Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Vekk med benkpress....

Medlem
    Ble medlem
    09-2002
    Alder
    28

Vekk med benkpress....

Har nå bestemt meg for å fjerne benkpress helt fra treningsprogrammet mitt. Som er som følger: (følger det sjelden helt som d står, men nesten)

Mandag. Bryst og ksuldre. ca 8 reps
    Benkpress 4 sett
    skråbenk hantler 3 sett.
    Flat flyes 3 sett.
    Sittende hantelpress 3 sett.
    Stående uthev 3 sett.
    stående roing 3 sett.
    shrugs 4 sett.

Onsdag. Rygg, triceps og biceps. ca 8 reps
    Markløft 4 sett.
    Fremoverbøyd roing 3 sett.
    Nedtrekk bak bredt grep 3sett.
    Smal benkpress 4 sett.
    Triceps press stang 4 sett.
    Biceps curl ez stang 4 sett.
    Sittende hantel curl (1 og 1 arm) 4 sett.

Fredag. Bein 10+ reps
    Stående tåhev 5 sett.
    Lårcurl 5 sett.
    Legg press 4 sett.
    Knebøy 3 sett.
    Beinpress 3 sett.

Grunen til att jeg vil kutte ut benkpress er mange... bla att jeg har trent den siden jeg begynte å trene, og att det er en veldig "tung" øvelse, med det mener jeg att fks om jeg har en dårlig dag når jeg trener benk ødeleger det ofte for resten av treningen og mister mye av motivasjonen...

Vurderer å bytte den ut med benkpress med hantler, men det er bare 30 kg manualer på senteret jeg trener... men får bare ta flere reps...

Noen som har noen meninger om dette? eventuelt fraråde meg å bytte ut øvelsen osv... og hvilke nye jeg kan legge til

Bør jeg skifte hele programmet? for mange sett øvelser osv? Føler spesielt jeg får lite ut av biceps treningen, er som oftest utslitt når jeg kommer til den og føler jeg piner meg gjennom den uten å få noe særlig ut av det...

Info.
    18år
    ca 1.88 høy
    ca 87 kg
    Begynte å trene for litt under 3 å siden. først siste året jeg føler e har hatt noe særlig framgang. (nå føler jeg mer nedgang i styrke men økning av masse)
    Kostholdet er vel heller dårlig...

Frokost:ingenting kjøper som oftest en liten baguett på skolen
    Lunsj:liten baguet.
    Middag: mors middag
    Kvelds:4 speilegg egg og skiver
    å dette er på en bra dag....
    Prøver og å få ned en proteinshake daglig.
    Så tror jeg har VELDIG mye å hente når d gjelder kostholdet...

Medlem
    Ble medlem
    05-2002
    du har nok det ja,tror ikke du vil vokse bra på 50-70g proteiner per dag,du kan jo spise tunfisk,makrell i tomat,kylling,svinekjøtt,oksekjøtt,men nå skal jeg ikke bare snakke om proteiner du burde hvertfall ha et kcal inntak på minst 2500kcal (og det er ikke sikkert det er nok heller).Man vokser ikke på luft og vann vet du.

-=Thunder=-
    "Time flows like a river.In Tolaria we practice the art of building dams"

-Barrin,master wizard

Medlem
    Ble medlem
    07-2002
    Lønner seg som regel å forandre på programmet sitt når man merker at fremgangen blir mindre. Du trenger ikke å bry deg om hvor mye manualene veier, frem til de får seg noen nye vekter kan du sette ned rep farten, ta pause i bånn av eksentrisk del istedet for på topp av øvelsen, ta supersett etc. Du burde nok også spise en del mer...

TED
    TED er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2002
    At du blir sliten av benk er jo bare bra. Det er en basis øvelse som involverer flere muskelgrupper. Du bør ikke bytte ut benken kun fordi den tapper deg for energi. Det kan vel tyde på at du har for lange økter. Jeg vil heller anbefale deg å kjøre maks 1 tungt sett på benken (men flere oppvarmingssett først da). Kjør deg helt til failure på dette ene arbeidssettet. Du kan også bruke rest-pauser hvis du vil kjøre deg helt ut. Prøv å hold deg til kun 1-2 arbeidssett per øvelse.

Du kan fint bytte ut benkpress med hantelpress hvis du ønsker det, men hvis de tyngste hantlene er på 30 kg, og det tilsier at du må kjøre med mange flere reps, så ville jeg ikke gjort det. Hold deg innenfor et rep intervall på 6-12.

Tren med høy intensitet, korte pauser og få sett. Øktene dine bør være på maks 40-45 min.

Medlem
    Ble medlem
    09-2002
    Alder
    28
    Har no byttet ut vanlig benkpress med benkpress med hantler, og smal benkpress med liggende franskpress? (ligger på benk og senker ez-stangen mot pannen og opp)

Spiser vel litt mer enn d e sa tidligere men ikke nok

Prøve å presse i mej litt mer.

Stå opp litt tidligere å få i me frokost.

Havregryn kokt egg og litt juice burde vel være en bra frokost, om klare å få d i mej...

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Jeg tror et bra valg for deg er øke antall trenings dager til 4 foreksempel.
    Jeg økte fra 3 til 4 får en stund siden, etter jeg gjorde det går trenings økten fortere pluss jeg får kjørt med høyere intensitet siden jeg har mindre reps per dag.

side svar men men

Medlem
    Ble medlem
    09-2002
    Alder
    28
    Ja det kunna vært en fordel med 4 treningsdager i stedet for 3. Men jeg har bare muligheter for å trene 3 dager i uken så det går nok ikke.

Syns det går greit med dem nye øvelsene, har og lagt inn 25 min sykkling på slutten av treninga no (når e gidder) og har begynt å trene magen igjen no når d bynne å bli varmere i lufta;p

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.