Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Variere intensitet i samme trening?

Medlem
    Ble medlem
    11-2006
    Alder
    23

Variere intensitet i samme trening?

Det jeg lurer på er om det å variere pauser/reprange innad i en økt er meningsfult, eller om det vil begrense fremmgangen.

Bruker en brystøkt som eksempel.
    La oss si at man først tar 5-7 reps i benken, med lange pauser på rundt 3 minutter.

Så går man over til flyes senere i økten, og tar 8x3 med pauser på 1 minutt. Er dette veldig ugunstig?

Bør man kjøre løpe ut med tilsvarende reprange og pausetid på alle øvelser, eller er det en fordel å variere litt?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg ser ikek noe ugunstig med det.

Å kjører basis øvelser (flerleddsøvelser) med tung belastning og lange pauser. Og så kjøre isolasjonsøvelser med medium-lett belastning, høyere reps og kortere pauser. Høres ut som en god ide i mine ører.

Medlem
    Ble medlem
    11-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Jeg ser ikek noe ugunstig med det.

Å kjører basis øvelser (flerleddsøvelser) med tung belastning og lange pauser. Og så kjøre isolasjonsøvelser med medium-lett belastning, høyere reps og kortere pauser. Høres ut som en god ide i mine ører.
    Da fortsetter jeg med det

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Er vel nesten den vanligste måten folk har trent på de siste tiårene det der.

Tung baseøvelse (benkpress med type 4-6 repper) fulgt av en middels tung stretchøvelse (flyes eller hantelpress med type 8 repper) avrundet med en kontraksjonsøvelse (cross-over med type 8-10 repper med god skvis for hver repp)

Funker like godt som det meste annet

I det siste har jeg sett noen undersøkelser som antyder at det er bevislig fordelaktig å avslutte økta med et sett eller to med mange repper også (leste det refferert i FLEX eller et annet sted)
    NORKOST - yammi!!!!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.