Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Treningsprogram fram mot trheim-oslo

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27

Treningsprogram fram mot trheim-oslo

Ja.. Nå har jeg vært så dum at jeg har meldt meg på "styrkeprøven" som går av stabelen rundt den 25.juni. Dette er et sykkelritt på 54mil. (jippi)

Jeg er laaangt ifra noen sykklist, og er mer opptatt av hypertrofi og 1rm i benken. But nevertheless, jeg skal gjennomføre denne driten. Jeg har godt utstyr så akkurat det er ikke problemet..
    Jeg sykkler ofte hver sommer, men problemet er at turene mine er sjelden lenger enn 2-3 timer..

Det jeg trenger hjelp til er å legge opp et treningsprogram som gjør at jeg kan klare å gjennomføre denne driten. Jeg bryr meg ikke om tid.. jeg skal bare komme meg fra trheim til oslo.
    Dette treningsprogrammet må komme i tillegg til 4dager styrketrening i uken.. Jeg tenkte kanskje i starten å begynne hver styrkeøkt med 30-45min sykkling for deretter å øke på utover våren/sommeren.

Noen som har noen gode forslag?
    Takker for svar
    Det er i motbakke det går oppover.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    jeg hadde brukt MYE tid på sykling da, og kanskje bare litt styrketrening med vekter innimellom..

trent på det du faktisk skal gjøre.. altså sykling
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch Vis post
    jeg hadde brukt MYE tid på sykling da,
    Ja.. Det hadde vært det mest fornuftige å gjøre.

Problemet mitt er at jeg liker styrketrening, og mine mål med all trening er å enten bli sterkere (1rm), og/eller større Så jeg vil ikke at sykklingen skal gå på bekostning av dette.

Dette er noen jeg bare kommer til å gjøre en gang.. bare for å ha gjort det. Jeg skal sykle ilag med 5kamerater og eneste målet vårt er å gjennomføre på under 24timer. Så det jeg skal prøve på er å komme unna dette med et minimum av sykkeltrening..
    Det er i motbakke det går oppover.

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Langkjøring mengdetrening på sykkel er det eneste som fungerer som forberedelse her. Både for å herde bein og ræv. Skal du ha et mer spesifikt opplegg kan kanskje jenta_a eller T-Mobile bidra med noe.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Eller ørstingen!
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.