinntak.

Så vil jeg anbefale deg å trene et fullkroppsprogram dersom du er nybegynner som du sier du er. Her er et bra program.

Oppvarming: 5 min maskinroing

3 sett*12 repitisjoner Beinpress
    2 sett*12 repitisjoner Kabelroing
    2 sett*12 repitisjoner Kabelnedtrekk foran
    1 sett*max repitisjoner Rygghev
    3 sett*12 repitisjoner Benkpress
    3 sett*12 repitisjoner Militærpress
    2 sett*max repitisjoner Hengende benhev
    2 sett*max repitisjoner Situps

Uttøying: Lett-moderat uttøying, ca 20-40sek per muskel, ikke noe strecthing i flere minutter for å gå ut i spagaten...

-Alle settene har utgangspunkt i 12 repitisjoner. Dvs at du tar såpass tunge vekter at du klarer ca 11-13 repitisjoner i hvert sett. Klarer du mindre er det for tunge vekter og klarer du mer er det for lett.

-Dette programmet brukes 2-3 ganger uken med minst 1 hviledag mellom hver treningsøkt. Eksempelvis da trening på mandag,onsdag og fredag.

-Dette programmet brukes så lenge du har fremgang, når du stagnerer en gang i fremtiden kan du snuse på andre programmer ala HST,RYP,HIT,DC, diverse splitter osv.

Da er du på vei, nå gjenstår det bare å få rævva ut av soffan og lese mer på dette forumet!
    Sist endret av wannabeROCKY; 01-09-05 kl 08:42
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Lignende tråder

1. Treningsprogram for "newbie"!! (hjelp)
    By dronnen in forum Trening
    Svar: 9
    Nyeste innlegg: 11-12-04, 12:20
  2. treningsprogram for overkropp
    By Hard Økt in forum Trening
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 04-05-04, 20:41
  3. MÅ Ha Treningsprogram!
    By supaboy in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 27-04-04, 13:00
  4. Kosthold og treningsprogram