Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Veiledning til deffing....

Medlem Thlian sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    31

Veiledning til deffing....

Er jo da ganske fersk, med et oversized overskuddslager (av noe rart)!
    Lenge siden jeg har trent nå, men er rimelig pisse lei av å se det her jævla latmannshuet bare bli verre og verre!

Så jeg trenger i all enkelhet litt hjelp til hvordan man setter sammen et seriøst deffeprogram. Jeg MÅ komme i gang nå, men kjenner jeg samtidig trenger motivasjon fra noen som har vært der før meg!

SÅ jeg er åpent for alt, skiftjobbing ødelegger litt, men kanskje med rett kost og trening så får jeg overskudd til å trene også de dagene jeg normalt føler meg som et takras!
    Så please, hjelp en stakkars F***, som samtidig nå har bestemt seg for å slutte å røyke....!!

Sid
    Sid er ikke aktiv
    Rødvinsflekken Sid sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Det du bør gjøre, er å gå i gang litt forsiktig. Om man går på med alt man har mister man lett motivasjonen.
    Du burde satse på å legge om hverdagen din gradvis. Her er noen tips til hva du kan basere kostholdet på:
    Proteinkilder:
    Proteinpulver
    Kyllingfilet
    Cottage cheese
    Mager kesam
    Egg
    Tunfisk
    Skinke (Mager)
    Laks
    Karbonadedeig
    Indre/ytrefilet
    Reker/Kreps
    Lettost
    Skummet melk

Fettkilder:
    Olivenolje/Linfrøolje
    Laks
    Usaltede nøtter

Karbohydratkilder:
    Havregryn
    Fullkornbrød
    Bønner
    Fullkorn knekkebrød
    Ris
    Frukt og grønnsaker.

Begynn med en gradvis omlegging av kostholdet, i tillegg til at du begynner å trene kondisjon i form av jogging, gåturer, svømming, sykling osv. og styrketrening.

Ikke vær så hard mot deg selv i begynnelsen, da det kan være strevsomt å begynne på en ny livsstil, spesielt med røykekutt på toppen av det hele. Ellers vil jeg anbefale deg å ta en titt rundt på forumet for å finne gode råd og tips.

Medlem Thlian sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sid
    Det du bør gjøre, er å gå i gang litt forsiktig. Om man går på med alt man har mister man lett motivasjonen.
    Du burde satse på å legge om hverdagen din gradvis. Her er noen tips til hva du kan basere kostholdet på:
    Proteinkilder:
    Proteinpulver
    Kyllingfilet
    Cottage cheese
    Mager kesam
    Egg
    Tunfisk
    Skinke (Mager)
    Laks
    Karbonadedeig
    Indre/ytrefilet
    Reker/Kreps
    Lettost
    Skummet melk

Fettkilder:
    Olivenolje/Linfrøolje
    Laks
    Usaltede nøtter

Karbohydratkilder:
    Havregryn
    Fullkornbrød
    Bønner
    Fullkorn knekkebrød
    Ris
    Frukt og grønnsaker.

Begynn med en gradvis omlegging av kostholdet, i tillegg til at du begynner å trene kondisjon i form av jogging, gåturer, svømming, sykling osv. og styrketrening.

Ikke vær så hard mot deg selv i begynnelsen, da det kan være strevsomt å begynne på en ny livsstil, spesielt med røykekutt på toppen av det hele. Ellers vil jeg anbefale deg å ta en titt rundt på forumet for å finne gode råd og tips.
    Er det da meningen at jeg etterhvert skal spise alt du nevner nå på EN dag??
    Men jeg tar det som at jeg skal ha muligheten til å variere litt

Kan man ha majones på de rekene?
    Men for å si det sånn,en god biff blir aldri det samme uten margarinsmør!

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Thlian
    Der har du jo fått ramset opp en mengde ting du kan spise. Så gjelder det å prøve å spise hver andre time.. så sett i gang å prøv deg frem

Sid
    Sid er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26

Kan man ha majones på de rekene?
    Men for å si det sånn,en god biff blir aldri det samme uten margarinsmør!
    Dette er et utvalg av varer, hva du vil bruke eller ikke er opp til deg. Alt på en dag er altså ikke nødvendig

Majones og margarinsmør kan du helt sikkert bruke til å begynne med. Om det er lenge siden du i det hele tatt har spist "bra" og trent så kommer resultatene til å komme. Når du etter hvert merker at fremgangen bremses er det på tide å stramme inn på mettet fett. Bruk gjerne lett-produkter.

Medlem Thlian sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    31
    Da er det vel bare å begynne å prøve da

Men ang fullkornbrød, da holder det med at det er fullkorn i det ikke sant?

Trening da, jeg har jo medlemsskaphos Spenst, bør kanskje fåbrukt det til det fulle.
    Lek eller blod?

Sid
    Sid er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Jeg synes Fedons fullkornsbrød er veldig godt da, men nå spiser ikke jeg så masse brød at den skyhøye prisen plager meg.

Medlem Thlian sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    31
    Hmm, jeg burde kanskje bli flinkere til å variere!
    Spiser stort sett bare brød....., med gulost!?!

Medlem Thlian sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    31
    Men hva med trening?

Sid
    Sid er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Det finnes utallige måter å organisere treningen på. På www.tn.no finnes en treningsform som kalles RYP. Vil anbefale deg å lese informasjonen om dette programmet, da det er lettfattelig, også for nybegynnere. Der er også kardio inkludert.

Om du er interessert i noe annet er det bare å lete på forumet - her finnes all den informasjon du trenger.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Men hva med trening?
    søk litt rundt på forumet, er veldig mange tråder med gode treningsforslag.. bruk søekfunksjonen og søk på nybegynnertråden feks

Medlem Thlian sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    31
    Jeg har lest RYP, men rota meg bort i hvordan man trener først så ned igjen....

Medlem Thlian sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    31
    Har nå hatt ei god økt!
    Men som jeg har blitt anbefalt, med tanke på vektreduksjonså skal en trene minst 30 min kardio med moderat intensitet etter en styrkeøkt.

Men jeg hadde bare en tanke med å sette meg på sykkel - BÆÆÆÆÆHH!!
    Sitter her bare og føler meg ekkel i kroppen....,føler meg mentalt sliten!

Sid
    Sid er ikke aktiv
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Hvorfor så lang kardioøkt etter styrketrening? Begynn på 15-20 minutter og øk når det kreves.

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Hei.
    Først så må du greie ut i den mentale biten av prosjektet ditt . Hva er det du ønsker og hvor mye ønsker du det ?
    Det er viktig å sette seg mål som du kan nå. Hvis du gaper over for mye er det lettere å gå raskt tilbake til gamle vaner .
    Hvis jeg har skjønt deg riktig så ønsker du å slanke deg ,trene og i tilegg slutte å røyke. Det er fint mulig du klarer å snu hele livet ditt på hodet og raske vekk alt av usunt faenskap,men det krever kunnskap ,mye motivasjon og en helt klar målsetting .
    Det første du må få inn i hodet er at du ikkke tar noe fra livet ditt ,men at du gir det noe. Virker som du vet svært lite om kosthold.For å lykkes med å gå ned i vekt må du vite det basale innen kosthold.
    Jeg vil råde deg til et lavkarbokosthold. Noen fullkornbrød er faktisk loff med fullkorn og det anbefales ikke. Nå er det en mengede spesialbrød i handelen ,men det er også viktig at du begynner å få brødet mer nedtontet i kostholdet ditt.
    Når det kommer til trening er det viktig å finne noe du trives med . den kardioøketen vil sikkert brenne masse kalorier for deg ,men er det noe du kan gjøre ofte og som ikke virker som "overkill". Vil anbefale deg vektrening tre dager i uken . De andre dagene ville jeg legge inn lystbetont kardio som svømming,dansing ,turer,roing ,sykkelturer etc ,etc ,etc . Ellers er jo morgenkardio det man brenner mest fett ved . det viktigste er at du finner noe du liker og som du vil gjennomføre.
    Lykke til . Her er nybegynnertråden NybegynnertrÅden . Ellers er det bare å lese masse her på forumet og andre forum .
    Ps. Endelig ikkerøyker av Allen Carr anbefales .

Medlem Thlian sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    31
    Takker for fint svar, skal benytte meg av nybegynnertråden!
    Men har litt problemer med å få meg til å spise den tunfisken, har generelt et godt forhold til fisk, men....den tunfisken....!

Gåtur før frokost på vanlig 7-15 jobb, det er vel ikke noe som kommer til å skje egentlig!
    Men jeg spør igjen, fikk et tips til å steke egg og tunfisk sammen med noe krydder, dette skulle være to måltider! Hvordan gjør dette seg kaldt, da mikro ikke er et alternativ og det å steke noe for andre gang ikke er det gunstigste?!

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Du behøver da ikke å spise tunfisk. All fisk er bra proteinkilder. spis det du liker . Mange foretrekker tunfisk av økonomiske årsaker og at den ligger litt høyere enn annen fisk på protein.
    Vet ikke hvordan dette du beskriver smaker kaldt . Det er rett og slett bare å prøve.
    Sett deg grundig inn i sakene nå og gi jernet for å finne tilbake til en sprek ung gutt som gjemmer seg der inne. Vi vil heie på deg !
    Lag deg en profil+ kost treningsdagbok. Da kan du få tips og motivasjon underveis. Nå skal det bli gøy å følge med . Her er før -bildet ,hvordan blir etterbildet ?

Medlem Thlian sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    31
    Heyy, hvor fant du det bildet? hmm....
    skal sette meg inn i tingene jeg
    ....igang med ny økt på fredag, og sette sammen kostholdsliste og shoppe litt i helga
    Når bør proteinpulveret tas?
    ....her er det snakk om å gå ned en god del kilo, selv om muskler er tyngre enn fett!

bare komme over at kroppen min ikke har det godt nå, føler meg ekkel, er ikke støl, men det føles som om det står noen på brystkassa mi!!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.