Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Underarmene får kjørt seg...

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004

Underarmene får kjørt seg...

Har nå trent i kanskje tre måneder, og har gradvis økt litt og litt på vektene. Men nå begynner jeg å merke at det nesten er hender og underarmer det står på når det gjelder ting som f.eks. nedtrekk og roing!

Jeg klarer fortsatt å holde grepet, men føler at fingre/underarmer nesten blir slitne før de musklene jeg faktisk skal trene får kjørt seg. Melkesyra står i underarmen, liksom. Burde jeg foreta meg noe, eller er det bare en fordel at disse får kjørt seg såpass? Jeg har ganske smale underarmer, så litt størrelse på disse ville ikke akkurat vært negativt... Men da er jeg også litt bekymret for at de musklene jeg faktisk prøver å trene ikke får nok utbytte av treningen.

Hint/tips/kommentarer?
    wat

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Bit sammen tennene, underarmsstyrken kommer. Om noen måneder vil det ikke være denne det står på.

Medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av aro
    Bit sammen tennene, underarmsstyrken kommer. Om noen måneder vil det ikke være denne det står på.
    Har akkurat samme problemet, men det gjelder med andre øvelser som benk og skulderpress også. Akkurat som om det knyter seg i underarmen før den aktuelle muskelen gir seg. Har hatt det sånn i ca 2 år nå, men det gir seg ikke.

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Det er vel bare å ta noen sett på underarmene ettpar ganger i uka det? Det blir seff den siste muskelen du kjører. Kjør fire sett. Omvendt vrist-curl, vrist-curl, omvendt bicepscurl. Deilige øvelser alle sammen, som river i underarmene.

Måååå ha store underarmer!

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Da kan du/dere enten prøve øvelsene Fjell foreslår, eller Farmers walk:

Å gå med vektene er ikke noe must, bare hold i tunge manualer eller tung stang lengst mulig. Dette er en sjefsøvelse for statisk grepsstyrke.

Silver Member wolter sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    26
    Hvorfor ikke bare bruke drareimer når du føler det blir for tungt for undermene, så du får skikklig konsa om ryggen?

Jeg kjører drareimer når jeg merker at jeg begynner å bli sliten i underarma.. og det funker bra på meg! ;P
    (lite tips fra meg) Stå på!
    Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umulige
    Min Treningslogg

Min Profil

http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766

Ble medlem
    05-2004
    Vil jo ha større underarmer da...
    wat

Ble medlem
    10-2003
    Da kjører du underarmer ettpar ganger i uka.

Aldri trent de før?

Superior newbie AF pojken sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    26
    Sliter også med dette sjølv så eg trur eg anten må begynna med statisk trening eller nokre enkle underarmsøkter 2 ganger i veka. Har hatt dette problemet ganske lenge eg og, til og med når eg brukar dra reimar.
    Quote Tivoli-Kroppen:
    Hvis det er tilfellet, så har jo de største "kritikerene" hennes svelget sluk, agn, søkke og hele forbanna fiskebåten.

Kliss nytt medlem brumle75 sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    36
    Heisann!
    Opplever i endel øvelser (spesielt i nedtrekk og sittende roing/slike øvelser generelt) at jeg omtrent alltid må stoppe antall rep. pga. at jeg ikke lenger greier å holde stanga, og ikke fordi annen muskulatur "gir opp". Stanser selvsagt når jeg merker at det er rett før vektene suser i gulvet ved siste rep :svak:

Jeg har kjøpt noen drareimer i lær, men kan ikke si at jeg får brukt dem på god nok måte; er det noen som har tips til hvordan bruke disse på skikkelig måte? (er reimer med borrelås bedre å få festet skikkelig??)

Trener grep/underarmer to ganger om uka ca...det er ikke sånn at jeg løfter sinnsykt tungt heller når grepet svikter, kjører 50-60 kg på sittende roing og omkring 55 på nedtrekk (vanlig+omvendt grep). Men kjører mange rep, f.eks. 3 sett á 20 rep. på roing. Har forøvrig trent regelmessig i omtrent 5 måneder nå.
    ------
    Betre værke i armen enn å værke i hugen!

!hantelcur

Ble medlem
    05-2004
    Aldri trent underarmer før nei...
    wat

Medlem er1k sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    27

drareimer..

Var selv plaget litt med at jeg "mistet" taket når jeg tok nedtrekk, fikk ikke ordentlig failure. Men jeg prøvde noen drareimer med borrelås. Ligner på vanlige wristwraps, men med en "leppe" som man snurrer rundt stanga. Jeg får hvertfall konset på det jeg skal, istedenfor å måtte tenke på hvordan man skal klare å holde den j*** stanga.

Silver Member wolter sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    26
    ja, men du kjører uten drareimer så lenge det går bra.. så når du beygnner å få vondt i undermarma og ikke får konsa nok om ryggen starter du å bruke drareimer.. jeg har gjort det og underarma mine har vokst..
    Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umulige
    Min Treningslogg

Min Profil

http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766

Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av worbid
    Aldri trent underarmer før nei...
    Ok! Ikke dumt å kjøre de opp litt. Ta fire sett ettpar ganger i uka. Av øvelsene, omvendt vrist-curl, omvendt biceps curl og/eller vrist-curl.

Kjør 15-20 reps til å begynne med.

Ble medlem
    05-2004
    Ja, da merker jeg at jeg begynner å få antydninger til betennelse i den ene underarmen, og jeg føler ikke at jeg får tatt ryggen bra nok. Drareimer hjelper vel både mot betennelse og for bedre ryggtrening uten at grepet gir etter?

Har ganske så smale håndledd...

Kanskje det er like greit å kjøpe billig først for å se hvordan jeg liker drareimer?

http://norkost.uniweb.no/product_inf...5c195beb3b1211

Hva med disse?

De siste er jo litt dyrere, så... Tenker jeg bestiller den billigste ved neste bestilling av pulver, med mindre noen protesterer
    wat

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Har både slike med håndledds støtter og de gasp reimene. Synes igrunn gasp reimene er helt kurrante jeg. Jeg ville gått for dem jeg.

Lignende tråder

1. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 15-02-05, 09:49
  2. Solarium
    By darp in forum Trening
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 09-01-05, 14:53
  3. Svar: 11
    Nyeste innlegg: 10-11-03, 18:32
  4. Muskler og slanking