Jeg har i mitt nye programm lagt inn fransk press med E-Z stang,men jeg sko gjerne hatt en til......
Kan noen komme med noen gode forslag som ikke involverer hantler!
Takker!
Jeg har i mitt nye programm lagt inn fransk press med E-Z stang,men jeg sko gjerne hatt en til......
Kan noen komme med noen gode forslag som ikke involverer hantler!
Takker!
Mvh laban
Smalbenk. Dips.
-Gunnar
http://www.kalibergym.no
pushdown med stang med vanlig eller omvendt grep er en knall øvelse.
kan bruke pushdown med tau oxo![]()
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Jeg bruker også pushdown med et sånt "V" håndtak, fungerer veldig bra det og![]()
jeg trener franskepress, (også kalt li. tricepspress) med EZ-stang, disse gjør jeg både stående og liggende på benk. Funker bra, er ganske stiv å triceps i flere dager etterpå. Kjører 5-6 sett, 5-10 reps. Noen ganger kun en av øvelsene, noen ganger begge.
visst du bruker omvendt grep på smalbenk så vil du nesten ikke få NOE strekk på tricepsen, så det er ikke noe triceps øvelse. men smalbenk med vanlig grep, med albuene utover, gir deg en god lang ROM og da trener du triceps veldig bra.
Omvendt grep på benk med litt mer enn skulderbredde tar skikkelig på tricepsene mine. Eneste aberet er at det føles litt ukomfortabelt med den håndstillingen.
Doggcrapp sverger jo til den øvelsen, så den må ha noe godt i seg...Opprinnelig skrevet av MrMuscle
![]()
ja, og mange påstår man ikke får store bein uten knebøy, men det gjør det ikke riktig fordet.
Jeg bare sier at det er et begrenset ROM (range of motion) på den øvelsen. Og der er derfor mange øvelser som har full ROM og da er bedre.
Smalbenk med omvendt grep er en superøvelse for ticepsen - dersom en greier å kjøre den da...... Kontraksjonen på i topp-posisjon av øvelsen overgår standard smalbenk de-lux......
At den ikke har fullt like stor ROM som vanlig smalbenk er uansett ikke noe godt poeng slik jeg ser det. Forskjellene i ROM er i tillegg i beste fall marginal. En bør jo uansett ned til brystet med dævelskapen.......
Det blir litt som å si at pushdown er en bedre øvelse enn smalbenk siden en kan bruke hele bevegelsesmønsteret noe mer i førstnevnte øvelse.
Det er ikke gitt at den er hverken en bedre eller en dårliger øvelse basert på ROM alene. Da er det mange baseøvelser som hadde forsvunnet ut med vaskevannet.........
NORKOST - yammi!!!!
Jeg hører hva du sier, og jeg sier meg enig.
Men min erfaring tilsier at øvelser som overhead press, franskpress med manualer, dips, benk dips er øvelser som er lettere for massene å få til. Og dermed blir mer effektiv for 90% av de som prøver de.
Se der ja, om vi ikke er enig mht plastisk kirurgi så er vi i allefall enige her.....Opprinnelig skrevet av MrMuscle
![]()
NORKOST - yammi!!!!
Ja, ble overrasket selv :P
.