Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: Vanlig 3splitt mot 3x samme i RYP program

Banned ole123456789 sin avatar
    Ble medlem
    09-2003

Vanlig 3splitt mot 3x samme i RYP program

I Potensial programmet til Tech Nutrition står det at en får "maksimalt" utbytte av å trene de same baseøvelse 3 ganger i uka, og gradvis bygge seg opp med denne lille rest-tid til å takle å trene skikkelig hardt. om dette er så genialt hvorfor fortsetter da folk å trene som vanlig? Gir dette bedre utbytte for meg, enn om jeg istedenfor trener vanlig i 13 uker?

Ole 18, litt over 1 års erfaring

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Test ut programmet og fortell oss hvordan det gikk! Spennende å se om et "Fagerli" program har noe for seg

pom
    pom er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    09-2003
    Hei har kjørt 2 runder med RYP først grunnprogram så ekstrem muskelvekst. Starter på mandag med 3 runder og kjører da grunnprogram siden jeg skal ned i fettprosent.
    Fungerer som faen.... :-)

POM

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Etter mine erfaringer; ja. Jeg får best framgang når hver muskel trenes hver 36-48. time.
    http://www.dingsekongen.no

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av pom
    Hei har kjørt 2 runder med RYP først grunnprogram så ekstrem muskelvekst. Starter på mandag med 3 runder og kjører da grunnprogram siden jeg skal ned i fettprosent.
    Fungerer som faen.... :-)

POM

Hvordan har dette fungert som faen? (HIT aner ikke hvordan man trener RYP)

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Du kan bestille heftet på www.tech-nutrition.com

RYP er helt enkel en videreførelse av HST. I RYP har man i tillegg prøvd å tilpasset det folk flest. 2uker med negativer er fjernet, og istedet for det tradisjonelle 2uker med 15reps, 2uker med 10reps og 2uker med 5reps (evt 2uker med negativer) har man heller skiftet om til:
    1uke - 15rep
    2uker - 10reps
    3uker - 5reps

Jeg synes at jeg fikk helt OK resultater med HST utifra de forutsetningene jeg hadde, og hva jeg kunne om trening.

Vil mest sannsynlig kjøre igjennom en 13uker med RYP i begynnelsen av juni/sent mai.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Ble medlem
    03-2002
    Heftig at du kan taste inn hva du bruker for 10reps og få hele programmet servert.. Artig

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    26
    jeg hadde min første RYP-dag i dag! gleder meg til å se hvordan det funker!
    men det jeg gruer meg til er å øke 5 kilo hver gang... men vi får se! skal jo gå ned i reps etterhvert også
    skal hvert fall skrive treningsdagbok. dette skal bli spennende.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av chica
    jeg hadde min første RYP-dag i dag! gleder meg til å se hvordan det funker!
    etter min første ryp, ble jeg bare blå på tunga. vi er forskjellige ja.. (-;

Medlem bouncer sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Har ikke kjørt noe ryp program eller lignende, men første året jeg trente, så trente jeg 21 timer styrke i uka. Alle muskler x3 per uke. Hadde kjempefremgang, men måtte kutte ned andre året pga symptomer om overtrening.

Tror ikke jeg hadde hatt det samme resultatet med mye mindre trening. Husk, en som ikke har trent mye har ikke bare muskler å trene opp, men nerver osv også. Så trener en newbie 3 ggr i uka kan dette ratt tilsvare 1 gang i uka for en "proff", for å sette et bilde på det...

Etterhvert må man føle på kroppen når det er tid for redusering.

