Man har jo følgende øvelser: Franskpress, Lying Triceps Extension (finnes sikkert et bra navn på norsk) og Scullcrushers..... Er dette samme øvelsen eller er det forskjell, og hva er isåfall forskjellene på disse?
Man har jo følgende øvelser: Franskpress, Lying Triceps Extension (finnes sikkert et bra navn på norsk) og Scullcrushers..... Er dette samme øvelsen eller er det forskjell, og hva er isåfall forskjellene på disse?
kjært barn har mange navn
Det er stort sett det samme. Scullcrusher skal stangen ned litt lengre ned mot hodet (derav navnet) enn med vanlig triceps extension hvor stangen senkes ned bak hodet. Men i praksis ganske likt.
Kan sjekke www.exrx.net Der finner du bilder av de fleste øvelser og følgelig også tricepsøvelser.
Felles for dem alle er vel at de før eller siden tar knekken på albuene dine![]()
Ofte mener en vel normalt med liggende tric-ext at en kjører med hantel og ikke stang som i franskpress. Ellers er øvelsene mer eller mindre identiske reint funksjonelt.
NORKOST - yammi!!!!
Har kjørt alle tenkelige og utenkelige øvelser oppigjennom, men faller stort sett tilbake til en kombinasjon av dips med belastning, pushdown og tric-ext over hodet med begge hendene på hantel. Den øvelsen jeg ALLTID har med er pushdown
Kjørt masser av franskpress oppigjennom, men albuene/underarmene mine liker den ikke når vektene blir såpass som jeg føler at jeg trengerEn kjempeøvelse er det lell!
Kjører seff i tillegg en del benk pluss diverse andre pressøvelser der tric involveres. Derfor legger jeg stort sett tricepstreninga sammen med skulder- eller ryggtreninga slik at de får kjørt seg i mindre posjoner et par ganger pr uke (kjører stort sett firesplitt)
NORKOST - yammi!!!!
Pushdown er favoritt øvelsen min, himmelsk øvelse.
RockyRock