Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 54

Tråd: Wake-up call

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Wake-up call

WAKE-UP CALL

Who, in their right mind, wants to spend:

Two or more hours a day in a gym,

Doing multiple sets of at least two dozen exercises,

Which are repeated five or more times per week;

Followed by:

High-protein pills, powders, and potions,

Combined with various stacks of anabolic steroids,

Growth hormone injections, and exotically labeled herbal supplements?

Millions of bodybuilders — that’s who!

Wake up bodybuilders . . . wake up, please.

Realize that through the popular muscle magazines, you’ve been fed, and are being fed, a steady diet of propaganda, misleading half-truths, and phony advice.

"Continuing to look for ways to perform more exercise with less intensity," Arthur Jones says, "has all but destroyed the actually great potential value of weight training."

Wake up bodybuilders . . . wake up.

With the new HIT, you don’t have to spend hours a day in the gym. Most bodybuilders need no more than an hour a week, given that they learn how to exercise harder, but briefer.

And, an eating plan based on high-protein meals and supplements, followed by drugs on top of drugs, has not only perverted bodybuilding, but has also infected much of the sports world, at both the amateur and professional levels.

With the new HIT, you positively do not need to consume massive amounts of protein, nor take various drug stacks, to build muscular size and strength. Properly planned and practiced, you’ll be 100-percent drug-free, as you work toward reaching your full genetic potential — safely and realistically.

Wake up NOW!

Let the new HIT infuse your body with renewed muscular growth.
    Sist endret av HITFrank; 12-10-06 kl 15:39

Ble medlem
    03-2002
    Bestilte meg denne boken idag... Sjekk ut www.drdarden.com

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Hvordan ser ditt HIT-baserte program ut HIT?
    Hvis du hadde giddi å lagt det ut i detalj, med øvelser, reps puste pauser og det man ellers trenger å vite, på Norsk. Så skal jeg bruke det jeg, veit ikke om du allerede har lagt ut et sånt innlegg... Men jeg har ikke funnet noe "fasitsvar" på hvordan et HIT program skal se ut til pungt og prikke.....

Jeg må uansett ha et nytt program... er utslitt etter twinlabs BAS-program, som jeg kjørte tiltross for annbefalingene jeg fikk om ikke å bruke det....

Ble medlem
    03-2002
    Et HIT program kan utformes på mange måter. Fra Arthur Jones sitt helkropps program 3 dager i uken med 13 forskjellige øvelser til Mike Mentzer sine anbefalninger om å trene så sjeldent som 1 gang i uken med 2 øvelser.

Ellington Darden tror at de fleste vil ha best utbytte av å trene noe midt imellom disse anbefalningene. Har bestilt boken idag så jeg vet ikke helt hva han anbefaler, men etter å ha lest på siden hans så ser det ca slikt ut:

* Trening 2 dager i uken
    * Hele kroppen hver treningsdag
    * 3 øvelser for ben og 4 øvelser for overkropp
    * 1 set til failure, i perioder så trener man NTF (Not To Failure) for å gi kroppen sjansen til å restituere seg

Et program kan se slik ut:

Dag 1:
    Beinpress
    Leg extension
    Sittende tåhev
    Flyes
    Militærpress
    Franskpress
    Negative chins

Dag 2:
    Knebøy
    Leg curl
    Stående tåhev
    Skrå hantelpress
    Stangroing
    Stangcurl
    Negative dips
    Sist endret av HITFrank; 15-12-04 kl 21:59

Ble medlem
    09-2004
    Takk skal du ha......bruker noe av det som inspirasjon til nytt program...

Den boka du reklamerer for kan forresten leses online på amazon, for de som liker å lese små uklare bokstaver...hehe

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Hm, kommer nok til å lese den tilslutt. Selv om jeg ikke hadde de mest imponerende resultatene av Mentzer sin HIT.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Hm, kommer nok til å lese den tilslutt. Selv om jeg ikke hadde de mest imponerende resultatene av Mentzer sin HIT.
    Den typen trening som du bedrev hadde jeg gjort før deg med minimale resultater.

