Har trent sumo ei liten stund nå, føltes mer naturlig for meg. Men hva går jeg eventuelt glipp av med Sumo kontra tradisjonell markløft? Får jo en litt annerledes belastning på lårene, men ryggen får vel sitt uansett?
Har trent sumo ei liten stund nå, føltes mer naturlig for meg. Men hva går jeg eventuelt glipp av med Sumo kontra tradisjonell markløft? Får jo en litt annerledes belastning på lårene, men ryggen får vel sitt uansett?
På sumo så blir mer av vektene overført fra ryggen til beina. Ryggen er selvfølgelig med, men ikke i nærheten i samme grad som på vanlig markløft.
Adduktorene (inside lår) er mye mer med i sumo. Dette er p.g.a. den breie beinstillingen. Dette er forøvrig ikke så dumt ettersom Adduktor Magnus er en stor muskel med betydelig vekstpotensiale, og (for dere som er interessert i det (Ingar)) bidrar den nesten like mye til eksplosiv løping som hamstrings og gluteus.
Adduktor Longus er ikke like stor som adduktor Magnus, men den er alikevel like stor som de individuelle musklene i hamstrings.
bump
Har variert litt den siste tiden mellom vanlig mark og sumomark.. Føler jeg har et mye større potensiale for å løfte tungt med sumomark, og jeg føler teknikken er bedre her. (kanskje pga jeg har dårlig teknikk i vanlig mark)
Er sumomark godkjent dersom en skal konkurrere?
Det er i motbakke det går oppover.
Sumo er godkjent i konkurranse, og for folk flest er det et bedre valgjeg har selv gått over til sumo fra smalmark
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Bør jeg trene på vanlig mark (siden jeg er svakest til dette?) og heller prikke inn formen på sumomark før konkurranse?
Det er i motbakke det går oppover.
Tren beggemen hovedfokus på konkstilen
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar