Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Voblete sykkel

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28

Voblete sykkel

Har en Diamant Silver Cape. Denne er etter hva jeg har blitt fortalt egentlig ment for lette personer, under 75 kg. Dette kom fra G-sport som solgte meg sykkelen, selvfølgelig en annen avdeling og 1,5 år i ettertid.

Det oppgis jo ikke noen maksvekt på en sykkel, men problemet er nå følgende:

Sykkelen føles veldig ustabil og vinglete. Dette er veldig flott hvis man er superteknisk, men til vanlig så får jeg en følelse av "usikkerhet" kontra andre sykler jeg har hatt opp igjennom tidene. Det er også slik at dersom jeg slipper styret, så kan det fort begynne å resonere/voble frem og tilbake.

Sistnevnte skjedde faktisk mens jeg HOLDT styret en dag jeg syklet i høy fart nedover en bakke. Kom da oppi et spor i veien, og frenetisk vobling begynte da.

Noen som har erfaring med hva som kan gjøres med dette, og hva jeg skal se etter når jeg en gang handler ny sykkel?

Sykkelen er lett og fin, men kjennes litt "myk" ut.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Selg den til BigBoy eller Guardian. Dei veger tilsammen kanskje 74, så det skal gå fint.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    slank deg
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch Vis post
    slank deg
    Selv om alt kroppsfettet forsvant, og da mener jeg altså at jeg ville hatt 0 i fettprosent, så vil jeg fortsatt være for tung.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    da slanker du bort andre ting.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Jeg har en slik sykkel selv, og er 100kg.
    Har aldri opplevd problemet og heller ikke hørt noe om en maksgrense på sykkelen. Faktisk er jeg strålende fornøyd med sykkelen og hadde glatt kjøpt en til.
    Er du sikker på at det har noe med vekten på syklisten, og ikke en defekt på sykkelen?

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tivoli-kroppen Vis post
    Jeg har en slik sykkel selv, og er 100kg.
    Har aldri opplevd problemet og heller ikke hørt noe om en maksgrense på sykkelen. Faktisk er jeg strålende fornøyd med sykkelen og hadde glatt kjøpt en til.
    Er du sikker på at det har noe med vekten på syklisten, og ikke en defekt på sykkelen?
    Tja...har byttet ut dempegaffelen (ble påkjørt), ikke hjulpet noe. Ellers er sykkelen fin, men den er utrolig vinglete på styret kontra andre sykler. Å slippe styret mens man sykler er ekstremsport.

Tror dette har noe med geometrien å gjøre.

I høy fart så tviholder jeg på styret, rett og slett for at jeg skal ha kontroll dersom vobling skulle oppstå. Det gjør ikke det av seg selv, men det KAN skje, og det er svært farlig i høy fart. Om jeg faller av sykkelen så må nok veivesenet asfaltere der, veien blir jo totalskadd

Var en selger i en annen g-sport-butikk som fortalte meg at den var best egnet til lette syklister. Det er jo kjent at rammen på den er ganske myk.

Fuglebrystet Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Svar fra en semi-prosyklistkompis av meg:

hmmm.... i har hatt mykkje det samme problemet. Har spurt litt rundt, og fått litt forksjellige svar. Nokken meine det e for mjuk ramme, andre meine den e dårlig konstruert, ubalanserte hjul bla bla bla. Det i har løst det med e å sette knærne i den vannrette delen av ramma, og slik stoppe vibrasjonan før dem begynne å ta heilt av Men han burde kanskje hatt en anna sykkel hvis den bare e for 75ish kg
    Treningslogg

I love life because what more is there.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Kanon, skulle gi deg karma, men må vente litt.

Jeg skal ikke løse problemet ved å låse den fast med knærne. Jeg skal løse problemet ved å wrappe hele sykkelen rundt en G-sportansatt.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Problemet er vel kanskje også at jeg på kort sikt kan levere mer kraft enn sykkelen er dimensjonert for. Benpress er jo en liknende bevegelsesbane, og der har jeg presset 800 kg med 90 grader i kneleddet. Det blir spurtfart av sånt

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Problemet er vel kanskje også at jeg på kort sikt kan levere mer kraft enn sykkelen er dimensjonert for. Benpress er jo en liknende bevegelsesbane, og der har jeg presset 800 kg med 90 grader i kneleddet. Det blir spurtfart av sånt
    Hadde samme greia med sykkelen min når jeg tok den ut av boden tidlig i år. Plutselig var ikke felgene mine "helt runde" lenger, og sykkelen var brått voblette. Opplevde også å slite ut dempegaffelen på en slapp sesong, er vel naturlig å mistenke at vekta har noe med saken å gjøre der også. Kan jo være en ide å sjekke ut om ikke annet. Eller hva med f.eks hjullager og styrelager?

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    min sykkel er veldig vobblete når jeg sykler i terrenget... makan!

neida.. men sikker på at det ikke er noe galt med ett av hjulene?? En bremsekloss som tucher, skeivt hjul osv..??
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Bronse Member Fiat sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Registrer deg på terrengsykkel.no-forumet. Mye kompetanse der inne, og sikker noen som har vært borti samme problemet. Hvis ikke blir det garantert mye synsing rundt problemet

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Nei nei, dette er ikke noe som skjer konsekvent. Dette er noe som kan skje av marginale ugjevnheter i veien, slik som sporing. Sykkelen føles utrolig vinglete kontra alle andre sykler jeg har brukt tidligere.

Man kan sammenlikne det med å skyve noe på hjul foran seg, kontra å trekke det. Å trekke vil alltid være stabilt. Dette er, litt overdrevet, som å rygge en tilhenger.

Bronse Member Fiat sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Er styrelageret dårlig kan det føre til lignende symptomer.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.