Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Uttøyning og bevegelighetstrening?

Medlem
    Ble medlem
    12-2008
    Alder
    20

Uttøyning og bevegelighetstrening?

Hvordan trener dere bevegelighet/uttøying?

Ønsker å bli mykere og ha bedre bevegelighet. Er stiv som en stokk.
    Selv driver jeg bare med basic gymtøying. Veit ikke om mange trener bevegelighet, men noen må gjøre det

Gjerne legg ut artikler.
    Medlem i klubben for gutter som trener med jentevekter

ORD DELING er skam

Medlem manbearpig sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bongo Star Vis post
    Hvordan trener dere bevegelighet/uttøying?

Ønsker å bli mykere og ha bedre bevegelighet. Er stiv som en stokk.
    Selv driver jeg bare med basic gymtøying. Veit ikke om mange trener bevegelighet, men noen må gjøre det

Gjerne legg ut artikler.
    Bob Anderson sin bok Stretching har hjulpet meg en del, + diverse filmer av en mann med navn Matt Furey. Dog ikke verdt og betale store summer for, siden det sikkert finnes mye av det samme gratis på internett, men orka ikke å leite. Jeg betale dog ingen ting for de heller,du finner de om du er kjent med torrent.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

bevegelighet

jeg trener så å si aldri bevegelighet, rett og slett fordi sykkelsporten ikke stiller serlig krav til bevegelighe, bortsett fra i hofteleddet. har grei nok bevegelighet og ser ikke noe særlig behov for bedre bevg.

å kombinere tøying og styrketrening er vel heller ikke helt gunstig. En skal være mye mer forsikgt med å tøye etter en styrkeøkt i forhold til en kardio økt. Bevegelighet er nok viktigere i idrett som stiller krav til store ledd utslag som dans, friidrett, golf, osv..

om du ønsker å trene bevegeligeht er KAT metoden ganske effektiv (kontraksjon, avspenning, tøying). en skal kontrahere muskelen, for så å slappe av, og så tøye muskelen. denne metoden gjør at en klarer å slappe av i musklene, og derfor få større leddutslag og mer effektiv tøying

fordelene med bvg er bla mykere bindevev, skadeforebygging, bedre teknikk og bedre kroppsholdning
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg tar 30 minutter stretching etter hver styrkeøkt nå om dagen. Eller dvs når jeg er kvitt smellen i ryggen. Ja, å stretche etter styrketrening vil forlenge restitusjon. Men jeg lar vær å tøye de musklene jeg har trent den dagen. Kjenner til en del kroppsbyggere som har tøyd mye mer en meg etter hver økt, og de har både sett heftige ut, og unngått mye skader. Så man må nesten veie pro og kons og finne ut hva som passer best for seg selv.

Medlem
    Ble medlem
    12-2008
    Alder
    20
    Mange bra svar her. Hadde litt om KAT metoden i gym i fjor. Så skal lese litt om det senere.

MrMuscle: Har du noe program på åssen du tøyer eller vertfall noenprinsipper?
    Medlem i klubben for gutter som trener med jentevekter

ORD DELING er skam

Trener for Idretten! Matto%whey sin avatar
    Ble medlem
    09-2008
    Alder
    18
    Tror bevegelighetstrening kan være nyttig for å bli raskere, smidigere og ikke minst for å ungå skader.
    Kansje noe jeg burde tenke på å legge inn i treninga?

Artikkler du kan lese:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=416
    http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.1314249
    http://olympiatoppen.no/fagstoff/bas...t/page132.html

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.