Kroppen gikk ned i muskelmasse samtidig som jeg gikk opp i styrke

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    HIT: har du lyst å legge ut noen formbilder på nåværende tidspunkt? spennende seh

jeg responderer best på lange volumøkter, det kommer jeg til å fortsette med

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno
    Takk skal du ha......bruker noe av det som inspirasjon til nytt program...

Den boka du reklamerer for kan forresten leses online på amazon, for de som liker å lese små uklare bokstaver...hehe
    Men det er vel ikke hele boken, men bare et utdrag?

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    HIT: har du lyst å legge ut noen formbilder på nåværende tidspunkt? spennende seh

jeg responderer best på lange volumøkter, det kommer jeg til å fortsette med

Har ikke så veldig lyst til det for formen er ikke mye å skryte av. Kanskje en dag, kanskje en dag...

Ble medlem
    03-2002
    Forklaring av Brian Johnston på hvorfor ikke Mentzer trening er helt optimal (dumme meg sløste bort noen år på den typen trening):

Having worked with Mike for a few years, and having followed his advice/recommendations during that time, I have found (as well as dozens whom have crossed my path, including students of the I.A.R.T.) that lifting proficiency increased tremendously, since you practice only a few movements repeatedly and with plenty of recovery. However, muscle actually decreased (determined with reliable body comp) and fat increased (since most people will maintain the same kcal while reducing exercise/activity).

I used a very similar routine as the one above, by the way, along with a few variations. My physique transmorphed into one of a fat powerlifter from my previous bodybuilding look. My muscles flattened out and I felt terrible (overall deconditioning of both muscular endurance and cardiovascular endurance).

Theoretically, Mike's ideas were sound, since they (by and large) were adapted from Jones' work). His practical application of that theory, however, went to extremes and could not be supported. His conclusion was, if intensity (of effort) is as high as possible, then volume needs to be as low as possible. There are many errors with this extrapolation, but as Jones stated, as one case in point, show me a person who has developed maximum arm mass without including specific and/or single-joint movements for the arms, such as barbell curls or triceps pushdowns.

I detailed a critique on Mentzer's methodologies (from Heavy Duty II), in the book System Analysis, which also includes arguments on the Weider System, Western Periodization, and Functional Training (a la Paul Chek).

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    skjønner ikke hvorfor folk må ha ei jævla bok for å bygge muskler. etter å ha lest den "reklamen" der, så tror jeg den er like full av dritt som "the magazines" er!

løft HARDT. spis MYE PROTEIN. hvil. vær sosial!! ---> vekst

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    skjønner ikke hvorfor folk må ha ei jævla bok for å bygge muskler. etter å ha lest den "reklamen" der, så tror jeg den er like full av dritt som "the magazines" er!

løft HARDT. spis MYE PROTEIN. hvil. vær sosial!! ---> vekst
    Dette må vel være den mest dummeste posten her på forumet noen gang. En jævla klassiker *ler så jeg griner*

Ble medlem
    06-2003
    jeg ville sagt at det måtte være den beste posten noen gang!!

men hva vet vel jeg om å bygge muskler i forhold til DEG - som tross alt etter å ha trent i hundre år veier svimlende 100kg!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    hehe karma på vei til peter.. jeg må si meg enig. jeg forkaster alle hokus pokus treningsformer, og holder meg til tung vektløfting med mye hvile og mye fokus på glede i hverdagen

Ble medlem
    06-2003
    rett skal være rett. jeg ville heller (MYE heller) fulgt den boka der enn flexy-programmer. men jeg mister troverdigheten når jeg leser hvordan det blir reklamert for den boka! les det noen ganger så merker dere kanskje at det lukter litt fishy!!

men å rakke ned på meg bare fordi jeg er pen og vet hvordan mann skal løfte big as heavy weights, syntes jeg er SLEMT!!!

Ble medlem
    03-2002
    jeg ville sagt at det måtte være den beste posten noen gang!!

men hva vet vel jeg om å bygge muskler i forhold til DEG - som tross alt etter å ha trent i hundre år veier svimlende 100kg!
    Og jeg har tom med ikke lyst til å veie 105 kilo, jeg har lyst til å veie 90-92!

Ble medlem
    03-2002
    hehe karma på vei til peter.. jeg må si meg enig. jeg forkaster alle hokus pokus treningsformer, og holder meg til tung vektløfting med mye hvile og mye fokus på glede i hverdagen
    Dette programmet er vel så langt fra hokus pokus som du kommer.

Ble medlem
    03-2002
    rett skal være rett. jeg ville heller (MYE heller) fulgt den boka der enn flexy-programmer. men jeg mister troverdigheten når jeg leser hvordan det blir reklamert for den boka! les det noen ganger så merker dere kanskje at det lukter litt fishy!!

men å rakke ned på meg bare fordi jeg er pen og vet hvordan mann skal løfte big as heavy weights, syntes jeg er SLEMT!!!

Dette er en som skriver inn på forumet til Darden:

I'm a fan of the HIT philosophy, and although I don't think it's the godsend some people make it out to be, it's still a reasonably effective way to train.

But I have to call b.s. over some of the marketing behind the new book. Calling it misleading is an understatement.

First of all, you make the rather bold claim that people can use HIT to see amazing results without drugs. Now, that's fuzzy because you don't define how amazing the results are, but I'd imagine that to most people it implies results similar to the names you mention as proof of HIT's efficacy: Mentzer, Viator, Yates, Schwarzenegger, etc.--all guys who used boatloads of drugs (and Arnold, as most everyone knows, was an avowed volume trainer, *not* a HIT trainer).

Second, you make the absolutely ludicrous, obscene claim that one can add "18 pounds of muscle in 2 weeks," a claim supposedly validated by some Joe's "true" story. Well, an elite bodybuilder using massive amounts of drugs would be doing well to gain 15 pounds of solid beef in a year. Dorian Yates' astonishing transformation from the 1992 to 1993 Olympias was a "mere" 15 pounds. Now, anyone can gain 18 pounds of fat and water in two weeks. But 18 pounds of pure muscle? Nonsense. Be sure to let me know when that guy unseats Ronnie Coleman, because at that superhuman rate he'll have added well over 100 pounds of muscle in just a few months.

I also have to just laugh at the insinuation that volume guys don't train as hard as HIT guys, and that modern pros are just using more drugs to compensate for bad training. Umm... have you ever watched Jay Cutler train? Ronnie Coleman? Marcus Ruhl? Those guys eat nails. Sure, they use drugs too--but so did Dorian Yates, Casey Viator, Mike Mentzer, Aaron Baker, etc. etc.... So really, the success of the HIT bodybuilders proves only that such training was effective for *those* bodybuilders. I like the saggitatious words of Clarence Bass: Done properly, both types of training are brutally hard and very effective. Taken to extremes, both can quickly lead to overtrainng.

It bugs me that such a seemingly well-written book that contains rather sensible advice on training resorts to misleading advertising FLEX wouldn't dream of. It hurts the credibility of HIT. If it's such a great way to train, that kind of misleading marketing shouldn't be necessary.

Dette er svaret:

Yeah, adding 18 pounds of muscle in 2 weeks does sound too good to be true. I didn't want to put that tagline on the front cover of the new HIT book, but my publisher thought it would draw attention . . . and it certainly has done that.

But I guarantee that's exactly what happened and I measured the end-result in multiple ways: scale, skinfold calipers/body-fat analyses, metabolic-rate testing, circumference measurements, and photographs.

If you reread the tagline: Add UP TO 18 pounds of muscle in just 2 weeks, that "up to" implies that most trainees will gain less than 18 pounds.

I've had several guys add 10-12 pounds of muscle in 2 weeks, but Dave Hudlow's 18-1/2 pounds was the record. In my experience, most trainees who follow the phase described in the book will add from 4-6 pounds in 2 weeks.

All the other points in your question have already been disccussed on this Web site.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    HIT: HIT trening har gitt meg NADA.. jeg har prøvd, og jeg ble meget, MEGET skuffet.. gikk ned i masse, og ned i styrke samt jeg droppet litt vekt.

HIT er litt hokus pokus.. det er et slags oppsett som lover gull og grønne skoger. jeg holder meg heller til pure volumtrening inspirert av egen erfaring. det er tross alt din egen erfaring ettervært du skal bygge videre på. du finner ut hva som fungerer for deg selv og gjør det på den måten, ikke følge en "nesten komplett" mal på hvordan du skal trene

jeg har ikke lest hit bøker, men jeg har lest en del på nett, og trente derretter. det virket ikke for meg

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av HIT
    Et HIT program kan utformes på mange måter. Fra Arthur Jones sitt helkropps program 3 dager i uken med 13 forskjellige øvelser til Mike Mentzer sine anbefalninger om å trene så sjeldent som 1 gang i uken med 2 øvelser.

Ellington Darden tror at de fleste vil ha best utbytte av å trene noe midt imellom disse anbefalningene. Har bestilt boken idag så jeg vet ikke helt hva han anbefaler, men etter å ha lest på siden hans så ser det ca slikt ut:

* Trening 2 dager i uken
    * Hele kroppen hver treningsdag
    * 3 øvelser for ben og 4 øvelser for overkropp
    * 1 set til failure, i perioder så trener man NTF (Not To Failure) for å gi kroppen sjansen til å restituere seg

Et program kan se slik ut:

Dag 1:
    Beinpress
    Leg extension
    Sittende tåhev
    Flyes
    Militærpress
    Franskpress
    Negative chins

Dag 2:
    Knebøy
    Leg curl
    Stående tåhev
    Skrå hantelpress
    Stangroing
    Stangcurl
    Negative dips
    Er dette hokus pokus forcloser? Dette er vel så basic som det kan bli nesten.

Sier jo selv at jeg testet Mentzer's HIT type trening og mistet muskler.

Du og Peter snakker hele tiden om hva som funker for dere, men så skal dere rakke ned på en som har et mer nyansert syn på trening. En som vil lese og lære om forskjellige typer trening.

Du har jo allerede fortalt forclose at du ikke er så glad i å lese lærebøker så ikke gjør narr av andre som liker å gjøre det.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    jeg har faktisk lest 800sider med beyond brawn, 300sider training techniques, og masse sider anabolic2004... jeg leser det jeg har lyst til å lese

jeg har sagt jeg er slapp på skolen, det betyr IKKE at jeg ikke leser bøker på fritiden!

Ble medlem
    09-2004
    Men det er vel ikke hele boken, men bare et utdrag?
    Stemmer dessverre det ja.......

Ble medlem
    03-2002
    jeg har faktisk lest 800sider med beyond brawn, 300sider training techniques, og masse sider anabolic2004... jeg leser det jeg har lyst til å lese

jeg har sagt jeg er slapp på skolen, det betyr IKKE at jeg ikke leser bøker på fritiden!
    Du er et kapittel for deg selv du forclose.....

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    artigste kapittelet i "hele boka"

Ble medlem
    03-2002
    artigste kapittelet i "hele boka"
    Det tviler jeg ikke på hvis du hadde vært en "case" i en psykologibok. Freud skulle hatt problemer med å tyde deg (ID, EGO, SUPEREGO).

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    artig skrue du hit.. vel, du tok feil når det gjaldt meg og bøker dessverre. jeg liker å lese bøker, dessverre ikke skolebøker, men treningsbøker leser jeg

Ble medlem
    06-2003
    men altså hit.

er du u-enig i at hard trening, mye protein, hvile og sosial omgang er bra for å bygge muskler?

for det kan nemmelig gi deg UP TOO 4000punds of pure muscle i måneden. UPTOO betyr at de fleste mest sansynligvis ikke vil legge på seg sååå mye...

