Har nå bestemt meg for å fjerne benkpress helt fra treningsprogrammet mitt. Som er som følger: (følger det sjelden helt som d står, men nesten)
Mandag. Bryst og ksuldre. ca 8 reps
Benkpress 4 sett
skråbenk hantler 3 sett.
Flat flyes 3 sett.
Sittende hantelpress 3 sett.
Stående uthev 3 sett.
stående roing 3 sett.
shrugs 4 sett.
Onsdag. Rygg, triceps og biceps. ca 8 reps
Markløft 4 sett.
Fremoverbøyd roing 3 sett.
Nedtrekk bak bredt grep 3sett.
Smal benkpress 4 sett.
Triceps press stang 4 sett.
Biceps curl ez stang 4 sett.
Sittende hantel curl (1 og 1 arm) 4 sett.
Fredag. Bein 10+ reps
Stående tåhev 5 sett.
Lårcurl 5 sett.
Legg press 4 sett.
Knebøy 3 sett.
Beinpress 3 sett.
Grunen til att jeg vil kutte ut benkpress er mange... bla att jeg har trent den siden jeg begynte å trene, og att det er en veldig "tung" øvelse, med det mener jeg att fks om jeg har en dårlig dag når jeg trener benk ødeleger det ofte for resten av treningen og mister mye av motivasjonen...
Vurderer å bytte den ut med benkpress med hantler, men det er bare 30 kg manualer på senteret jeg trener... men får bare ta flere reps...
Noen som har noen meninger om dette? eventuelt fraråde meg å bytte ut øvelsen osv... og hvilke nye jeg kan legge til
Bør jeg skifte hele programmet? for mange sett øvelser osv? Føler spesielt jeg får lite ut av biceps treningen, er som oftest utslitt når jeg kommer til den og føler jeg piner meg gjennom den uten å få noe særlig ut av det...
Info.
18år
ca 1.88 høy
ca 87 kg
Begynte å trene for litt under 3 å siden. først siste året jeg føler e har hatt noe særlig framgang. (nå føler jeg mer nedgang i styrke men økning av masse)
Kostholdet er vel heller dårlig...
Frokost:ingenting kjøper som oftest en liten baguett på skolen
Lunsj:liten baguet.
Middag: mors middag
Kvelds:4 speilegg egg og skiver
å dette er på en bra dag....
Prøver og å få ned en proteinshake daglig.
Så tror jeg har VELDIG mye å hente når d gjelder kostholdet...

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat