Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: Treningsråd!?

Kliss nytt medlem danieldobbel sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27

Treningsråd!?

Er en kar på 20år, 180 og ca.70kg.

begynte å trene i begynnelsen av januar, og kjører 2.sett og 10 reps på de fleste øvelser!

lurer på om dette er det ideelle for å øke MAX i størrelse/vekt, eller er det kanskje noen som har noen forslag om noe som er enda bedre??

kjøræææ på

Registered User Lee Priest sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    for og øke i max foreslår jeg 2x6-8reps og det skal kjørest TUNGT!

Medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Et ordentlig kosthold er veldig viktig! det har alt å si... ta å legg ut noe mer info om deg selv og hvordan du spiser og trener så får du nok lit mer feedback...

morro å se at det er fler fra fredrikstad her.. bra det blir noe æær inni mellom...
    "The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather a lack of will."

Medlem
    Ble medlem
    12-2004
    Tungt kan ikke jeg trene i d hele tatt...får bare problemer med senene...noen som har råd slik at jeg kan trene tungt ?

Medlem supaboy sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av danieldobbel

begynte å trene i begynnelsen av januar, og kjører 2.sett og 10 reps på de fleste øvelser!

lurer på om dette er det ideelle for å øke MAX i størrelse/vekt, eller er det kanskje noen som har noen forslag om noe som er enda bedre??

kjøræææ på
    Skift avatar....ikke vondt ment, men ser helst til at du skifter til en annen.
    Veien til suksess er en stige. Man klatrer ikke opp med hendene i lomma :)

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Bruk et helkroppsprogram i et par måneder først. Når du er trenet jevnt kan du begynne å splitte opp kroppen å kjøre hardere. Forstod jeg det rett at du er nybegynner nå i Januar ?

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    jess.......hvertfall seriøs etter januar....!!
    ZZZZZzzzzz........ plystree

Kliss nytt medlem Caepp sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    26
    Progresjon i treningen er mye, mye viktigere enn om du kjører seks eller åtte repetisjoner. Begynn en periode med lette vekter og høyt antall reps. Legg på vekt gradvis over tid, og "jobb" deg på denne måten ned i antall reps. Når du begynner å møte veggen tar du en pause, for så å begynne på nytt med lette vekter.

Skal du oppnå muskelvekst kan du ikke gi kroppen samme belastning hver gang. Gi den nye utfordringer for hver trening, en grunn til å vokse!

Bronse Member STEEL sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av supaboy
    Skift avatar....ikke vondt ment, men ser helst til at du skifter til en annen.
    Hvorfor?? blir nysgjerrig av sånne innlegg..
    Have a good one :)

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Var nok fordi han hadde lik avatar. (den muskelmusa)

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    muskelmusa........syns det var litt ekkelt jeg men.....

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Homseri
    Tungt kan ikke jeg trene i d hele tatt...får bare problemer med senene...noen som har råd slik at jeg kan trene tungt ?
    Finn øvelser som du ikke syntes er vonde for senene, har selv at partre øvelser jeg ikke kan ta fordi da får jeg fort vondt i sener i overarmene. Dette er noe som jeg tror har skjedd pga store spenninger når jeg har vrenget håndleddene å løftet tungt på bicepsøvelser med curl stang

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31

kjøræææ på
    Jeg liker å kjøre pyramide på alle øvelser, bergynner med lett vekt og kansje 10-15 reps og jobber meg opp til tung vekt med kansje 4-6 reps, så avslutter jeg med 2 sett med lettere vekt og mer reps igjen.

Føler jeg får varmet opp bedre på alle øvelser på denne måten.

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    er det vits i å varme opp på f.eks. sykkel da....eller er det bedre å varme opp med lette vekter......

kanskje det er forskjellige meninger der...!?

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Skal du trene bein, så er det jo greit å varme opp på en sykkel! Skal du trene overkroppen, så kan du jo f.eks slenge skrotten din 5 min i en romaskin. Eller gjør som jeg, lette vekter.

Medlem KillHim.no sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    er det vits i å varme opp på f.eks. sykkel da....eller er det bedre å varme opp med lette vekter......

Jeg gjør begge deler da... 5 minutter med lav motstand og høyt turtall på en ergometersykkel, deretter grundig oppvarming av skuldrene med lette vekter, og så oppvarming til første øvelsen med lette vekter. Deretter noen litt tyngre, og så første arbeidssett.

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    ok...så da er vell en kombinasjon å anbefale...... derimot motivasjon for en ergometer sykkel, det eier hvertfall ikke jeg ass......

lette vekter........jess

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37

kjøræææ på
    Heisann!

I starten bør du fokusere på å gradvis bygge opp sentralnervesystemet (ofte den "knappe faktor") i tillegg som du fokuserer på å øke glykogenlagringen i musklaturen, øker automatiseringen i bevegelsesmønstret, og baner de riktige bevegelser.

Dette gjør du best ved å ligge i rep-antallet 15-20. Ikke begynn å del opp kroppen enda. Det er som oftest __bare__ tull. Tren fullkroppsprogram 3 ganger per uke. Fokuser på baseøvelser som markløft eller knebøy, benkpress, framoverbøyd roing, dips og militærpress.

Det vil nok ta litt lengre tid å automatisere disse bevegelsene da alle er med frivekter, men du vil ha mye igjen for å start først som sist!

Etterhvert som du begynner å få inn teknikk og føler en viss mental kontakt med muskelen du trener kan du begynne å gradvis senke vektene, og rolig øke antallet sett.

Dette vil være en utrolig god basis, som gjør at du i ettertid kan fokusere mer på dine ønskede mål!
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hardway
    Heisann!

I starten bør du fokusere på å gradvis bygge opp sentralnervesystemet (ofte den "knappe faktor") i tillegg som du fokuserer på å øke glykogenlagringen i musklaturen, øker automatiseringen i bevegelsesmønstret, og baner de riktige bevegelser.

Dette gjør du best ved å ligge i rep-antallet 15-20. Ikke begynn å del opp kroppen enda. Det er som oftest __bare__ tull. Tren fullkroppsprogram 3 ganger per uke. Fokuser på baseøvelser som markløft eller knebøy, benkpress, framoverbøyd roing, dips og militærpress.

Det vil nok ta litt lengre tid å automatisere disse bevegelsene da alle er med frivekter, men du vil ha mye igjen for å start først som sist!

Etterhvert som du begynner å få inn teknikk og føler en viss mental kontakt med muskelen du trener kan du begynne å gradvis senke vektene, og rolig øke antallet sett.

Dette vil være en utrolig god basis, som gjør at du i ettertid kan fokusere mer på dine ønskede mål!
    word!

Fokuser på å gjøre øvelsene strict,rolig og riktig, legg igjen egoet hjemme når du skal trene. Er altfor mange surrehuer som skal briefe på gymmet med å løfte mer enn de klarer, da gjerne i benkpress o.l. Det ser bare dust ut og vil ikke gi deg annet enn stagnering og kanskje skade.

Om du skal vokse raskest og best mulig, så er uansett kostholdet det viktigste, les denne hvis du ikke har gjort det allerede:

Rettningslinjer for matinntak.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003

Ha som regel att du varmer om enn 15minutter med sykel eller gåing...
    Når du varmer opp så øker du kroppstempen og blodet blir tynnere..
    kroppen klare å frakte mer oksygen frem til musklene og avfallstoffer fra muskelen du vill kunne ha en bedre treningsgjennomføring itilegg vill risikoen for skade gå ned... Itilegg er det greit å kjøre ett oppvarmingssett på vær øvelse.. psysisk og fysisk forberedelse på øvelsen som kommer.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.