Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Vil ha både i pose og sekk - treningsprogram

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005

Vil ha både i pose og sekk - treningsprogram

Siden jul har jeg trent ganske hardt med vekter. Samtidig har jeg spist masse, noe som har ført til at jeg IKKE har gått ned i vekt. Målet var å gå ned i vekt (egentlig fettprosent og omfang). Jeg har fått en bra muskelmasse, spesielt på armene (bra i forhold til meg - ikke i forhold til de fleste andre her inne )

Så fra og med mandag starter jeg med å sykle til jobben fire dager i uken, i tillegg til at jeg skal trene vekter like mange ganger. Sykkelturen tar ca 45 min hver vei.

Jeg er 193 høy og veier rundt 105 kg. jeg driter egentlig i vekta - vil bare bli kvitt magen, samtidig som jeg bygger muskler.

For å understreke: løpet frem mot sommeren blir primært i kvitte seg med magen. Samtidig vil jeg gjerne trene hardt i studio.

Såe... hvilken type treningsprogram bør jeg satse på?

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Kosthold og vektnedgang er de primære parametrene når det kommer til å senke magevolumet.

Det første du kan gjøre er å rydde opp i kostholdet ditt;
    - Spiser du noenlunde i tråd med blodtypen din?
    - Innholder kostholdet mye frukt og grønnsaker? (rosiner og spinat er bra, samt eple/pære osv)
    - Får du i deg nok fett? Kokosnøttolje, ekstra jomfru olivenolje og EFAomega i 1:1:1
    - Inntar du bare lav glykemiske karbohydrater (bortsett fra rett etter trening) , da tenker jeg på brun ris, havregryn og fullkornsbrød/knekkebrød? Unngå karbohydrater som har vært igjennom raffinering/prosessering.
    - Unngå meieriprodukter
    - Innta ca 2g protein x kroppsvekt

Spiser du i tråd med disse generelle reglene kan du starte med å senke kaloriantallet.

Hvilket treningsprogram du vil bruke er litt opp til deg selv. Det er viktig du liker å trene det programmet du gjør, men et par generelle retningslinjer finnes det også her;

- Hold treningsøktene korte, maks 1time.
    - Høy treningsfrekvens, tren gjennom kroppen minst 1,5ganger per uke, helst 2-3ganger.
    - Fokuser på en progressiv belastning gjennom programmet, og legg inn pauser hvor du ikke trener.
    - Periodiser programmet gjennom å bruke alle repfasene. Start alltid etter hvile med mange repetisjoner og få sett - gå gradvis nedover til få repetisjoner og flere sett.

Hvordan du vil at programmet skal se ut, og hvilke øvelser du vil ha med bør diskuteres med deg, men fokuser på øvelser som gir høy mekanisk belastning og innehar en lang bevegelsesbane. Dette inkluderer de fleste baseøvelser. La disse få flest sett og suppler evt. med et fåtall isolasjonsøvelser du liker , om du føler at dette er nødvendig.

mvh
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Lignende tråder

1. Hva slags kampsport er mest nyttig innenfor selvforsvar?
    By ^The0ne^ in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 430
    Nyeste innlegg: 22-05-11, 11:04
  2. Mineralubalanse - Et helseproblem?
    By admin in forum Artikler
    Svar: 18
    Nyeste innlegg: 02-12-06, 20:19
  3. Svar: 1
    Nyeste innlegg: 30-01-04, 14:56

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder