Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: Triceps øvelser forslag

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33

Triceps øvelser forslag

Jeg trenger å få litt mer guff på tricepsen nå som jeg nesten er skadefri i albuen. Hva jeg merker er at øvelser som smalbenk og dips rekrutterer for mye av brystet til at jeg får tynt tricepsen. Men franskpress er den eneste tricepsøvelse som gir meg gangsperr. Så da er spørsmålet, hva andre alternativer har jeg, som er MER isolerende på triceps. Jeg ser på godkjent øvelse listen, og den er rimelig tynn når det kommer til triceps.

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Denne kjenner jeg sykt godt iallfall: http://www.exrx.net/WeightExercises/...ineTriExt.html

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    kick back er jo fin! Dessuten pleier jeg å kjøre ekstension med kabel, en hånd om gangen. Denne kjører jeg med håndtak for da får jeg holdt hånda rett i stedet for på siden som så mange andre gjør det. Tau er også veldig fin Lykketil med armen din!
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Jeg sier tri.ex som jeg bruker om dagen, den funker OK, men selv hopper jeg over til smalbenk i skråsmith snart

TEAM BODYTECH

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Hvorfor i skråsmith? Er det noe trylle-aktig med skråsmithsmalbenk som jeg ikke har oppdaget?
    may the wind always be at your back,
    and the sun always upon your face,
    and may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av diste
    Hvorfor i skråsmith? Er det noe trylle-aktig med skråsmithsmalbenk som jeg ikke har oppdaget?
    Med høyskrå går trykket over fra bryst til skuldre i stedet, og tricep jobber mer

TEAM BODYTECH

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sliter med å få nok trøkk på triceps selv. Alternerer flere av øvelsene nevnt her, og tar i til failure (umulig å flytte vekten, og holder den statisk noen sekunder). Selv om jeg gjør dette i flere sett så klarer jeg ikke å bli antydning til støl. Men blir jo gradvis sterkere så får vel være fornøyd

(Ja jeg vet at stølhet ikke er en indikasjon på hypertrofi men føler at jeg ikke klarer å oppnå stølhet nesten uansett hva jeg gjør)
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Takk for alle forslag. Desverre så er det mange av de nevnte øvelsene som DC ikke liker så godt. Jeg får murre litt over hva jeg skal bytte ut til etter deffen antar jeg.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy
    Med høyskrå går trykket over fra bryst til skuldre i stedet, og tricep jobber mer

Jobber ikke bare skuldre mer da? Ang den oversatte dcposten om prioriteringsøvelser for svake grupper så vil det være en fordel for meg som burde prioritert skuldre mer enn bryst?

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Jeg trenger å få litt mer guff på tricepsen nå som jeg nesten er skadefri i albuen. Hva jeg merker er at øvelser som smalbenk og dips rekrutterer for mye av brystet til at jeg får tynt tricepsen. Men franskpress er den eneste tricepsøvelse som gir meg gangsperr. Så da er spørsmålet, hva andre alternativer har jeg, som er MER isolerende på triceps. Jeg ser på godkjent øvelse listen, og den er rimelig tynn når det kommer til triceps.
    Omvendt grep smalsmithpress er god som gull når du først får den inn. Ellers har du en god øvelse i nedpress med ez-stang bak rygg i kabelstativ.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Takk for alle forslag. Desverre så er det mange av de nevnte øvelsene som DC ikke liker så godt. Jeg får murre litt over hva jeg skal bytte ut til etter deffen antar jeg.

Du kan jo kjøre omvendtbenk hvis albuene dine tillater det? Da får du jo en fin kombinasjon av smalbenk og franskpress.

Jeg er også enig i at kabeløvelsene for triceps som regel er dritt!

Medlem
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    28
    dips med hendene bak ryggen, beina foran deg rett ut høyere enn der du har håndflatene og fanget fullt av vekter funker bra for meg ialelfall.

Udefinert Goliat sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ryus
    Jobber ikke bare skuldre mer da? Ang den oversatte dcposten om prioriteringsøvelser for svake grupper så vil det være en fordel for meg som burde prioritert skuldre mer enn bryst?
    Ja, henger skuldrene dine etter anbefaler DC denne øvelsen for triceps

---

Sitat Opprinnelig skrevet av Ryus
    Omvendt grep smalsmithpress er god som gull når du først får den inn. Ellers har du en god øvelse i nedpress med ez-stang bak rygg i kabelstativ.
    Jeg kjører omv. smalbenk i smith, smalbenk med stang og dips med smalt grep for triceps nå. Funker fett som fy!
    Omv. smalbenk i smith var vrien i starten, men det kom seg, og nå elsker jeg øvelsen
    184 cm
    91 kg
    20 år

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg kjørte omv smith smalbenk ganske lenge. Men når jeg begynte å komme opp i vekt på den så ble det mer bryst og skuldre en triceps for meg desverre. Så med en gang jeg fikk sjangs så byttet jeg den ut med franskpress.

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Jeg begynte med decline franskpress manualer hammergrep i dag! Den var god

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •