Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Treningsskade!!

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23

Thumbs down Treningsskade!!

Ok, for ca 8 måneder siden klarte jeg å rive av en del av festet mellom brachioradialis og biceps.
    Da fikk jeg en salve som het orudis og fikk ikke lov å trene i det hele tatt på noen måneder, jeg trente for det, men unngikk curl og draøvelser i denne perioden. armen var helt peise god til noen dager siden.
    Jeg stod og spotta en treningspartner under benkpress og når jeg skulle løfte tilbake stanga så kjente jeg en sterkt sviende følelse i nærheten av min gamle skade. Jeg ville ikke risikere å ødlegge armen min igjen, og jeg lurer på om dette er en påtroppende senebetennelse, og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt den fortest mulig!

På forhånd takk
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Her ville jeg ha anbefalt deg å oppsøke lege for å få en vurdering av dette. Gamle skader som (kanskje) går opp igjen kan bli langvarig. Det beste er å kontakte spesialister i idrettsmedisin, som NIMI, om du har noe slikt i nærheten av hvor du bor. Ørland, der det i Trønderlag? I så fall kan kanskje Rosenborg klinikken hjelpe http://www.rosenborgklinikken.no/. Det er dessverre dyrt, men fungerer mest sannsynlig bedre enn vanlige leger. Min erfaring er at allmennpraktiserende leger er dyktige på "vanlige" problemer. Men slike idrettsskader er spesialistene naturlig nok bedre på.

Men å rive opp senefester og orudis som løsning henger ikke helt sammen. Orudis får man reseptfritt, og det fungerer bra på lette betennelsestilstander, og på litt mer alvorlige i kombinasjon med tabletter. Men for avrivning, delvis eller helt, av senefester er ikke dette rikig behandlig slik jeg vurderer det. Men her har kanskje andre bedre kunnskap enn meg.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    takk for tipset, skal se det ann ett par dager før jeg tar kontakt. Ja Ørland ligger 45 min med hurtigbåt unna Tr heim.
    Den har blitt bedre et par dager nå, så må se det ann litt
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •