Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Ustabil utførelse av benkpress

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    29

Ustabil utførelse av benkpress

Heisann, er for tiden "sykemeldt" fra treninga pga en mongo arm, men jeg har lenge hatt et problem.
    Når jeg kjører benkpress føler jeg at jeg ligger veldig ustabilt på benken og når jeg varmer opp med stanga kjennes det avogtil som om jeg skal dette ned på siden av benken.
    Jeg hadde ikke dette problemet i starten, men det kom etter jeg stagnerte. Nå føler jeg at jeg ligger og vingler når jeg varmer opp og løfter med lette vekter.
    Har prøvd å bare trene lett for å korrigere teknikken(som for øyeblikket kan beskrives som padling med stang), men jeg har ikke fått nevneverdig bedre resultater av dette enda.

Noen som har noen tips til hva jeg bør fokusere på når jeg starter opp med treninga igjen (tipper det er 2-3 uker til).

Kan vel også legge til at jeg ikke før inntil nylig, har fått til å trene regelmessig 3 dager i uken. Har som regel blitt med bryst/triceps økt på fredager og biceps/rygg på mandag. Men nå har jeg anledning til en 3 splitt. Kom med forslag.

Takker for alle forslag.

Mvh Tom2k.

Patetisk - X Kjekkas sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Har du beina godt planta i gulvet med relativt bredt steg? Hvis du er litt kort og ikke når helt ned til gulvet så kan du jo bygge opp med noen vektskiver. Slik at du får stabilisert hele kroppen ved hjelp av bein?

Har du forresten bredt nok grep på stanga? Tror mange som kjører benk ofte har et litt for smalt grep.

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kjekkas
    Har du forresten bredt nok grep på stanga? Tror mange som kjører benk ofte har et litt for smalt grep.
    Sånn sett er det bedre å holde litt smalere enn merket på olympiastengene når en kjører benkpress, da får en mye bedre trykk på bryst enn på skuldre. Altså belastingen på skuldre og mindre skaderisiko.

TEAM BODYTECH

Patetisk - X Kjekkas sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy
    Sånn sett er det bedre å holde litt smalere enn merket på olympiastengene når en kjører benkpress, da får en mye bedre trykk på bryst enn på skuldre. Altså belastingen på skuldre og mindre skaderisiko.
    Ja, jeg er i en fase hvor jeg prøver meg litt frem i forhold til bredden på grepet. Synes faktisk jeg merker trykket bedre i brystet når jeg har ringefinger på merket på olympia-stengene, enn hvis jeg har grepet på innsiden av merket. Har forøvrig ikke tenkt på at skuldrene også får en større belastning, har ikke merket noe til det. Du har sikkert rett i det du sier. Skal kjenne litt på det neste økt

Takk for tips.

P.S Hvor høy du er bør jo også ha en innvirkning på hvor bredt du skal holde? Eller?
    Sist endret av Kjekkas; 06-08-05 kl 12:29

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Høyde har selvfølelig mye å si i hvor du bør holde, en på 160 bør ikke holde ute på merket til en olympiastang, mens en på 180 kan holde der f.eks. En annen ting som gir mer trykk på bryst er å presse armene inn mot kroppen isteden for å ha de rett ut fra kroppen (som setter opp skaderisken).

TEAM BODYTECH

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Hva med en som er veldig kort, men med veldig lange armer? he he.

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tank_Fjell
    Hva med en som er veldig kort, men med veldig lange armer? he he.

Nå er du bare dum

TEAM BODYTECH

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    29
    Til opplysning så er jeg ikke så veldig lang nei, 173 og veier ca 67.

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Da er du på høyde med meg. 3-4fingre innenfor merket på olympiastangen er "perfekt" da

TEAM BODYTECH

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    29
    Da er du på høyde med meg. 3-4fingre innenfor merket på olympiastangen er "perfekt" da
    Vet ikke om det er olympia stang på gymmet, det er 1 svart og en som er blank og litt lengre.

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Er den 20kg og tåler 200kg(140kg på en dårlig) +++ så er det en olympia stang

TEAM BODYTECH

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Blir ikke det veldig smalt? Jeg har alltid hatt lillefingeren på olympia-merket. Men så kom det en gammel kriger bort til meg og sa "Du holder for smalt!!!!!!!!" Og etter det, så har jeg hatt langefingeren på merket, og syns det tar mer på brystet enn tidligere.

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    hm, jeg fikk dette rådet av en tidligere spydkaster som har vært på toppidrettssenteret i årevis. Tror at han er inne på en del ting når han sier det.

TEAM BODYTECH

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Istedenfor å se på merket, hva med å se på vinkelen på albuen?
    wat

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Varier bredden når dere trener.

Lignende tråder

1. Hvordan trene deg selv!
    By ambiguous in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 19-06-11, 20:51
  2. Mineralubalanse - Et helseproblem?
    By admin in forum Artikler
    Svar: 18
    Nyeste innlegg: 02-12-06, 20:19
  3. Hva skal jeg gjøre, begynner å bli dritt lei!
    By Lee Priest in forum Trening
    Svar: 53
    Nyeste innlegg: 21-12-05, 17:31
  4. Svar: 0
    Nyeste innlegg: 15-07-05, 10:15

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.