Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Vonde skuldre

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31

Vonde skuldre

Har ett problem jeg lurer på om noen kan forklare meg. Har i det siste fått veldig dårlig bevegelighet i skulder leddene og det knekker og knaser når jeg trener skuldrene, eller belaster dem på på enkelte vis. Da spesielt hvis jeg løfter opp armene og strekker dem bakover. En trenings instruktør sa til meg at han lurte på om det kunne være fordi muskelen som gikk gjennom skulderleddet kan ha blitt for stor i forhold til passasjen den skulle igjennom (mulig dette høres helt på trynet ut, men prøver å gjenfortelle det han sa) eller noe sånt, at jeg, hvis jeg forsto det riktig, er blitt for sterk i forhold til kroppen??? Skjønte rett og slett ikke helt hva det var han prøvde å forklare meg. Er det noen som kjenner til dette han prøvde å forklare, og i tilfelle, er det noen som kan gi en litt forståelig forklaring på fenomenet??

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    Spank you...

Bronse Member Pensjonert bruker.. sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb_23
    Spank you...
    spank me if u want

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    spanker alle jeg.....

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Kan sikkert ta en titt på denne også:
    http://www.fitnessprat.no/showthread...360#post210360
    Heroes come, heroes go, but demons are forever!

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    spanker alle jeg.....
    Vi får "klonse" om det Gainer1, siden den var til meg

SCP

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    Men lurer litt på det han trenings duden sa om at muskler kan bli for store i forhold til beinbygningen. Kanskje litt teit spørsmål, men er det fysisk mulig å bli "for sterk" i forhold til beibygning eller andre muskelgrupper??

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Med en kroppsvekt på 60kg er du ikke for stor for beinbygningen din enda .
    Men i tilfeller av ekstrem vekst kan man legge nerver i klem. Det skjer ofte med veksthormoner i store doser sammen med steroider.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    Med en kroppsvekt på 60kg er du ikke for stor for beinbygningen din enda .
    Men i tilfeller av ekstrem vekst kan man legge nerver i klem. Det skjer ofte med veksthormoner i store doser sammen med steroider.
    Kanskje jeg må slutte med hormonsprøytene i rumpa da??

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Har ett problem jeg lurer på om noen kan forklare meg. Har i det siste fått veldig dårlig bevegelighet i skulder leddene og det knekker og knaser når jeg trener skuldrene, eller belaster dem på på enkelte vis. Da spesielt hvis jeg løfter opp armene og strekker dem bakover. En trenings instruktør sa til meg at han lurte på om det kunne være fordi muskelen som gikk gjennom skulderleddet kan ha blitt for stor i forhold til passasjen den skulle igjennom (mulig dette høres helt på trynet ut, men prøver å gjenfortelle det han sa) eller noe sånt, at jeg, hvis jeg forsto det riktig, er blitt for sterk i forhold til kroppen??? Skjønte rett og slett ikke helt hva det var han prøvde å forklare meg. Er det noen som kjenner til dette han prøvde å forklare, og i tilfelle, er det noen som kan gi en litt forståelig forklaring på fenomenet??
    Han tenkte vel på om du kunne ha impingement- eller inneklemmingssyndrom:
    De fire musklene i rotatorcuffen (m. supraspinatus, infraspinatus, subskapularis, teres minor) samles så å si i en felles kraftig sene øverst på overarmsbeinet, der de ligger rundt skulderleddet som en beskyttende kappe. De kan imidlertid komme i klem under et beinfremspring som kalles acromion (eller "ravnenebbet") som springer ut ifra øverst på skulderbladet. Dette skyldes ofte en kombinasjon av at det er for liten plass mellom skulderleddet og acromion, og at senene er for kraftige. Med tiden kan senene bli irriterte og betente (særlig supraspinatus), og på sikt degenererte (ødelagte) eller til og med rives over.

Behandling:
    *Mot akutte betennelser: Betennelsesdempende, avlastning, rolig gjennoptrening, massasje, kulde/varme.
    *Mot degenerasjon/slitasje: Tillegg av steroidsprøyter, eventuelt operasjon ("spikke" mer plass for senene, + evt. rense opp og sy på plass ødelagte sener).

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

Superior newbie Flexus sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Men lurer litt på det han trenings duden sa om at muskler kan bli for store i forhold til beinbygningen. Kanskje litt teit spørsmål, men er det fysisk mulig å bli "for sterk" i forhold til beibygning eller andre muskelgrupper??
    Skjønte ikke helt hva han ville fram til jeg heller, men til f.eks grovere beinbygning du har, til mer muskelmasse kan du potensielt få. Altså hva du genetisk kan oppnå, men det er jo du milevis fra.
    Bare hør med mr.muscle, de trenerene veit som regel ikke hva de snakker om, hehe.
    It`s time to put some hussle behind this muscle.

Lignende tråder

1. Hvilke øvelser bruker du for skuldre?
    By krims in forum Trening
    Svar: 26
    Nyeste innlegg: 12-08-05, 22:08
  2. Hjep til armer og skuldre!
    By Erik--- in forum Trening
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: 22-02-05, 11:19
  3. skuldre
    By wannabeROCKY in forum Trening
    Svar: 31
    Nyeste innlegg: 13-11-03, 14:36
  4. Skuldre og rygg