Viser resultatene 1 til 24 av 24

Tråd: Type kosthold og type trening

Registered User
    Ble medlem
    07-2007

Type kosthold og type trening

Hei.

Jeg er en gutt i 20-åra, som ønsker å få en kropp jeg er mer fornøyd med.

Jeg lurer på hva slags kosthold jeg burde holde, og hva slags trening jeg burde drive med, for å oppnå dette.

Jeg har ikke lyst på store muskler... jeg driter vel egentlig i om jeg blir sterkere, og... det jeg er ute etter, er en slank og mest mulig harmonisk kropp...

Korrekt holdning, for eksempel, det er jo 1 ting jeg syns er vakkert...

Vil ikke ble for hard i kroppen... jeg vil bare se skikkelig sunn og velskapt ut! Hehe.

Jeg vet det er motivasjon som er det største problemet, ikke kunnskaper. Men det er jo ikke vanskelig å skaffe seg litt mer kunnskaper, heller.

NB: Jeg har egentlig tenkt til å begynne å trene "Friskis & Svettis" til høsten! Jeg tenker at dette er en trening som er passende til hva jeg beskriver... burde vel trene HELE kroppen på den måten?

Hva mener dere, mer erfarne?

EDIT: Mulig jeg har kommet til feil sted? Jeg tenkte at "fitness" ikke var det samme som "kroppsbygging". Jeg tenkte selvsagt at det var noe av det samme, men at fitness ikke så noe mål i å få tykkere muskler (er det ikke slik at muskel-trådene utvider seg når man blir større?), bare en mer harmonisk og sunn kropp.

Men jeg ser jo at det er mange som virker opptatt av å bygge muskler her

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Du er fullstendig på villspor. Les litt rundt på forumet du
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Kliss nytt medlem Bobla78 sin avatar
    Ble medlem
    07-2007
    Alder
    34
    Kan du si litt om hvor høy du er og hvor mye du veier. Hva spiser du til vanlig og hard du trent før?

Registered User
    Ble medlem
    07-2007
    Jeg er rundt 180 høy... jeg har for mye fett på kroppen, og dette ønsker jeg veldig å få vekk.

Men jeg syns jeg har store nok muskler da... må bare få de frem.

Problemet er at det er for mye fett, og at kroppsbæringen ikke er helt bra... det mest markante er vel den krumme ryggen (og måten man løser dette på er vel kanskje styrketrening?).

Jeg spiser egentlig bare frukt, grønnsaker, egg, fisk og kjøtt. Dette er noe jeg nylige har begynt med, og det har jo hjulpet bra det.

Jeg tar fiskeolje\omega 3 - tilskudd, det er alt. Jeg har vel egentlig på følelsen at det kunne lønne seg å ta noe lignende, men som man kunne ta mer av?

Jeg har trent endel før, men aldri styrke. Bare kondisjon.

Det er slik trening jeg liker... men jeg er villig til å trene litt styrke, om dere mener det har god effekt for det jeg beskriver

Ble medlem
    07-2007
    Alder
    34
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lonely Planet Vis post
    Jeg er rundt 180 høy... jeg har for mye fett på kroppen, og dette ønsker jeg veldig å få vekk.

Men jeg syns jeg har store nok muskler da... må bare få de frem.

Problemet er at det er for mye fett, og at kroppsbæringen ikke er helt bra... det mest markante er vel den krumme ryggen (og måten man løser dette på er vel kanskje styrketrening?).

Jeg spiser egentlig bare frukt, grønnsaker, egg, fisk og kjøtt. Dette er noe jeg nylige har begynt med, og det har jo hjulpet bra det.

Jeg tar fiskeolje\omega 3 - tilskudd, det er alt. Jeg har vel egentlig på følelsen at det kunne lønne seg å ta noe lignende, men som man kunne ta mer av?

Jeg har trent endel før, men aldri styrke. Bare kondisjon.

Det er slik trening jeg liker... men jeg er villig til å trene litt styrke, om dere mener det har god effekt for det jeg beskriver

Jeg vil ihvertfall anbefale deg å innta MYE proteiner! Det får fart på fettforbrenningen! Det samme gjelder jo trening som løping, rask gange, spinning, svømming etc.

Når det gjelder holdningen, så vil nok styrketrening av rygg, mage, skuldre og bryst gjøre mye. Styrketreningen får også fart på forbrenningen, spesielt hvis du spiser riktig!

Hvis du skal trene litt styrke, er det viktig å trene DET først også ta cardio-treningen etterpå. Da får du høyest mulig fettforbrenning. Du BØR ha utholdenhetstrening i MINST 30+ minutter etter styrketreningen for å få kroppen til å hente energi fra det lagrede kroppsfettet ditt...

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Ville unngått proteiner, han vil jo ikke ha mer muskler.
    .......................................R.I.P..........................................

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Rusbrus og steppemaskin kan anbefales for trådstarter
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mr.Gluteus Vis post
    Rusbrus og steppemaskin kan anbefales for trådstarter
    ikke var slemm mot stakkaren da..
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Registered User
    Ble medlem
    07-2007
    Takk for alle svarene/tipsene.

Jeg lurer på om jeg skal forsøke protein-tilskudd. Jeg får neppe i meg nok proteiner... men hvilken type bør jeg velge?

Jeg vil også prøve en annen type "sunn olje" enn tran. Noen forslag?

Er det andre ting jeg kunne forsøke, av kost-tilskudd? Jeg vil ikke bruke noe som er av typen "avhengighetsfare" (jeg tenker på ting som først får deg ned i vekt, men godt mulig er slik at du vil gå rett opp igjen når du slutter).

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    Takk for alle svarene/tipsene.

Jeg lurer på om jeg skal forsøke protein-tilskudd. Jeg får neppe i meg nok proteiner... men hvilken type bør jeg velge?

Jeg vil også prøve en annen type "sunn olje" enn tran. Noen forslag?

Er det andre ting jeg kunne forsøke, av kost-tilskudd? Jeg vil ikke bruke noe som er av typen "avhengighetsfare" (jeg tenker på ting som først får deg ned i vekt, men godt mulig er slik at du vil gå rett opp igjen når du slutter).
    Har selv brukt whey proteiner med gode resultater. Cla er et naturprodukt som man visst skal gå ned i vekt av, ellers har du alle disse fettforbrennings midlene, "pyruelan" etc..
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Ble medlem
    07-2007
    Alder
    34

Uten proteiner får han heller ikke fettforbrenninga opp på topp. Og så lenge han ikke trener MYE og veldig HARD styrketrening, så tviler jeg på at musklene blir særlig godt synlige.
    Jeg gikk ned 25 kilo på høyproteinkosthold, men hadde ikke EN synlig muskel forde......

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bobla78 Vis post
    Uten proteiner får han heller ikke fettforbrenninga opp på topp. Og så lenge han ikke trener MYE og veldig HARD styrketrening, så tviler jeg på at musklene blir særlig godt synlige.
    Jeg gikk ned 25 kilo på høyproteinkosthold, men hadde ikke EN synlig muskel forde......
    Synd for deg da
    koz

Ble medlem
    07-2007
    Alder
    34
    Synd for deg da
    koz

He-he

Jeg PRØVDE ikke å få synlige muskler heller da..... Det viktigste var å bli kvitt fettet først, og SÅ var det å bygge muskler. Og når jeg først gikk inn for det, så kom de og yeah

Men man får jo ikke synlig store muskler BARE av å spise proteiner, uten å trene TUNG styrke....

Klok men svak Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Hei.

Jeg lurer på hva slags kosthold jeg burde holde, og hva slags trening jeg burde drive med, for å oppnå dette.

Jeg har ikke lyst på store muskler... jeg driter vel egentlig i om jeg blir sterkere, og... det jeg er ute etter, er en slank og mest mulig harmonisk kropp...

Vil ikke ble for hard i kroppen... jeg vil bare se skikkelig sunn og velskapt ut! Hehe.

Jeg vet det er motivasjon som er det største problemet, ikke kunnskaper. Men det er jo ikke vanskelig å skaffe seg litt mer kunnskaper, heller.

NB: Jeg har egentlig tenkt til å begynne å trene "Friskis & Svettis" til høsten! Jeg tenker at dette er en trening som er passende til hva jeg beskriver... burde vel trene HELE kroppen på den måten?

EDIT: Mulig jeg har kommet til feil sted? Jeg tenkte at "fitness" ikke var det samme som "kroppsbygging". Jeg tenkte selvsagt at det var noe av det samme, men at fitness ikke så noe mål i å få tykkere muskler (er det ikke slik at muskel-trådene utvider seg når man blir større?), bare en mer harmonisk og sunn kropp.

Alle har man forskjellige mål og det må respekteres, men hadde jeg vært deg hadde jeg dunket hodet i veggen 2-3 ganger og tenkt meg om en gang til. Hva er en sunn kropp? Skal man samenligne seg med mengden der ute, som JA blir tjukkere og tjukkere kan man vel oppfattes som "sund" bare ved å gå stolt forbi kebabkjappene her omkring. En sunn kropp (gutt i 20-årene) er en kropp med en lav fettprosent, og med lite abdominalt fett (fettet rundt magen). Når det kommer til en god holdning er dette absolutt et forsømt punkt, som bør prioriteres langt mer enn mange gjør. Friskis og Svettis er vel ikke noe sted jeg ville ha satt min fot, men hver sin smak
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Registered User
    Ble medlem
    07-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Qompis Vis post
    Alle har man forskjellige mål og det må respekteres, men hadde jeg vært deg hadde jeg dunket hodet i veggen 2-3 ganger og tenkt meg om en gang til. Hva er en sunn kropp? Skal man samenligne seg med mengden der ute, som JA blir tjukkere og tjukkere kan man vel oppfattes som "sund" bare ved å gå stolt forbi kebabkjappene her omkring. En sunn kropp (gutt i 20-årene) er en kropp med en lav fettprosent, og med lite abdominalt fett (fettet rundt magen). Når det kommer til en god holdning er dette absolutt et forsømt punkt, som bør prioriteres langt mer enn mange gjør. Friskis og Svettis er vel ikke noe sted jeg ville ha satt min fot, men hver sin smak
    Jeg vet ikke helt hva du mener jeg?

Kroppsbyggere er såklart mye sunnere mennesker enn "hvem som helst", men det er jo ikke fordi de har masse muskler...

For mye muskler er faktisk belastende for kroppen... og det å dytte i seg en kilo protein per dag er ikke akkurat sunt for dine indre organer.

Da har jeg ikke begynt på all den andre dritten som kan forekomme, men jeg trodde heller ikke at noen her brukte stoffer som anabole steroider.

Mener du at jeg enten må velge å enten være en normal slappfisk, eller en kroppsbygger?

Nei, jeg tror ikke du mener det, det er jo ganske dumt.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26

Kroppsbyggere er såklart mye sunnere mennesker enn "hvem som helst", men det er jo ikke fordi de har masse muskler...
    De har masse muskler fordi de nettopp er sunnere enn folk flest. Musklene er et resultat av en sunn livsstil og hard trening.

For mye muskler er faktisk belastende for kroppen... og det å dytte i seg en kilo protein per dag er ikke akkurat sunt for dine indre organer.
    Du skal neppe begymre deg for at din nyervervede muskelmasse belaster kroppen din negativt. Vi begynner å snakke ganske ekstrem muskelmasse, ervervet vha substanser vi ikke snakker om før det faktisk er negativt belastende for kroppen.
    Vi snakker også EKSTREME mengder protein før det påvirker organene dine, da i hovedsak nyrer.

Da har jeg ikke begynt på all den andre dritten som kan forekomme, men jeg trodde heller ikke at noen her brukte stoffer som anabole steroider
    .
    Nei selvfølgelig ikke. Vi vil ikke ha liten tiss heller.

Mener du at jeg enten må velge å enten være en normal slappfisk, eller en kroppsbygger?
    Det finnes en gylden middelvei, og denne kan risikere å gi deg litt mer muskler enn ei jente på 14.

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Silver Member LxY sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Min mening er at styrketrening er et verktøy man burde bruke neste uavhengig av mål. Det kan brukes på mange forskjellige måter. Man behøver ikke å legge på seg nevneverdig muskelmasse i det hele og det store av å trene styrketrening.

Registered User
    Ble medlem
    07-2007
    De har masse muskler fordi de nettopp er sunnere enn folk flest. Musklene er et resultat av en sunn livsstil og hard trening.
    I tillegg til at treningen er av en spesiell karakter...

Du vel ikke nekte for at f.eks. maratonløpere lever sunt og trener hardt, heller

Klok men svak Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28

Da har jeg ikke begynt på all den andre dritten som kan forekomme, men jeg trodde heller ikke at noen her brukte stoffer som anabole steroider.

Nei, jeg tror ikke du mener det, det er jo ganske dumt.

Takk til Lean&Fin som allerede har gitt deg et godt svar.

Du Lonely Planet. Jeg nevnte ikke et ord om kroppsbyggere i min post, så hvorfor du kommer inne på det vet jeg ikke. Klart kroppsbyggere bruker AAS (sterioder) i store mengder og dette er en risiko for sin egen helse, ja. Mer muskler er derimot meget viktig for en sunn og funksjonell kropp, dette er så elementært at jeg ikke orker å finne fram noen kilder til deg, det har du vel god tid til selv (Friskis & Svettis er vel bare oppe et par dager i uka).

Qompis
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    I tillegg til at treningen er av en spesiell karakter...

Du vel ikke nekte for at f.eks. maratonløpere lever sunt og trener hardt, heller
    Nei hvis det er maraton du er ute etter å bli god i så tror jeg kanskje du har rotet deg borti feil forum. De aller fleste her driver med styrketrening i varierende grad og har neppe noen god kunnskap om maratontrening.

Silver Member Yvonne sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Hei.

hehe... det sa jeg også når jeg begynte å trene.. Så tok det helt av..
    forøvrig er det mange her (de fleste tror jeg) som ikke driver med bygging
    syns du skal be treningsveilederne/PT'en der du begynner å trene om å sette opp et program til deg.. Det er vel mest vanlig å begynne med fullkroppsprogram

Silver Member Yvonne sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bobla78 Vis post
    hehe.. var nok en spøk

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Nei hvis det er maraton du er ute etter å bli god i så tror jeg kanskje du har rotet deg borti feil forum.
    Han fortalte hva han var ute etter i sitt første innlegg. Maraton ble ikke nevnt der. Når han benyttet maratonløpere som eksempel på sunne veltrente mennesker, var det for å illustrere at man ikke nødvendigvis ender opp med en stor muskelmasse av å leve sunt og trene «masse».

Dette forumet er heller ikke unyttig for en vordende maratonløper. Løpere bruker i stadig større grad diverse former for styrketrening for å bedre løpsøkonomien.

De aller fleste her driver med styrketrening i varierende grad og har neppe noen god kunnskap om maratontrening.
    Det er riktig nok få maratonløpere tilknyttet dette forumet, men mange medlemmer som sitter på kunnskap om styrketreningen som kan være aktuell for dem som ønsker å forbedre seg på dette området. Denne tråden er et meget godt eksempel på nettopp dette.
    You ran a marathon? That's cute …

Silver Member Trallala sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    28
    Det er mulig jeg leste litt for raskt igjennom innlegget ditt, men for å være helt ærlig så virker du temmelig fordomsfull mot de som "bygger muskler". Det du må huske på i så henseende er at det finnes gradsforskjeller her også, som i alle andre deler av livet, og at ikke alle som løfter vekter ender opp med å skyte boler og drive torpedovirksomhet på si Du trenger ikke identifisere deg med hard core byggere bare fordi du trener litt styrke... Her inne på forumet finnes for eksempel alle slags mennesker i alle slags yrker, alt fra leger og politi til suksessfulle selvstendig næringsdrivende og studenter, og de fleste har helt unike målsetninger m.t.p. treningen sin.

Du sier du vil ha en "mer harmonisk og sunn kropp", samt bedre holdning. Her er sannsynligvis styrketrening det beste tilgjengelige verktøyet du har.
    Sist endret av Trallala; 16-07-07 kl 14:16 Begrunnelse: måtte bare legge til en smiley :p

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.