Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Vil du hjelpe med å forme min drømmekropp ?

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004

Exclamation Vil du hjelpe med å forme min drømmekropp ?

Denne kvinnen trenger hjelp til å utforme et treningsopplegg som gjør at jeg kommer i god form og shaper kroppen min så den tar seg så bra ut som mulig. Jeg trener på et fysikalsk institutt hvor veilederne ikke fokuserer på estetiske behov,bare fysologiske. Jeg er 1.66 høy og veier i underkant av 50 kilo. Jobber nå hardt for å gå opp i vekt. Tar Afi nutrin pulvershake for å spe på med kalorier og proteiner. Jeg har trent på apparater til og fra i to år. Jeg har trent tre ganger i uken. Man ,ons og fredag. Stort sett har jeg trent de fleste muskelgrupper hver gang, men også delt opp da jeg vet at det er hensiktsmessig.
    undefinedundefinedundefined P.g.a en svært stressende periode har jeg mistet matlyst og derfor ikke hatt energi nok til å trene bra nok. Tøysetrening vil jeg beskrive det jeg har bedrevet. Nå er jeg supermotivert og matlysten er på vei tilbake. Jeg har bare ikke kunnskaper nok om hvordan jeg skal trene effektivt. Nå kjører jeg som regel flere repetisjoner med mindre vekter da jeg vet for lite om hvor mye jeg bør ta på de forskjellige apperatene. har økt vekt når tyve reps går for lett. Kan ikke vokabularet til å trene med vektstenger+ benk. Bruker småvekter 5-kilo til å trene biceps og rygg "foroversittende ".på benk. he-he her er det jenta si som trenger en klok,tålmodig lærermester. Etter all denne allround fisletreninga er jeg nok sterk nok i alle muskelgrupper til å starte på noe skikkelig. Ønsker ikke en konkurransekropp,men en velproposjonert kropp med svakt definerte muskler. Jeg har tre problemområder. 1) Dårlig holdning.(hva skal man med flotte overarmer når ikke ryggen er rett som en påle?)2. Har ikke rumpe igjen. Den må bygges av rene muskler.. 3) Siden jeg er så tynn har jeg ikke mage,men huden er litt slapp etter at jeg fikk tvillinger. Summen er at jeg allerede har en ok kropp men nå vil jeg pinadø gjøre den super. Men hvordan ? Jeg er også motivert til å trene hjemme med videoer de andre dagene jeg ikke kan gå i studio. Har forsvinnende lite tid da jeg fyker etter to små troll hele dagen,men det er da også noe trening i det. Til deg som har tatt deg tid til å lese alt dette. Du skulle ha hatt premie. Er det noen som ville synes det var en gøy utfordring å lede meg mot målet mitt ???

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Du bør ta for deg ett godt helkroppspeogram, få kroppen "klar" for ett annet program og treningsopplegg. standard 3x12 sett og reps på øvelsene. tren dette 3 dager i uken i ca. 2-3 mnd.
    for baken bør du ta med gluetespress og knebøy, to knall øvelser for bakenden.
    for den slette holdningen så bør du stramme opp hele ryggen, korsryggen ved for eksempel rygghev. videre oppover noe nedtrekk bredt grep og sittende roing kan være noe, men foroverbøyd roing eller en annen simultær øvelse vil jeg absolutt anbefale for holdningen.
    Ta sit ups 90 graders, benhev, og en øvelse for sidene, sidelengs sit ups (på rygghev apparat for eksempel) for magens del, synes at disse er gode øvelser for magen.
    Og ta deg noen kardio økter også. svett en del og stram kroppen opp ved og løpe sykle svømme etc.

Når det gjelder mat så må du opp i kcal inntak. men pass på sådet ikke blir for mye. og sørg for at kosten din består av en rikelig mengde proteiner.
    pass på fettet, og sørg for at fettet du inntar er av rette sorten.

Nå har du litt og gå etter.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Ble medlem
    10-2004
    Takk for bra tips. Har også fått noen private meldinger med råd og veiledning.Nå er jeg klar til å sette i gang for alvor ,ikke noe mer fisletrening her i gården nei .!!!
    Det blir nok noe rusk og rask jeg må få spør om. det er særlig vokabularet som dere har inne som jeg må lære meg . Vi er alle klovner underveis. Planen er at jeg skal kombinere styrketrening med PoWer-yoga hjemme. Da får jeg trent meg opp mer allsidig og har tro på fokusering og mental styrke. Har noen her inne erfaring med å kombinere så forskjellige former for trening ? Takk igjen til alle villige guruer !!!!

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    schakver - når det gjelder kvinner og vektløfting så anbefaler jeg Krista's sider på det varmeste: http://www.stumptuous.com/weights.html

Hun skriver bra om trening; flere gode forslag til treningsopplegg, ulike splitter, for nybegynnere/ viderekomne, osv. Hun skriver også om mat, spising, proteiner, osv.

Lykke til med treningen og kroppen!

Ble medlem
    10-2004
    Takk for tipset Mette. Det var en dame med bein i nesa. Kommer nok til å bruke en kveld med henne !!

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Så flott at du likte linken. Krista's sider er definitivt favorittstedet mitt på nettet om vektløfting.

Hvordan går det med treningen din ellers? Kan du ikke fortelle litt om programmet du har satt opp og sånn? Hvilke øvelser, hvilken splitt, hvor ofte du løfter, etc?

Lignende tråder

1. Hvordan trene deg selv!
    By ambiguous in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 19-06-11, 20:51
  2. informasjon om vitaminer og mineraler
    By wannabeROCKY in forum Hall of Fame
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 06-08-10, 15:58
  3. Svar: 9
    Nyeste innlegg: 15-09-03, 21:00

Regler for innlegg