Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Ws4sb med forandringer

Registered User
    Ble medlem
    09-2008
    Alder
    18

Smile Ws4sb med forandringer

trener det vanlige ws4sb tredje verson, men så lurte på om jeg kunne sette inn en hangclen-pushpress på torsdag(rep-day)
    så da blir dagen slik:
    Eks: Benkpress 50%vekt
    pullups
    hangclen&pushpress 3x8 --lar være og gjøre egen øvelse for traps,skulder og bakskulder.
    tricep
    grep

men så lurte jeg også på om jeg kan ha ekstra skuldre på mandagen på ME dag for pushpress er jo ikke en helt egenskulderøvelse..

også lurte jeg på om dere har noe alternativ for Hovedøvelse på DE-dag bein for har ikke noe boks eller noe sånt jeg kan hoppe opp på.!!

takker på forhånd:P

skinny bastard kyokushin sin avatar
    Ble medlem
    08-2008
    Alder
    16
    Joe defranco anbefalte ihvertfall i kjøre hangclean på dynamic effort lower fordi øvelsen er eksplosiv av natur og er ypperlig for fart og spenst. Men pushpress kan du sikkert kjøre på re upper, og om skuldrene dine tåler all mengden. ( Du bruker skuldrer på me upper, asisstance upper, RE upper + 2 skulderøvelser)
    "Start kicking ass, and take out the crap that doesnt matter. Start doing and believing in the stuff that works, and do it today and forever. You want science and studies? Fuck you. Ive got scars and blood and vomit." - Jim Wendler

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Herreminhatt. Jeg tror vi for første gang i fps historie er vitne til en nyttig fjortis!
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Registered User
    Ble medlem
    09-2008
    Alder
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av kyokushin Vis post
    Joe defranco anbefalte ihvertfall i kjøre hangclean på dynamic effort lower fordi øvelsen er eksplosiv av natur og er ypperlig for fart og spenst. Men pushpress kan du sikkert kjøre på re upper, og om skuldrene dine tåler all mengden. ( Du bruker skuldrer på me upper, asisstance upper, RE upper + 2 skulderøvelser)
    skjønte ikke helt hva du mente her egentligxD
    kan jeg liksom kjøre noen sett på f.eks. hantelskulder press på mandag?

men vil heller ikke dele opp hangclean&pushpressen på to dager, for syntes det er en veldig god øvelse som tar godt på overkroppen, men hvis det ikke er bra for kroppen eller noe slikt så, hva mener du da ?

Ble medlem
    08-2008
    Alder
    16
    Vel, du kan kjøre noen sett med hantelpress, viss skuldrene dine tåler volumet/ mengden. Du kan fort bli overtrent av mye mengde + den sinnsyke intensiteten du har må ME dagene,med ca 3 løft over 90% viss du ikke har MYE erfaring fra trening og god innhentingsevne.
    Så jeg ville ikke hatt en ekstra skulderøvelse på ME upper.

Viss du syntes at hangcleans tar mest på overkroppen, så er det stor sannsynlighet at du gjør øvelsen feil.

Her er en video av en korrekt hang clean:
    www.youtube.com/watch?v=jpXqVba1mFo
    "Start kicking ass, and take out the crap that doesnt matter. Start doing and believing in the stuff that works, and do it today and forever. You want science and studies? Fuck you. Ive got scars and blood and vomit." - Jim Wendler

Registered User
    Ble medlem
    09-2008
    Alder
    18
    takk...da tror jeg at jeg dropper skuler øvelse på ME dag, og tar pushpress i noen uker på rep-dag og lar vær å gjøre noe ekstra øvelse for traps og bakside skuldre.

men hva burde jeg bytte hangclean med da?og burde den være på Me-beindag eller De-beindag?

Ble medlem
    08-2008
    Alder
    16
    Hangcleans kan du kjøre før ME øvelsen på underkroppsdagen eller som hovedøvelse på DE dagen.

Istede for hangcleans kan du kjøre det du egentlig skal gjøre på programmet.

Du kan sikkert kutte ut traps- øvelsen viss du føler for det da hangcleans tar mye på traps, men øvelser for bakside skulder er noe du ikke bør kutte ut, da det er viktig å balansere all pressingen med noen draøvelser og øvelser for bakside skulder for å unngå skader å skape en balansert fysikk( om du bryr deg om det )

Registered User
    Ble medlem
    09-2008
    Alder
    18
    da begynner jeg å lære meg hangcleans så jeg kan ta det på bein De-dag(for har ikke neo boks eller noe sånt jeg kan hoppe p&#229

og kutter ut trapsen, men tar pushpress og en øvelse for bakside skuldre på repday:P

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.