Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Variasjon på trening.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2010

Variasjon på trening.

Hei.
    Jeg har et spørsmål ang. variasjon på trening.

Jeg trener nå 2 oppsett som hver av dem kjøres over 3 uker før jeg bytter, men oppsettene er veldig forskjellig, og jeg liker øvelsene i oppsett 1 best, så må man bytte øvelser, eller holder det bytte rekkefølgen på dem?

Også trener jeg nå en uke opp til 6 reps, 2 uka 8-10 reps, og 3 uka 12-15 reps, er det en bra måte å gjøre det på?

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Kommer helt ann på hvor lenge du har holdt på. Om du nettopp har begynt å trene kan det høres ut som noe som grenser til overanalysering.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2010
    Har trent en stund nå, ca 1år.

Eventuelt, hvor lenge bør man trene ett oppsett før man bytter?

Jeg har også vurdert å gå over til 3 dagers program, f.eks det Arnold brukte, er det bedre enn å trene en muskel gruppe pr dag?

Også blir det sagt at trene lenger enn 1 time ikke er så lurt, men programet til Arnold er jo så stort at det vil vel gå mye lenger tid?

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    når du slutter å ha framgang - du stagnerer. Treningen slutter å være utfordrende og kjekk. Da er det på tide å bytte ut enten hele programmet, eller bare noen av øvelsene. Når det er sagt er det viktig med variasjon. Kroppen er meget tilpasningsdyktig og venner seg fort til belastningen du utsetter den for, derfor vil framgangen stoppe etter en stund med helt lik trening. Motivasjonen og treningsgleden blir også bredre om du varierer slik du ikke går lei.

Skap variasjon ved å variere øvelsene du bruker, antall reps & serier. Du kan også veksle mellom tunge og lette økter. Kondisjonsmessig gjelder dette også, og da kan du variere med treningsform (sykling, ski, løping, ball-lek..osv), intensitet og varighet. Rolige langturer, hurtig langkjøring, pyramideintervall, bakkeintervall, lange drag, korte spurter osv..

ofte anbefales det å bytte program etter ca 6uker.. men dette er individuelt.. se det ann, og erstatt noen av øvelsene jevnlig. Hele programmet kan du heller skifte når du er gått lei, og trenger ny motivasjon. Ikke bytt for ofte heller.. en må jobbe en stund med en plan for å få framgang
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Hvorfor vurderer du program som Arnold brukte? Om dette er program som han brukte når han var på sitt beste, så er ikke du i nærheten av å ha samme grunnlag og jeg er rimelig sikker på at du har mye å hente på blant annet kosten din. Arnold kjørte også med superhavregryn (mulig du gjør for det jeg vet).
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2010
    Okei.
    Jeg får prøve å sette opp et brukbart program.
    Føler kanskje 3 dagers program passer bedre for meg enn det jeg bruker nå.

Som sagt trener jeg uke 1 opp mot 6 reps, uke 2 8-10 reps og uke 3 12-15 reps, er dette for mye variasjon eventuelt?
    Og når de tre uken er gått bytter jeg øvelser og fortsetter slik.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    hei bror!! ser ut som du bør skjekke bloggen min. der finner du både arnold sitt treningsprogram å informasjon om variasjon i treningen..

stå på.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2010
    Hei du! Takker så mye for det, men er det programmet noe jeg kan bruke, ser tidligere i tråden at dette er litt for drøyt for en "nybegynner"?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.