Ble medlem
    03-2002
    artig skrue du hit.. vel, du tok feil når det gjaldt meg og bøker dessverre. jeg liker å lese bøker, dessverre ikke skolebøker, men treningsbøker leser jeg
    Les det du skrev en gang til... Hvis ikke du skjønner hvor idiotisk det er det du skrev prøv om 5 år... OH MY GOD!

Ble medlem
    03-2002
    men altså hit.

er du u-enig i at hard trening, mye protein, hvile og sosial omgang er bra for å bygge muskler?

for det kan nemmelig gi deg UP TOO 4000punds of pure muscle i måneden. UPTOO betyr at de fleste mest sansynligvis ikke vil legge på seg sååå mye...

Har aldri saht imot dine gode råd jeg. Du som henger deg opp i hvilke bøker jeg kjøper, hehe!

Ble medlem
    06-2003
    nope

Ble medlem
    03-2002
    And The Winner Is Hit!

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Ser at du har Peter sitert i signaturen din. Du lo godt av dette. Er det liksom latterlig å si at hard trening, hvile, og inntak av protein fører til vekst? Og at det bare er tull å være sosial?
    wat

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av worbid
    Ser at du har Peter sitert i signaturen din. Du lo godt av dette. Er det liksom latterlig å si at hard trening, hvile, og inntak av protein fører til vekst? Og at det bare er tull å være sosial?
    Det var vel ikke det jeg lo mest av. Heller den med at man ikke trenger en jævla bok for å vokse..

Skal ta bort resten av det han skriv slik at det som var mest morsomt er igjen.

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    enig med worbid her, men selv om du tar vekk det andre og legger igjen "skjønner ikke hvorfor folk må ha ei jævla bok for å bygge muskler." så flamer du jo peter. Du kanskje tok deg litt nær av hans kommentar til den boka osv men han er jo bare et menneske som må få lov til og skrive sin mening. Selv om jeg også lo litt av den kommentaren

Kliss nytt medlem ols23 sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Nå har jeg lest side opp og side ned om deres latterlige diskusjon.
    -Alle kan vel få ha sin egen mening, liker du ikke den andres mening
    så hold kjeft!

-Men HIT.
    Gi en kort og god forklaring på denne treningsmetoden...

Siden den heter "High Intensity Training", betyr det at du holder høy intensitet i løpet av hele økta? Ingen hvile imellom?? Hvis man skal trene hele kroppen, så kommer jo økta til å ta 2 timer....hvertfall.....???

” "Everybody wanna be a bodybuilder, but don't nobody wanna lift this HEAVY ASS WEIGHT! I do though..."”

Ronni Coleman (3x Mr.Olympia)

Bronse Member Wannabe sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Omen
    enig med worbid her, men selv om du tar vekk det andre og legger igjen "skjønner ikke hvorfor folk må ha ei jævla bok for å bygge muskler." så flamer du jo peter. Du kanskje tok deg litt nær av hans kommentar til den boka osv men han er jo bare et menneske som må få lov til og skrive sin mening. Selv om jeg også lo litt av den kommentaren
    Helt enig. Latterlig å prøve å være morsom på andre medlemmers bekostning! Greit at det er mange rare og morsomme kommentarer her, og man kan jo umulig være enig med alt som blir sagt. Men å flame andre på den måten synes jeg blir for dumt HIT. Husk at det er mennesker som sitter bak tastaturet her. Vært mye krangling og lite konstruktive "diskusjoner" her i det siste. Vær snille mot hverandre folkens

Mvh Wannabe

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Jeg trener HIT og synes alt annet er waste of time, det er jo ren logikk, 1 sett der du bryter ned + forcereps, man kan gjerne kjøre 10sets, men slik jeg ser det vokser du bare på det første+forced, og de 9andre er tidsfodriv.
    RockyRock

Ble medlem
    09-2004

Red face

Sitat Opprinnelig skrevet av Rock
    Jeg trener HIT og synes alt annet er waste of time, det er jo ren logikk, 1 sett der du bryter ned + forcereps, man kan gjerne kjøre 10sets, men slik jeg ser det vokser du bare på det første+forced, og de 9andre er tidsfodriv.
    Det er sikkert et dumt spm, men er helt grønn når det gjelder det her....

-Men hva mener du? "1 sett der du bryter ned + forcereps"....??
    ” "Everybody wanna be a bodybuilder, but don't nobody wanna lift this HEAVY ASS WEIGHT! I do though..."”

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Omen
    Jeg syntes kommentaren hans var utrolig lite konstruktiv, men også ganske morsom.

Det er en klassiker synes jeg!

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock
    Kan du ikke legge ut programmet ditt her Rock?

Ble medlem
    09-2004

Thumbs up

Kan du ikke legge ut programmet ditt her Rock?
    Ja, få fram programmet!
    Jo detaljerikt som mulig

Ble medlem
    03-2002
    Uten å ha lest boken har jeg tenkt å starte med dette programmet:

Dag 1:

Sittende tåhev
    Nautilus leg extension
    Nautilus leg press
    Nautilus pec dec superset med nautilus vertical chest
    Dorian row
    Hantelpress
    Nautilus triceps extension
    Chins med undergrep (negative)

Dag 2:

Beinpress tåhev
    Nautilus leg curl
    Nautilus leg press
    Nautilus incline press
    Nautilus pullover superset med nautilus compound row
    Nautilus seated lateral
    Nautilus preacher curl
    Dips (negative)

1 sett til failure på hver øvelse
    Trene 2 dager i uken (lørdag og enten tirsdag eller onsdag)
    Repetisjonsantallet vil variere fra øvelse til øvelse

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Ser interessant ut med HIT, men for tiden synest jeg det er så artig å trene at 2 dager på gymmet i uka blir for lite Så får det heller være at jeg kanskje ikke trener optimalt...

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tjalala
    Ser interessant ut med HIT, men for tiden synest jeg det er så artig å trene at 2 dager på gymmet i uka blir for lite Så får det heller være at jeg kanskje ikke trener optimalt...
    Jeg trives vanligvis med å trene oftere. Men når jeg har mange forpliktelser både her og der så kanskje det kan passe meg bra i tiden fremover.

Synes fortsatt at en 3 splitt er best, f. eks:
    Dag 1: Bryst og armer
    Dag 2: Ben og mage
    Dag 3: Rygg og skuldre

Skal gi det nye oppsettet en fair sjanse ihvertfall. Er 30 i oktober neste år og har lovt meg en ting og det er at jeg skal komme meg i en så bra form som jeg aldri har vært i før. Jeg har nok vært i ok form før, men ikke noe å skryte av. 92-93kg med 8-10% i kroppsfett hadde vært helt ok for meg

Ble medlem
    06-2003
    HEISANN!

om HIT er morsom på noens bekostning, så må det være hans. IKKE min. de fleste ser vel her at det er jeg som er tøffest, sterkest og absolutt kulest. og at det er JEG som har rett. HIT kan le så mye han vil av mitt utsagn, men etter at han har lest boka si og kjøpt de siste som er mulig å få tak i av tilskudd, så er det fortsatt JEG som har best fremgang, selv om jeg bare sitter hjemme å runker med en brekki nakke!

så selv om jeg bare er et menneske bak en skjerm på internett, så tar jeg meg ikke så jævlig nær av det. men søtt at dere bryr dere om meg. <3 <3 gid!

edit: og uansett hvordan jeg leser signaturen din hit, så virker det som om du er 100% enig i hva jeg sier. og at du syntes jeg er kul og at du ser opp til meg!! det skal du få lov til!
    Sist endret av PeterSQRM; 17-12-04 kl 17:55

Ble medlem
    03-2002
    HEISANN!

