Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Treningssplitt for newbie

Kliss nytt medlem sockets sin avatar
    Ble medlem
    06-2004

Treningssplitt for newbie

Jeg Har trent noenlunde jevn med ikke så mye volum og en moderat intensitet i ca 1 år. Nå som skolen begynner til mandag skal jeg få mere struktur over byggingen min og lurte på hvordan splitt jeg skulle ha. Tar nå 75kg i benkpress og er veldig interessert i å øke dette, samt øvelser som knebøy/markløft.
    Veier ca 73 kg og er 183 høy og hadde tenkt å leve på en ca 3000kalorier fremover, altså bulke opp litt muskler.

Jeg tenker meg å trene ca 4 dager i uken , kanskje 5 selvom 4 er å foretrekke.

Noen som har noen forslag til en bra treningssplitt + gjerne dager det ville passet med litt kardio i.f.h til beinets restitusjon osv?
    Takk på forhånd

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    I og med at du er relativt ny i gamet, bør du trene med lavt volum,høy intensitet og med en høy treningsfrekvens for optimal muskelvekst. Failure trening bør unngås foreløpig da det vil gjøre at du må sette ned treningsfrekvensen.

Et fullkroppsprogram hvor du trener annenhver dag er da å anbefale. Du må da sette fokus på baseøvelser.

Programmet kan se slik ut:
    Knebøy 2 sett
    Strake mark 2 sett
    Stående tåhev 2 sett
    Benkpress 3 sett
    Chins 2 sett
    Foroverbøyd roing 2 sett
    Arnoldpress 2 sett
    Bicepscurl 1-2 sett
    Franskpress 1-2 sett

Viktig at du ikke trener til failure.

Progresjonen kan og bør følge HST style. Enkel og veldig effektiv måte å hele tiden ha progresjon i programmet. Progresjon er det viktigste uansett hvilket program du følger, ingen progresjon ingen fremgang!
    Se www.tech-nutrition--> release your potential for info. Her er alt forklart på norsk.

Før du begynner på et nytt program,er det alltid viktig at du tar 7-14 dager total treningspause for å få fullt utbytte av progresjonen. 7-14 dager er ikke lenge nok til å tape muskelmasse. Styrken kan dette ørlite grann,men det henter du igjen iløpet av 2-3 treninger.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    http://www.tech-nutrition.com

Var litt på etterskudd jeg der Stripie 15-08-2004, 00:20
    Sist endret av nit; 14-08-04 kl 22:23

Lignende tråder

1. Hjelp til treningssplitt..