Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: Treningsprogram til godkjenning

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26

Wink Det beste treningsprogrammet?

Hei.
    Har i en periode brukt dette programmet som jeg føler gir et bra resultat. Det jeg lurer på er om det er noen muskelgrupper jeg ikke dekker, og om det er noen øvelser dere anbefaler over de jeg har kommet frem til. Kom gjerne med andre kommentarer også! Si gjerne hvorfor

Mål: Øke volum generelt i overkropp, "V" form. Prøver på definert kropp, uten alle blodårene, hvis dere skjønner?

Jeg kjører et tredelt program:
    Mandag: Bryst/Tri's
    Tirsdagt: Fri
    Onsdag: Rygg, Biceps, underarm
    Torsdag: Fri
    Fredag: Skuldre/Ben

Når trener jeg mage?

Brystøvelser:
    - Sittende benk 8x3
    - Dumbell press, incline 8x3
    - Bryst Dips
    - Peck deck "vanlig" 8x3

Armer:
    - Biceps: Stående Bicep Kabel "curl" (med maskin. altså bare en stang som trekkes opp ved hjelp av biceps) 10x3 (så mange jeg klarer på siste rep)
    - Triceps: Triceps Pushdown - Rope Attachment (motsatt av over) 10x3, så mange jeg klarer på siste rep.

Skuldre:
    - Skulderpress (bak hodet med stang): 8x3
    - Sidehev med manualer 8x3 - denne tror jeg kan bedres? Blir ikke denne dekket av de andre øvelsene?
    - One Armed Cable Laterals (trekke kabel skrått nedenifra til hodethøyde motsatt side) 8-10x3

Rygg:
    - Nedtrekk bak hodet 8x3
    - Nedtrekk foran, håndflate mot ansikt, "close grip" 8x3
    - Dumbbell Rows (trekke opp en manual inntill kroppen, står lent over en benk) Trener latissimus dorsi, eller vinger.
    - Roman Chair (rygghev) 10x3

Ben
    - Markløft 8x3
    - Calf press (på Leg press maskin) 8x3
    - Seated Leg Curl (altså den "hamstring maskinen" der man dytter bena fra strakt til ca 90 graders vinkel, med motstand)

Hvis det er noen øvelser dere ikke skjønner hva er, som dere kan et bedre (norsk) navn på, si ifra!

Har jeg mye å tjene på å trene mer?
    Sist endret av Xvani; 20-10-04 kl 14:22 Begrunnelse: Endret trenings deling

Silver Member wolter sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    26
    Bein da? legger? dette er jo noe du også bør ha med..

jeg syntes det ser teit ut med folk som er breie over skuldra og store armer og når de kommer i badesjortsen ser de het forferdli ut for de ikke har trent noe bein..
    Det er noe jeg og en kompis kaller for (øya trening)

På skulderpress ville jeg tatt stanga frem og ikke bak.. Hørt om mange som får vondt når de tar stanga bak, når kiloa begynner å ta plass
    jeg gjorde det og har fått veldig fin fremgang i den!
    på 3 uker gikk jeg fra 36kg til 50
    Sist endret av wolter; 09-10-04 kl 16:11
    Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umulige
    Min Treningslogg

Min Profil

http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Eg ville brukt mer frivekter for og få mer masse på kroppen, legg til markløft og knebøy for og få massen til og hoppe i været

TEAM BODYTECH

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    Markløft er det mange som liker har jeg fått med meg. Denne trener imidlertid det samme som leg press. (sånn ca) Er det ikke bortkastet å gjøre begge? Jeg kommer nok til å bytte ut leg press med markløft etterhvert. Hvordan utfører man knebøy?

Høyt savnet RIP fra oss alle Sindre sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    28
    Markløft, knebøy, militærpress og benkpress. MÅ du ha.
    Better living through chemistry

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Leg presses og markløft trener IKKE det samme det finnes ingen øvelse som innvolvere flere muskel grupper enn markløft, den tar med nesten alt i kroppen..

TEAM BODYTECH

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    smalbenk,dips,chestdips er gode massebyggende øvelser.. samt de sindre skrev opp

Gold Member schwarzenegger sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    22
    for skuldrene sin del og delvis brystet(lite) så anbefaler jeg at du kjører skråbenk 90 grader på skulderdagen.
    Det bygger som fanden hos meg ihvertfall
    20 år
    høyde: 182 cm
    vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne)
    155 kg Smalbenk
    170x7 Markløft
    170 i Knebøy(tror jeg) :)

Medlem zigge sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av schwarzenegger
    for skuldrene sin del og delvis brystet(lite) så anbefaler jeg at du kjører skråbenk 90 grader på skulderdagen.
    Det bygger som fanden hos meg ihvertfall
    Den tok jeg ikke helt? Skulderpress du mener?
    BØØØØ!

