Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Underarmene..

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2003

Underarmene..

Har begynnt å få ganske godt volum på bryst/skuldre og overarmene nå... Er ganske fornøyde md det, da utgangspunktet var lav vekt og lite volum/masse. Er 17 nå, og har trent aktivt i ca. 1 år...

Underarmene (fra håndlettet til albumen) er veldig tynt. Jeg har alltid vært ganske tynn, men har som sagt fått bra med volum på overarmene og skuldre etter jeg har spist MASSE og trent riktig det siste året. Er det bare mat som skal til kombinert med gainer for at "underarmene" ikke bare skal være bein og anoreksi lignende? Er jo som en fyrstikk... og det passer ikke helt til overkroppen...

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    http://www.exrx.net/Lists/ExList/ForeArmWt.html

Øvelser som trener underarmene.

Riktig mat og riktig trening er hva som skal til
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Som de fleste andre stedene på kroppen, består også underarmen av ben, blodårer, nerver og så klart muskler. Om du bare vet hvordan du skal trene musklene, så vil også underarmene dine vokse. Men du vet kanskje ikke hvordan?

Det er hovedsakelig tre muskler i underarmen som en (jeg) trener, når en trene dnne kropps delen. Brachioradialis, Flexor (Pollicis longus, Carpi radialis, Digitorum, Carpi Ulnaris og Carpi radialis) og Extensor (Carpi radialis longus, Carpi radialis brevis, Carpi ulnaris, Digitorum, Digiti minimi og Pollicis brevis).

Brachioadialis er musklen som strekker seg i fra håndleddet og opp rundt albuens ut-side. Du trener den ved å ta et omvendt tak rundt en ez-stang, for så å løfte den slik du ville gjort ved en vanelig Bicepscurl.

Flexor musklene strekker seg i fra fingrene dine og opp mot albue leddet. Det er dem som gjør at du kan gripe rundt noe. For å trene disse musklene, så tar du et omvendt tak om en stang. Legger så albuene ned på en benk, slik at håndflaten stikker utenfor og peker oppover. Så tar du å slipper stangen så langt ned du får den, så ruller du den opp igjen.

Extensor musklene er som Flexor musklene, forskjellen er at dem har en motsatt virkning. Da Flexor musklene sørger for at du kan grip rundt en stang, så er det Extensor musklene som gjør at du kan slippe den. For å trene disse musklene så gjør du som du gjorde med flexor musklene. Forskjellen her må være at håndflatene skal peke nedover mens du ruller med håndleddet.

Underarmen består så klart ikke 'bare' av disse musklene, det finnes også muskler som gjør at du kan twiste med hånden, men jeg tror ikke det er noe stort behov for å trene disse, men om du vil - så kan jeg skrive litt om dem.

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Hva med å prøve å holde seg litt mer til spørsmålet... It doesn't hurt us, and it wont hurt you either:P

Ble medlem
    06-2003
    Den er grei vet du Hardway. Nestegang noen spør om hva slags mat kombinert med ganere som skal til for å få mer muskler på underarmene, så skal jeg prøve å holde meg til spørsmålet. Eller. Jeg kunne prøve å forklare hvordan underarmen faktisk virker og hvordan en får mer muskler her. Noen mennesker liker å vite hvorfor handling x fører til resultat y, mens andre mennesker ikke bryr seg - så lenge det bare virker.

p.s. Om du på død og liv har noe i mot meg, så kan du vel kritisere meg for de gode skrive kunnskapene mine.

Tøffing Unit sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Tren flere øvelser som involverer grip-styrke bla roing, nedtrekk, markløft + andre ulike ryggøvelser. Prøv også å ha ett meget fast grep når du trener biceps.

Og husk: det skal være jævli tungt før du har behov for reimer

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    sett deg ned på sittende roing og trekk som et helvete i 10set, gjør det minst en gang i uken i et halvt år.
    RockyRock

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Merkelig tolkning på deg. Har ikke noe imot deg jeg, men syntes bare at svaret ditt ble rimelig unødvendig med navn på alle muskler og slikt. Joda det er greit med litt dybde i svarene, men jeg vedder min kjære Loken på at han ikke kan forbokstaven på noen av musklene en gang

No disrespect, only my opinion

Ble medlem
    06-2003
    Men nå har han en god mulighet til å lære dem.

Må også si meg litt uenig med Unit og Rock når det kommer til rygg trening. Når en trener ryggen, så vil det være veldig mye statisk bellastning på underarmens Flexor muskler. Så du får trent underarmens underside statisk. Det vil si at du trener musklene på samme måte som om du skulle trent anteriordeltoid (forsiden av skuldren) ved å holde armene strakt ut frem med vekter på. Om du skal ha masse på underarmene, så vil det beste være god gammeldags dynamisk trening med 8 til 10 reppetisjoner. Og øvelser som treffer alle musklene i underarmen, ikke bare noen.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2002
    Pass på betennelser, underarmene får mye trening uansett.

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Jeg har begynt å trene underarmene etter en periode med tennisalbue. Ble kvitt problemene gjennom dynamisk trening av underarmene med mange reps.
    I følge spesialisten på NIMI, som jeg fikk hjelp av, så var det en fordel (nødvendig) å trene underarmene dynamisk i tillegg til den statiske treningen de får gjennom løft- og trekkøvelser. Han mente at betennelser og belastningsskaper i all hovedsak kom fra statisk aktivitet (som PC/mus jobbing og annen ensidig arbeid eller trening) og at dynamisk trening kan forebygge slike problemer.
    Hva som gir best resultat for masse vet jeg ikke, men PeterSQRM's resonnement høres logisk ut for meg.

Medlem
    Ble medlem
    07-2002
    Selv har jeg aldri blitt noe særlig støl i under armene før jeg kom over noe de kaller 100s. Si du skal trene undersiden ev underarmene. ta en ganske lett vekt og kjør så mange reps som mulig. Trekk så fra så mange reps du har tatt og vent så mange sekunder som du har reps igjen og kjør videre. ta så mange pauser du trenger. Totalt skal du sitte igjen med 100 reps. Dette virker egentlig logisk siden det må være mest type1 fibre i underarmene.
    Dynamisk trening vil alltid være svaret for å få masse. Statisk trening øker kun styrken/mest styrke langt mindre masse.

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av massoldier
    Selv har jeg aldri blitt noe særlig støl i under armene før jeg kom over noe de kaller 100s. Si du skal trene undersiden ev underarmene. ta en ganske lett vekt og kjør så mange reps som mulig. Trekk så fra så mange reps du har tatt og vent så mange sekunder som du har reps igjen og kjør videre. ta så mange pauser du trenger. Totalt skal du sitte igjen med 100 reps. Dette virker egentlig logisk siden det må være mest type1 fibre i underarmene.
    Dynamisk trening vil alltid være svaret for å få masse. Statisk trening øker kun styrken/mest styrke langt mindre masse.
    Rene matteoppgaven dette..

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Unit
    Tren flere øvelser som involverer grip-styrke bla roing, nedtrekk, markløft + andre ulike ryggøvelser. Prøv også å ha ett meget fast grep når du trener biceps.

Og husk: det skal være jævli tungt før du har behov for reimer
    Amen!

Personlig har jeg _aldri_ gitt underarmene annen trening enn det de får fra å holde stenger, roing og noe hammer curls og litt omvendt curls.

Men jeg vet en variant på underarmscurls som er bra: gjør den bak ryggen. Altså du står oppreist med en stand i hendene bak ryggen/rompa, og curler opp.

-Gunnar
    http://www.kalibergym.no

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.