Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Verking i underarm

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2002

Verking i underarm

jeg har helt siden jeg begynte å trene for 1 1\2 år sia hatt problemer med verking i underarm under biceps-trening. det er når jeg slipper vekta at det gjør vondt. jeg vet det er mange andre som har \har hatt dette problemet, så dere skjønner sikkert hva jeg prater om. det jeg lurer på er hva dette kommer av. jeg har kjent det helt siden første gang jeg trente biceps. flere av de relativt utrente kameratene mine kjenner det også. jeg har gitt F.. i det og trent selv om dt gjør vondt, og jeg kan ikke si det har blitt noe merkbart verre. det er også slik at jeg av og til ikke kjenner det i det hele tatt, mens jeg kjenner det kraftig andre ganger. de fleste påstår at dette er en betennelse, men det kan jeg ikke skjønne, for da skulle det jo blitt verre etterhvert som jeg trente, det skulle da heller ikke vært så mange som kjenner det, og det skal ikke være sånn fra første gang jeg trener. derfor lurer jeg på om det virkelig er en betennelse? vil det hjelpe med pause når jeg har kjent det siden jeg begynte å trene? dere trenger ikke å svare nøyaktig på mine spørsmål, det jeg er interessert i er deres tanker rundt dette "fenomenet"...
    The horsemen are drawing nearer, on leather steeds they ride, they have come to take your life. On trough the dead of night, with the four horseme ride, or choose your fate and die!

Kliss nytt medlem ØrjanS7 sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    27
    Har hatt akkurat det samme problemet som du beskriver her for noen måneder tilbake...
    Jeg fant ut at jeg hadde gal teknikk på øvelsene jeg utførte.
    Jeg prøvde å konsentrere fullt på teknikk de neste ukene, og iløpet av to uker var smertene borte! Prøv og forbedre teknikken din, så går d nok over.. Forhåpentligvis

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Jeg har hatt akkurat det samme problemet over ett år, men det er nesten vekke no. Jeg har kuttet ut alle øvelsene som gjor at jeg fikk vondt, slik som stangcurl, og kjører heller bare øvelser jeg ikke får smerter av, hantelcurl ol. Dette virker bra for meg, eneste negative er at jeg ikke får gjort en del bra øvelser.

Medlem
    Ble medlem
    12-2002
    Har det samme problemet..men kjenner det nærmest kun i høyre underarm. Får vondt når jeg kjører en del frivekter, slik som stangcurl og hantelcurl. Det at du får vondt når du slipper vektene er relativt normalt..prøv å slippe taket gradvis, det hjelper hos meg.

XXX
    XXX er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2002

Yessss

Har samme problem, har hatt vondt i 4 år.......

Jeg slutta med STANGCURL, det var hele saken. Rører jeg den, så kommer den tilbake.....

Du MÅ rett og slett slutte med de øvelsene du får mest vondt av.....

JA DET ER BETENNELSE!!!!

mvh
    XXX

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2002

betennelse

har oxo slit med det samme problemet, for en stund siden, kunne ikke trene biceps med rett stang, eller tunge benkpress, for da ga bare den ene armen etter...

Da jeg var i Spania og jobbet, så tok jeg en tur til en fysioterapaut, som jobbet en del med kroppsbygere.
    Han tok noen som han kalte tverrgående eller tverrstilt massasje på hele armen min. var der to ganger på en uke, og vips, så var alle plagene borte. dette var for noen måneder siden, og jeg er fortsatt helt bra.
    Men han sa at så lenge jeg trener, så vil jeg få dette tilbake, men jeg skulle bare gå til fysioterapaut og be om denne massasjen, ikke strøm.

Han forklarte at det er vanlig hos folk som trener mye med vekter, men "dagens" fysioterapauter bruker strøm istedetfor denne teknikken, men da fjerner de bare selve betennelsen, ikke grunnen til betennelsen..

Det var veldig vanskelig å forstå alt han sa siden engelsken hans var ganske skrøpelig. Men grunnen var visst noe med at scener og fester "vrir" seg. Og da må man ta denne teknikken for å få rettet på det.

Hvis noen som har peiling på fysiterapi hadde kunnet forklare dette, så hadde det vært flott. For jeg er veldig usikker på dette, men han forklarte det til meg sånn noenlunde slik.

Bronse Member Tessa sin avatar
    Ble medlem
    09-2002
    Alder
    35
    Blog Entries
    1
    De fleste som kjenner denne smerten, har mest sannsynlig ingen betennelse, da dét (som påpekt-) ville blitt bare værre og værre over tid!
    Årsaken til fenomenet vil jeg anta hos de fleste skyldes statisk trening.
    Dvs; når du kjører øvelser, som bicepscurl, vil underarmsmusklene jobbe statisk fordi du holder med et hardt grep rundt hantlene/stangen hele tiden. Jeg vil også anta at disse smertene er mer framtredende når du kjører stangcurl sammenlignet med hantelcurl, da håndleddet og grepet ditt sannsynligvis får en bedre avslapning nederst i bevegelsesbanen ved bruk av hantler. Dette fordi a) du kjører en-og-en hånd, slik at motsatt arm alltid får en avslapningsfase (?), b) at du kjører hantelcurlen med vridninger, slik at du får en liten dynamisk bevegelse i underarmsmusklaturen - akkurat nok til at du får mulighet til å "pumpe" nytt blod inn i underarmsmusklaturen (-slik at melkesyre ikke akkumulerer til så stor grad) (?), eller c) at det rett og slett er mer håndleddsvennlig/underarmsvennlig å kjøre hantelcurl enn stangcurl (-hvor du holder et mer anstrengt og kontiunerlig spent grep). Noe av forklaringene som passet?

Den statiske treningen er smerteframkallende fordi melkesyre hoper seg opp i underarmsmusklaturen. Dessuten er håndledd og nedre del av underarmene et belastet/utsatt område. Her det lite musklatur (mest sener som strekker seg fra underarmsmusklene fram til fingrene!), det er en trang passasje gjennom håndleddet, og dessuten; dersom du jobber med mye opp og ned bevegelse/vridninger i håndleddet belastes det området ytterligere (http://www.exrx.net/Muscles/WristFlexors.html)

Prøv å alltid holde samme vinkel mellom håndledd og stang/hantel -altså unngå å vri håndleddet opp og ned. Og prøv å slappe av i grepet rundt stangen/hantelen hver gang du kommer nederst i bevegelsesbanen for å gjøre en ny reps(-alstå slipper litt opp med fingrene)!

Silver Member Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    det kommer av at du bøyer håndleddet 1-2mm(eller bittelitt da..) når du løfter/slipper. prøv å klem stanga/hantelen så hardt du greier, da slipper du det der.
    You are hotter than 92% of men on this site!

Lignende tråder

1. Vondt i underarm
    By Omen in forum Skader
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 26-09-04, 21:10
  2. Underarm
    By Genexxa in forum Trening
    Svar: 17
    Nyeste innlegg: 06-07-04, 22:00
  3. Bicepscurl og smertte i underarm.
    By PeterSQRM in forum Trening
    Svar: 14