Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Treningsprogrammet mitt

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005

Treningsprogrammet mitt

Heisann

Jeg har fått lagt opp et treningsprogram av en instruktør, men jeg var ikke helt fornøyd. Derfor gjorde jeg det om litt. I dag kjører jeg et tredelt program, som ser ut som følger:

DAG 1:
    Leg press
    Leg extension
    Leg Curl
    Rotary Calf

DAG 2:
    Chest Press
    Triceps
    Pecktorales
    Skulder Press

Dag 3:
    Planken
    Rygghev i skråbukk
    Upper Back
    Lat Machin
    Biceps Curl

Instruktøren la opp til 10 repetisjoner, men jeg kjører alt (?) med 6 repetisjoner og 5 serier. Jeg er forresten ikke lengre enn dag 2 foreløpig. Begynte med dette programmet i går.

Ser dette ok ut?

Cut
    Cut er ikke aktiv
    Medlem Cut sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Litt avhengig av hva målet ditt med treningen er

Tidligere kjørte jeg som følger
    Uke 1: 6-8 reps per sett
    Uke 2: 12-15 reps per sett
    Uke 3: Som uke 1
    osv

Jeg synes iallefall det høres litt lite ut med kun 6 reps per sett.
    I kill for money, but you are my friend - so I kill you for nothing!

Superior newbie mlaache sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Altman
    Heisann

Jeg har fått lagt opp et treningsprogram av en instruktør, men jeg var ikke helt fornøyd. Derfor gjorde jeg det om litt. I dag kjører jeg et tredelt program, som ser ut som følger:

DAG 1:
    Leg press
    Leg extension
    Leg Curl
    Rotary Calf

DAG 2:
    Chest Press
    Triceps
    Pecktorales
    Skulder Press

Dag 3:
    Planken
    Rygghev i skråbukk
    Upper Back
    Lat Machin
    Biceps Curl

Instruktøren la opp til 10 repetisjoner, men jeg kjører alt (?) med 6 repetisjoner og 5 serier. Jeg er forresten ikke lengre enn dag 2 foreløpig. Begynte med dette programmet i går.

Ser dette ok ut?
    Endelig en til her på forumet som innrømmer å trene CORE... Er lei av å være ensom.. Ser bra ut dette, men øk reps! 10-15 reps på hvert sett, kjør gjerne et oppvarmings-sett på 25-30 reps, så du får spesiell oppvarming i øvelsen du skal utføre. hjelper deg både med å varme opp, pluss at du kan finpusse på teknikken din.
    "It's as satisfying to me as cumming is."

-Arnold Schwarzenegger om pump.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    om du har trent et par måneder.... vil jeg ha knebøy frittstående, markløft, benkpress frittstående, dips på triccen, gjerne chest dips på brystet, mindre maskiner, mer frivekter.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cut
    Litt avhengig av hva målet ditt med treningen er

Tidligere kjørte jeg som følger
    Uke 1: 6-8 reps per sett
    Uke 2: 12-15 reps per sett
    Uke 3: Som uke 1
    osv

Jeg synes iallefall det høres litt lite ut med kun 6 reps per sett.
    Hei. Hvorfor forelslår du å kjøre flere reps uke 2?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    om du har trent et par måneder.... vil jeg ha knebøy frittstående, markløft, benkpress frittstående, dips på triccen, gjerne chest dips på brystet, mindre maskiner, mer frivekter.
    Er de kompetente på det studioet, lurer jeg på nå. Hvordan i all verden skal jeg kunne vite alt dette? Sukk...

Når det er sagt så vet jeg ikke hva "dips på triccen" og "chest dips" betyr. Forhåpentligvis vet de det opå studioet.

Takk for svar.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av mlaache
    Endelig en til her på forumet som innrømmer å trene CORE... Er lei av å være ensom.. Ser bra ut dette, men øk reps! 10-15 reps på hvert sett, kjør gjerne et oppvarmings-sett på 25-30 reps, så du får spesiell oppvarming i øvelsen du skal utføre. hjelper deg både med å varme opp, pluss at du kan finpusse på teknikken din.
    Hvorfor så mange som 10-15 reps?

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    her finner du beskrivelse av øvelsene: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Cut
    Cut er ikke aktiv
    Medlem Cut sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Grunnen til at jeg foreslo at du skulle kjøre flere reps annenhver uke var rett og slett at den enkleste måten å få muskelen til å vokse på er å gi den et sjokk hver gang du trener.

Og mitt første treningsprogram som bestod av en 4 splits uke, fungerte på denne måten. Dette programmet fikk jeg forøvrig hjelp til å sette opp av en vel anerkjent bygger i Norge (har lagt opp nå). Og i starten fungerte dette veldig bra for meg - økte bra i styrke og masse gjennom ikke trene på en slik måte at musklene blir vant til en spesiell treningsrutine.

Men det er jo som sagt vanskelig å si hva som fungerer optimalt for deg.

Og jeg kan heller ikke se at du har fortalt hva som er ditt mål med treningen, så det er derfor veldig vanskelig å gi noen tips om hvordan du skal trene når man ikke hva du trener for.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Grunnen til at jeg foreslo at du skulle kjøre flere reps annenhver uke var rett og slett at den enkleste måten å få muskelen til å vokse på er å gi den et sjokk hver gang du trener.

Og mitt første treningsprogram som bestod av en 4 splits uke, fungerte på denne måten. Dette programmet fikk jeg forøvrig hjelp til å sette opp av en vel anerkjent bygger i Norge (har lagt opp nå). Og i starten fungerte dette veldig bra for meg - økte bra i styrke og masse gjennom ikke trene på en slik måte at musklene blir vant til en spesiell treningsrutine.

Men det er jo som sagt vanskelig å si hva som fungerer optimalt for deg.

Og jeg kan heller ikke se at du har fortalt hva som er ditt mål med treningen, så det er derfor veldig vanskelig å gi noen tips om hvordan du skal trene når man ikke hva du trener for.
    Ok, tusen takk for svar. Når det gjelder målet mitt med treningen, så klipper og limer jeg fra en annen tråd:

Altså, det er to hovedgrunner til at jeg trener: 1) Jeg vil ha store/større muskler over hele kroppem og 2) Jeg vil ha bedre utholdenhet og kondis.

Per i dag er jeg ikke fornøyd med en eneste muskel, bortsett fra at jeg i følge to instruktører var vanvittig sterk i ryggen (det var jeg ikke klar over).

Når det er sagt så har jeg opprettet kontakt med en personlig trener. Har første time på mandag, og tenker jeg bruker ham til jeg er oppe og går sånn noenlunde selv.

Cut
    Cut er ikke aktiv
    Medlem Cut sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Du får ha lykke til med PT-timen på mandag og så får du legge ut et lite referat slik at vi kan få høre hvordan det har gått!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Du får ha lykke til med PT-timen på mandag og så får du legge ut et lite referat slik at vi kan få høre hvordan det har gått!
    Takk for det. Skal legge ut et referat.

Lignende tråder

1. delingen av treningsprogrammet mitt..
    By malle in forum Trening
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 15-05-04, 10:59
  2. Mitt kosthold
    By superdaniel in forum Kosthold
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 18-04-04, 20:20
  3. Kostholdet mitt....
    By uc in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 10
    Nyeste innlegg: 07-06-03, 11:17
  4. Mitt Kosthold!!