Du som allerede har trent 1år, bør kanskje være ops. Men nå spørs det jo også på intensiteten/tyngden du trener med hver gang.

pom
    pom er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    09-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av HIT
    Hvordan har dette fungert som faen? (HIT aner ikke hvordan man trener RYP)

Hei, jeg vil anbefale deg å lese om programmet HST eller RYP på denne linken:http://www.tech-nutrition.com
    Har selv siden høsten 03 trent 2 runder med HST og holder nå på med runde 3 av RYP. Har gått opp ifra 84.5 kg til 94 og det er kun lite fettøkning men mye muskler.
    Fettprosenten har øket ifra 22 til 26. Et eksempel har øket omkretsen på biceps med 6cm. Skal nå under runde 3 som jeg strekker til 8uker å redusere fettprosenten til 15. Så jeg blir også å kjøre spinning timer til kardio.

POM

GI-Joe pelsjeger sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    skal teste RYP programmet til mandag.. gleder meg! høres bra ut.. bestilte heftet og det tok par dager så var de her
    I kneel only to God , I don't see him here

Shakespeare
    Ble medlem
    06-2003
    Jeg startet også med grunnprogrammet i Release Your Potential på mandag. Gleder meg til å se utviklingen.

Banned ole123456789 sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    TIl dere som allerede har kjørt gjennom det. Gikk dere ned et kilo eller to med grunnprogrammet før dere kjørte e. musk. ? Vil ned ca. 3 kg før bikinisesongen . Kanskje jeg bør gjøre dette først også begynne på RYP. Har ingegn planere til sommeren kan liksogodt holde meg hjemme og jobbe (og TRENE)

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av pom
    Hei, jeg vil anbefale deg å lese om programmet HST eller RYP på denne linken:http://www.tech-nutrition.com
    Har selv siden høsten 03 trent 2 runder med HST og holder nå på med runde 3 av RYP. Har gått opp ifra 84.5 kg til 94 og det er kun lite fettøkning men mye muskler.
    Fettprosenten har øket ifra 22 til 26. Et eksempel har øket omkretsen på biceps med 6cm. Skal nå under runde 3 som jeg strekker til 8uker å redusere fettprosenten til 15. Så jeg blir også å kjøre spinning timer til kardio.

POM
    Du har gått opp 9.5kg og 6 kilo av dem er fett! Får håpe at du holder på de gode kiloene mens du deffer bort de "dårlige"!

pom
    pom er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    09-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av ole123456789
    TIl dere som allerede har kjørt gjennom det. Gikk dere ned et kilo eller to med grunnprogrammet før dere kjørte e. musk. ? Vil ned ca. 3 kg før bikinisesongen . Kanskje jeg bør gjøre dette først også begynne på RYP. Har ingegn planere til sommeren kan liksogodt holde meg hjemme og jobbe (og TRENE)

Grunnprogrammet et ypperlig til å ta av noen kg, men det skjer jo ikke bare ved å trene et program. Du må jo selvfølgelig ha et lite underskudd på kaloriene for å ta av. Har selv start på grunnprog. for å prøve å senke fettprosenten ifra 26 til ca. 15. Jeg skal strekke grunn- program. til 8uker kanskje til 10 og har derfor lagt opp til en mindre progresjon på vektene en hva kalkulatoren regner ut. Jeg har tenkt å gjøre følgene, 2uker med spinning tir. og torsdag morgen så 3uker med spinning 3ganger i uken og de siste 3-5 ukene spinning 4ganger i uken. I de siste 3-5 ukene dropper jeg knebøy og strake markløft da beina får nok med så mye spinning. Jeg vil følge med på fettprosenten ved å måle den med klype samt vekt.
    Skal prøve å miste minst mulig muskler så det kan hende jeg må justere spinningen en del.

POM

pom
    pom er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    09-2003

Unhappy

Sitat Opprinnelig skrevet av HIT
    Du har gått opp 9.5kg og 6 kilo av dem er fett! Får håpe at du holder på de gode kiloene mens du deffer bort de "dårlige"!

Mener du at når fettprosenten har øket ifra 22 til 26 så er det 6 kilo fett?
    Er du sikker på at det ikke er omvendt? Hvis ikke skjønner ikke jeg hvordan jeg har kunnet øket så mye på vektene under treningen.

POM

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.