om HIT er morsom på noens bekostning, så må det være hans. IKKE min. de fleste ser vel her at det er jeg som er tøffest, sterkest og absolutt kulest. og at det er JEG som har rett. HIT kan le så mye han vil av mitt utsagn, men etter at han har lest boka si og kjøpt de siste som er mulig å få tak i av tilskudd, så er det fortsatt JEG som har best fremgang, selv om jeg bare sitter hjemme å runker med en brekki nakke!

så selv om jeg bare er et menneske bak en skjerm på internett, så tar jeg meg ikke så jævlig nær av det. men søtt at dere bryr dere om meg. <3 <3 gid!
    Det var et unødvendig innlegg, det var jo ikke morsomt engang. Men du får ha lykke til med rehabiliteringen og fremgangen Peter.

Ble medlem
    03-2002
    Sjekk ut denne karen:

HIT Routine A

Leg extension on Bowflex

Leg press on Bowflex

Lateral raise on Bowflex

Overhead press with barbell

Lying biceps curl on Bowflex

Seated triceps extension on Bowflex

Stiff-legged deadlift with barbell

Wrist curl with barbel

HIT Routine B

Leg curl on Bowflex

Squat with barbell

Straight-arm pullover with one dumbbell

Reverse grip pulldown on Bowflex

Chest fly on Bowflex

Bench press with barbell

Pushup on floor

Reverse trunk curl on floor

Trunk curl on Bowflex or on floor

Each routine was done for one set of 8 to 12 repetitions until muscular failure. Sometimes I’d work up to 20 repetitions on the leg press and squat. I always moved quickly between exercises, especially the ones involving pre-exhaustion, such as the chest fly, bench press, and pushup in Routine B.

Pushups were and are still a specialty of mine. In England, I once held the British record by doing 107 pushups in a minute. So I’ve got to pre-exhaust thoroughly my chest to make those pushups meaningful.

I alternated between Routine A and Routine B. Routine A was done usually on Monday nights and Routine B on Thursday nights. On my off-days, I’d punch the heavy bag and do my martial arts training. One night per week I’d play soccer.

As you can probably imagine, I’m pretty much a hyperactive individual. I feel most productive doing some type of exercise almost every day or night — at least, that’s the way I felt until I got to know Ellington. Ellington taught me the value of taking off several afternoons and nights a week. Now, I eliminate all strenuous activity on the day after my HIT workouts.

Taking off two days a week has helped me get into the best shape of my life.

Am I satisfied? Not quite. I’d like to add another 5 pounds of muscle, while keeping my same degree of leanness. And I figure I can accomplish my goals by applying the HIT philosophy to the equipment in my home gym.
    Sist endret av HITFrank; 12-10-06 kl 15:39

Ble medlem
    03-2002
    HIT Tip 4: Determine the Length of Your Workouts.

Generally, there are nine parts of your body that are most often subject to training. These nine are listed as follows:

• Hips
    • Thighs
    • Calves
    • Shoulders
    • Back
    • Chest
    • Arms
    • Waist
    • Neck

HIT dictates that you train your entire body one to three times per week (as opposed to splitting it up), and that you perform one to two exercises per body part. Usually the total number of exercises per workout varies from seven to twelve, with more advanced trainees requiring fewer exercises because of their higher levels of strength.

Each exercise should be performed slowly and smoothly for one set of approximately 8 to 12 repetitions. Each set should take from 40 to 90 seconds. There should be no longer than 60 seconds rest between exercises. Thus, a typical workout should take between 20 and 30 minutes.

The next time you?re in the gym, time your workout from the beginning of the first exercise to the end of the last exercise. How long did it take?

If you?re like most bodybuilders, it probably took you well over an hour, or perhaps two hours. And that two hours may have been for only half of your body.

If you are spending more than 30 minutes in the gym actually training, then you are not getting anything close to maximum growth stimulation. You are probably not working hard enough and you are probably resting too long between sets.

Focus your attention on the fact that your exercise is going to become briefer as a result of your increased intensity.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Call on me part 2 må sees
    By "ooo" in forum OT
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 01-12-04, 15:48

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •