Skal man ikke kjøre trege negativer på underarms treningen?
Har fram til nå kjørt med 1RP også, men fant ut nå at det var feil...
Når Dante sier kun et straight set(SS), vil det da si uten trege negativer?
Skal man ikke kjøre trege negativer på underarms treningen?
Har fram til nå kjørt med 1RP også, men fant ut nå at det var feil...
Når Dante sier kun et straight set(SS), vil det da si uten trege negativer?
Trege negativer, men ikke RP eller SH.
Ikke kjør til failure heller, la det være et par reps igjen.
Hvilke øvelser bruker dere på underarmer?
Jeg merker at underarmene begynner å bli flaskehalsen i chins og markløft.
Har så vidt begynt å trene grepet med å henge lenge/holde stangen lenge, men kunne godt tenkt meg en ren styrkeøvelse også.
Jeg kjører nå:
-Omvendt EZ curl
-Hammercurl DB
-Pinwheel curl
River som F.. disse synes jeg, skal begynne å stretche underarmene fom i dag, var ikke klar over at de skulle stretches.
Så lenge du ikke trener "the forearm-belly" er det vel ikke grunn til å stretche? Stretcher bare etter slike øvelser selv hvertfall.Opprinnelig skrevet av Aunis
Trege negativer og kontroll er to ting dante nevner ganske ofte, og selv om han har gått tilbake på både 8 sek negs som han skrev om først og 4-5sek-negs som han har skrevet om siden, prater han da fortsatt om trege negativer?
Er klar over dette da:
"I should explain one thing about the 6-8 second negative alot of people talk about. I blew that one. I trained some local people who after their warmups and getting ready for their all out rest pause set, would be so psyched up and roaring to beat the logbook that their breathing would become fast and furious. Their 1234567 on the negative became a true 2-4 seconds because they would count so fast. It happened every time. And thats fine with me, I want the descent controlled and then a steady explosion on the positive. I used the same context when describing my methods online--I told people to use a 6-8 second negative thinking (aha Ill trick them and they will do a true 2-3 second one and we will be ok)--It backfired on me royally when I heard people were using stopwatches or having their buddy count off the seconds on the negative. So just control the descent whether its 2 true seconds or 4 true seconds (it will differ with exercise to exercise)and Ill be happy. You know how you see the high school kids doing the bench presses? That death drop and the 6 inch bounce off the chest? Thats what we dont want. We want you lowering the bar at a rate where you feel you could stop and reverse direction if you had too. Ask Inhuman how fired up you get during your war with the logbook and beating last times results--that guy breathes fire in his emails reporting over to me his workouts, I can just imagine the rage and how his breathing is before his workset."
Ble klar over det i dag, liten vits i å stretche slik etter de øvelsene jeg har med nå på underarmstreningen, men burde kanskje stretchet underarmene ett biceps, og rygg øvelser, får se det litt an etter hvert...Opprinnelig skrevet av Foreign Kid
Underarms trening er waste of time. Dra øvelser og noen arm øvelser holder i massevis for min del.
Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.
Opprinnelig skrevet av Kryor
Her snakker vi prinsippene i DC, mao så kjører man ikke noen armævelser og et par dra øvelser her.
"waist of time"? Det er jo ikke alle som får tynt underarmene sine like hardt på god, gammeldags runking helller!Opprinnelig skrevet av Kryor
Jay Cutler as president
Opprinnelig skrevet av Kryor
må si meg jævli uenig..
takket være å trene nettopp underarmene, har hele armen vokst mer.. pluss at jeg klarer å holde stangen i f eks dødløft mye lenger, noe som gjør at andre øvelser har stor nytte av det.. jeg slår absolutt et slag for underarmstrening enten en driver med DC eller ikke!..
men det er min mening da.. :P
Enig i at underarmstrening er viktig. Ikke nødvendigvis for å isolere de for å trene med tunge vekter, men mest som forebyggende trening for belastningsskader i armene, særlig albuene.
Med tunge vekter for øvelser som innebærer trekk, som roøvelser, nedtrekk, markløft osv uten alt for mye bruk av reimer, så får underarmene stort sett god nok grunntrening. Det er hvertfall min erfaring; det kan være at andre har andre erfaringer.
Men det virker som om mange som løfter vekter sliter med albuene. Grunnen er åpenbar; de fleste øvelser for overkroppen involverer armene/underarmene og de får derfor mye juling. Selv har jeg slitt mye med tennisalbue etter tidligere belastningsskade som har blitt forsterket gjennom styrketrening. Løsningen på dette er å trene underarmene for å forebygge problemer med albuene og delvis også håndledd. Løsningen er håndleddscurl og -extension med hantler (eller tilsvarende øvelser). Som forebyggende trening er er det lette vekter og mange reps som er nøkkelen. 3-4 kg hantler, 20 reps og 2-3 set fungerer bra for meg. Dette virker forebyggende på skader i albue og håndledd, og min erfaring er også at det bedrer utholdenheten i grepet/underarmene.
Tenkte jeg skulle ta dette opp igjen selv om det er litt på siden av selve hovedtemaet i tråden. Men mange sliter tydeligvis med slike problemer. Ved å ta et søk så finner man mange tidligere tråder på dette området.
Jeg prøver i all hovesak å legge all underarmstreningen til øvelser som trener oversiden, det vil si øvelser hvor håndleddet hovedsaklig er pronert.
Ellers får baksiden av underarmene nok bank, da jeg for det meste trener uten reimer, med unntak av 4 reps-settet i markløft, Evt rackchins og lat-stretchen!