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Du bør få deg ett program som dekker hele kroppen, kjøre ett annet splitt program og få med seg alle muskelgruppene.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy
    Leg presses og markløft trener IKKE det samme det finnes ingen øvelse som innvolvere flere muskel grupper enn markløft, den tar med nesten alt i kroppen..
    Nei vel? Leg press trener quadriceps (lår, fremside), biceps femoris (hamstring, bakre lår) og legger med hovedfokus på quadriceps. Så vidt jeg har skjønt trener markløft nøyaktig det samme? kanskje litt mer rompe (gluteus) er det eneste...

Sitat Opprinnelig skrevet av Fitnessfrosk
    Du bør få deg ett program som dekker hele kroppen, kjøre ett annet splitt program og få med seg alle muskelgruppene.
    Hvilke muskelgrupper er det jeg mangler? Så vidt jeg ser har jeg dekket alle de store muskelgruppene!
    Mener du jeg bør slenge inn en ben dag? Vil ikke dette gå utover utviklingen i overkropp?
    Sist endret av Xvani; 10-10-04 kl 11:17

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    PLUSS at markløft tar med korsrygg, lats, deltio, bicep, tricep, abs, underarm, legg og sånn ca alle overkropps muskel gruppe untatt bryst...

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    At du tar med bein økter gir høyere testoproduksjon og dermed vil det gi større muskelproduksjon !

TEAM BODYTECH

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    Da lurer jeg fælt på hvordan du tar markløft.... Det er da Deadlift vi prater om her?
    http://www.bodybuilding.com/fun/exer...cle=Quadriceps

Jeg ser ikke helt hvordan du klarer å trene alt det der, (armene skal jo bare henge ned) ikke er det nevnt i muskelgrupper heller! Ikke at bodybuilding.com nødvendigvis har 100% rett da!

Medlem zigge sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Xvani
    Da lurer jeg fælt på hvordan du tar markløft.... Det er da Deadlift vi prater om her?

Jeg ser ikke helt hvordan du klarer å trene alt det der, (armene skal jo bare henge ned) ikke er det nevnt i muskelgrupper heller! Ikke at bodybuilding.com nødvendigvis har 100% rett da!
    Har du tatt markløft(tunge) noen gang?

Ble litt usikker nå da menmen, jeg kjenner det bedre i ryggen og armer enn bena etter en tung markløftøkt.
    BØØØØ!

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002

Armene bare henger der? høhø...Vil ikke si at de bare henger der når du må holde tak i 150-200 kilo !

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    Jo da, men det blir jo mer statisk trening.. Hvis du kjenner det MER i armer og rygg enn i ben, gjør du øvelsen feil! (eller har fryktelig upropesjonert kropp)

Poenget er at du ikke beveger noen ledd i overkroppen i markløft, og derfor blir ikke treningen like konsentert som ved overkropps øvelser.

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Etter ka eg har lært siden dag 1! er markløft en overkroppsøvelse, med fokus på tykkelsen på latsen, og trapz.....

Tror nok at det er du som misforstår her...

TEAM BODYTECH

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Jo da, men det blir jo mer statisk trening.. Hvis du kjenner det MER i armer og rygg enn i ben, gjør du øvelsen feil! (eller har fryktelig upropesjonert kropp)

Poenget er at du ikke beveger noen ledd i overkroppen i markløft, og derfor blir ikke treningen like konsentert som ved overkropps øvelser.
    Har du noen gang prøvd tung markløft egentlig??

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Jeg studerte ikke programmet ditt helt hundre men du bør trene kroppen din like mye, er lettere og få kroppen til og vokse om du har hele kroppen med i programmet. og det er smak og behag men jeg føler at man trenger fire dager for og få kjørt hele kroppen skikkelig.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Lignende tråder

1. hva er mest viktig?
    By crypted in forum Kosthold
    Svar: 42
    Nyeste innlegg: 09-01-05, 16:27
  2. Vurdering til treningsprogram
    By pauli007 in forum Trening
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 25-11-02, 15:48
  3. Svar: 8
    Nyeste innlegg: 20-11-02, 11:22
  4. Ønsker kommentarer til mitt treningsprogram!
    By Pjasken in forum Trening
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 03-09-02, 15:23

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.