Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: Vekter og cardio

Medlem ledix sin avatar
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    32

Red face Vekter og cardio

Yes... nå som skolen har startet er det begrenset med hvor ofte jeg kan stikke bort på gymmet. Har ikke vært helt fremmed for å dra dit to ganger om dagen.. en gang for cardio og en gang for vekter men det går jo ikke lenger.

Så da lurer jeg på..: er det "bra"/"dårlig" og ta en lang økt med begge deler? Vi snakker da bortimot to timers økter.

Hvis jeg kan gjøre det... burde jeg ta cardio eller vekter først?

Takk for svar!

Kliss nytt medlem Dali sin avatar
    Ble medlem
    08-2007
    Alder
    30
    Kjør kardioøkten etter styrkeøkten.
    Da er glykogenlagrene svært reduserte (eller tomme), og du vil lettere aktivisere kroppsfettet som energikilde. De fleste pleier å holde et rolig tempo på denne kardiøkten, for å unngå muskeltap. 20-40 min rask gange eller lett jogging funker bra.
    Jeg for min del synes lavintensitetskardio er noe så inni hælvete kjedelig, og har gått over til geriljakardio istedet(hvis jeg i det hele tatt gidder å kjøre kardio).
    Søk litt rundt på forumet hvis du vil vite mer om denne typen kardio.

Medlem ledix sin avatar
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dali Vis post
    Kjør kardioøkten etter styrkeøkten.
    Da er glykogenlagrene svært reduserte (eller tomme), og du vil lettere aktivisere kroppsfettet som energikilde. De fleste pleier å holde et rolig tempo på denne kardiøkten, for å unngå muskeltap. 20-40 min rask gange eller lett jogging funker bra.
    Jeg for min del synes lavintensitetskardio er noe så inni hælvete kjedelig, og har gått over til geriljakardio istedet(hvis jeg i det hele tatt gidder å kjøre kardio).
    Søk litt rundt på forumet hvis du vil vite mer om denne typen kardio.
    Takk for bra svar!

Geriljacardio ja... hehe.... jeg vet hva det går ut på og I've felt the pain... kommer vel kanskje til å gjøre det igjen, men ikke akkurat nå føler jeg.

Det som er litt teit er at tredemøllene på gymmet er satt med snuta inn mot en grå murvegg... så det blir ganske kjedelig å stå der i lengden! Men det er nok verdt det!

Ok, igjen, takk for svar. I'm off to the gym!

Klok men svak Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av ledix Vis post
    Yes... nå som skolen har startet er det begrenset med hvor ofte jeg kan stikke bort på gymmet. Har ikke vært helt fremmed for å dra dit to ganger om dagen.. en gang for cardio og en gang for vekter men det går jo ikke lenger.

Så da lurer jeg på..: er det "bra"/"dårlig" og ta en lang økt med begge deler? Vi snakker da bortimot to timers økter.

Hvis jeg kan gjøre det... burde jeg ta cardio eller vekter først?

Takk for svar!
    Om det er bra eller dårlig kommer ann på hvordan du gjennomfører din cardi trening og hvordan din styrketrening, og ikke minst. Det mest naturlige/ og kanskje mest vanlige innenfor noen som er godt innkjørt i gamet er å periodiere treningen med perioder hvor man satser mer på styrketrening, eller mer på cardi (kondisjon elle fettforbrenning).
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Medlem ledix sin avatar
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av Qompis Vis post
    Om det er bra eller dårlig kommer ann på hvordan du gjennomfører din cardi trening og hvordan din styrketrening, og ikke minst. Det mest naturlige/ og kanskje mest vanlige innenfor noen som er godt innkjørt i gamet er å periodiere treningen med perioder hvor man satser mer på styrketrening, eller mer på cardi (kondisjon elle fettforbrenning).
    Men jeg er ikke så inn i gamet da... (:

Etter vekttrening i dag følte jeg at jeg ble virkelig sliten. Så jeg valgte å gå hjem fra gymmet, ca. 30 minutter.

Så kanskje jeg må ta det litt på feelingen?

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Du kan jo kjøre en form for gerilja light, slik som jeg gjør.
    Jogger til en fotballbane ca 800 meter hjemmefra, og har 5-6 spurter på tvers av den med 100% intensitet, og 10 sek pauser. Så jogger jeg hjem igjen.
    Kan love deg at du blir god og sliten av det.

Kliss nytt medlem Dali sin avatar
    Ble medlem
    08-2007
    Alder
    30
    [QUOTE=ledix;475774]

Etter vekttrening i dag følte jeg at jeg ble virkelig sliten. Så jeg valgte å gå hjem fra gymmet, ca. 30 minutter. QUOTE]

Dette er en kardioøkt spør du meg
    Before the beginning of great brilliance, there must be chaos

Medlem Royal_attitude sin avatar
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    20
    Takk for bra svar!

Geriljacardio ja... hehe.... jeg vet hva det går ut på og I've felt the pain... kommer vel kanskje til å gjøre det igjen, men ikke akkurat nå føler jeg.

Det som er litt teit er at tredemøllene på gymmet er satt med snuta inn mot en grå murvegg... så det blir ganske kjedelig å stå der i lengden! Men det er nok verdt det!

Ok, igjen, takk for svar. I'm off to the gym!
    På gymmet mitt har dem 3 feite flatskjerm tver forran tredmøllene Så da legger jeg cardio øktene mine etter tv programmet xD Da blir det ikke så kjedelig
    "Tren og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor mange muskler du får."

Royal Attitud's/Anders':

Treinings og kostlogg: http://fitnessprat.no/showthread.php?t=26860

Profil: http://fitnessprat.no/showthread.php?t=26859

Medlem ledix sin avatar
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    32
    [QUOTE=Dali;475780]

Etter vekttrening i dag følte jeg at jeg ble virkelig sliten. Så jeg valgte å gå hjem fra gymmet, ca. 30 minutter. QUOTE]

Dette er en kardioøkt spør du meg
    Gikk som en shaky snile bortover da! :-)

Men fint du sa det var cardio... da slipper jeg å tenke mer på det!

Medlem ledix sin avatar
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av Royal_attitude Vis post
    På gymmet mitt har dem 3 feite flatskjerm tver forran tredmøllene Så da legger jeg cardio øktene mine etter tv programmet xD Da blir det ikke så kjedelig

That's what I'm talking 'bout!!

Kan ikke du sende et "hintbrev" til gymmet mitt a?

Medlem Royal_attitude sin avatar
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    20
    That's what I'm talking 'bout!!

Kan ikke du sende et "hintbrev" til gymmet mitt a?
    hehe, joda. Men der er herlig. Bare legge løpinga etter favorittprogrammet ditt xD Er heltnytt trening senter
    "Tren og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor mange muskler du får."

Royal Attitud's/Anders':

Treinings og kostlogg: http://fitnessprat.no/showthread.php?t=26860

Profil: http://fitnessprat.no/showthread.php?t=26859

Platinum Member
    Ble medlem
    05-2007
    hehe, joda. Men der er herlig. Bare legge løpinga etter favorittprogrammet ditt xD Er heltnytt trening senter
    Hehe, høres fett ut!!! Klarer ikke det jeg

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Så, så, så jævlig unødvendig og typisk pusegym
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •