Viser resultatene 1 til 25 av 25

Tråd: www.dinkroppsanalyse.no

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31

www.dinkroppsanalyse.no

Noen som har prøvd Inbody720 maskinen og har noe å fortelle om dette?

Tenkte sette meg opp på en time og få målt hvordan ting ligger an, for så å sette opp en kost som jeg kjører noen måneder med ett par nye analyser underveis for å se om ting går rett vei med kosten\treninga jeg har.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    http://dinkroppsanalyse.no/index.php...d=19&Itemid=33

Dårlig bilde men en klarer tyde litt hva som blir målt osv.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Se her

Snakket forresten litt om dette i denne tråden også.

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sørlendingen Vis post
    Se her

Snakket forresten litt om dette i denne tråden også.
    Ah, har lest den tråden før når jeg tenker meg om ja, la merke til du hadde spist rett før. Leste at man ikke skulle spise (2 timer før), dusje, ta badstu eller trene rett før dette.

Tok du kun en måling? Følte du målingene stemte overens med hva du selv ser i speilet?

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Darp, har de en slik maskin i Stavangerområdet? Ta kunne jeg tenkt meg å prøvd det når jeg reiser ned på jobb igjen. Selv om jeg kommer til å bli skuffet over resultatet
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av darp Vis post
    Ah, har lest den tråden før når jeg tenker meg om ja, la merke til du hadde spist rett før. Leste at man ikke skulle spise (2 timer før), dusje, ta badstu eller trene rett før dette.

Tok du kun en måling? Følte du målingene stemte overens med hva du selv ser i speilet?
    Jeg skulle nok ønske at målingen ble tatt på tom mage om morgenen, siden det er fast rutine for alle andre veiinger og målinger osv, men følte likevel at det stemte ganske bra. Men hva vet egentlig jeg om hvordan så og så mye fettprosent osv ser ut?.. hehe.

Anyway, her er et bilde tatt tre dager etter denne målingen (som du spurte om i den andre tråden):

Gullfisken

Medlem
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    33
    Finnes det noe sted i Oslo området man kan få testet dette?

Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Liquorice Vis post
    Finnes det noe sted i Oslo området man kan få testet dette?
    Ja, sjekk Body Analyse sine hjemmesider

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Jeg har også testet en slik. Jeg kom ut med 20,1 i fett%, altså mildt overvektig. Slik så magen min ut ca 1 uke etter:
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder lasse-mage.jpg  

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Darp, har de en slik maskin i Stavangerområdet? Ta kunne jeg tenkt meg å prøvd det når jeg reiser ned på jobb igjen. Selv om jeg kommer til å bli skuffet over resultatet
    www.dinkroppsanalyse.no holder til i hillevåg

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stripie Vis post
    Jeg har også testet en slik. Jeg kom ut med 20,1 i fett%, altså mildt overvektig. Slik så magen min ut ca 1 uke etter:
    Hmm så jo ikke ut til å stemme helt da

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Noen som vet om denne maskinen kun registrerer fett og muskler osv, eller om den har mer matnytttige funksjoner som gjør at den kan registrere eventuelle betennelse, svulster og andre uhumskheter. Jeg trenger ikke en maskin som sier at jeg er feit, men det kunne vært interessant å sjekke etter andre forhold.

Klok men svak Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Problemen med disse apparatene er fremdeles at disse er unøyaktige. Feilmargienen er rett og slett for store til at det bør brukes til å måle fremgang, opp/ned fett%. Et uungålig problem vil være at motstanden i flere organer vil være lik som muskler. F.eks vil en stor hjerne gi utslag som fett
    Apparatene er dog nøaktige på vanninnhold i kroppen.
    Fremdeles er fettkaliper den mest nøyaktige metode. Problmet her er bare det at det er veldig få personer i dette land som er i stand til å gjøre en slik måling nøyaktig. Den mest nøyaktige her er per dags date en 11-punkts metode. Husker ikke navnet på denne, men kanskje noen andre kan friske opp mitt minne. Denne metode ble først prøvd ut av leger, hvor de målte fett% på lik før de rippet liket for fett og veide dette. Feil% her ble 1 Dette ble ikke gjort i Norge, men Japan om jeg ikke tar feil.
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Qompis Vis post
    Problemen med disse apparatene er fremdeles at disse er unøyaktige. Feilmargienen er rett og slett for store til at det bør brukes til å måle fremgang, opp/ned fett%. Et uungålig problem vil være at motstanden i flere organer vil være lik som muskler. F.eks vil en stor hjerne gi utslag som fett
    Apparatene er dog nøaktige på vanninnhold i kroppen.
    Fremdeles er fettkaliper den mest nøyaktige metode. Problmet her er bare det at det er veldig få personer i dette land som er i stand til å gjøre en slik måling nøyaktig. Den mest nøyaktige her er per dags date en 11-punkts metode. Husker ikke navnet på denne, men kanskje noen andre kan friske opp mitt minne. Denne metode ble først prøvd ut av leger, hvor de målte fett% på lik før de rippet liket for fett og veide dette. Feil% her ble 1 Dette ble ikke gjort i Norge, men Japan om jeg ikke tar feil.
    Var det ikke disse apparatene som skulle være så mye mer nøyaktige på akkuratt dette en de vanlige apparatene som alle kan anskaffe seg til en billig krone?

Uansett så har jeg time i morgen nå, så får jeg se om et par måneder om resultatet fra en ny analyse viser det samme som speilet og styrken

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Da var timen gjennomført, ting var omtrent slik jeg hadde trodd på analysen. Karen viste hva han prata om både når det gjaldt trening og kosthold, Spent på å måle igjen om noen mnd når vekta er lavere og styrken høyere.

Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Da var timen gjennomført, ting var omtrent slik jeg hadde trodd på analysen. Karen viste hva han prata om både når det gjaldt trening og kosthold, Spent på å måle igjen om noen mnd når vekta er lavere og styrken høyere.
    Legg ut svarene slik som jeg gjorde da?

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Legg ut svarene slik som jeg gjorde da?
    Har ikke scanner da men kan se om jeg får til noe =)

Analysen jeg fikk utskrift av hadde mye mer detaljer enn du kom med da, utelot du masse? ( kjekt å sammenligne alt )

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg har min liggende fra i sommer, kan ta og skrive den av når jeg er ferdig med dagens stabaser. Har ikke scanner, så får nok ta det for hånd.

Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Har ikke scanner da men kan se om jeg får til noe =)

Analysen jeg fikk utskrift av hadde mye mer detaljer enn du kom med da, utelot du masse? ( kjekt å sammenligne alt )
    Blir ikke så kult å sammenlikne med dere, men ok! Hehe. Jeg lurer på om jeg utelot endel ja (siden jeg måtte skrive det inn for hånd). Får ikke tak i originalen før jul, men kan legge den ut da om det fortsatt er aktuelt

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Jeg har min liggende fra i sommer, kan ta og skrive den av når jeg er ferdig med dagens stabaser. Har ikke scanner, så får nok ta det for hånd.
    Venter i spenning =)

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Blir ikke så kult å sammenlikne med dere, men ok! Hehe. Jeg lurer på om jeg utelot endel ja (siden jeg måtte skrive det inn for hånd). Får ikke tak i originalen før jul, men kan legge den ut da om det fortsatt er aktuelt
    åjoda.. 9% fett er jo bra BMIen på min viste jo ekstrem fedme, huffda.

Maila karen akkuratt om han hadde en kopi på dataen han kunne sende over

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Dato: 09.07.2007
    Høyde: 189cm
    Alder: 28 år
    Vekt: 113,6kg

Body Composition Analysis
    Intracellular Water: 43,6 liter
    Extracellular water: 24,9 liter
    Protein: 18,8kg
    Mineral: 6,53kg
    Body Fat Mass: 19,7kg

Muscle - Fat Analysis
    Weight: 113,6kg
    Skeletal muscle mass: 54,8kg
    Body Fat Mass: 19,7kg

Obesity diagnosis
    Body mass index: 31,8
    Percent Body Fat: 17,3%
    Waist-Hip ratio: 0,98

Lean Balance
    Right arm: 5,81kg
    Left arm: 5,93kg
    Trunk: 41,1kg
    Right leg: 12,49kg
    Left leg: 12,38kg

Fitness score: 104 points

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31

Min analyse

Alder 26
    Høyde 178
    Vekt 112.5
    Dato 01.11.2007

Kroppens Sammensetning
    Intracelluær Væske 41,9
    Extracelluær Væske 23,8
    Proteiner 18,1
    Mineraler 6,1
    Kroppsfett 22.7kg

Muskel og Fettanalyse
    Vekt 112,5
    Muskelmasse 52,6
    Kroppsfett 22,7

Vekt Diagnose
    BMI 35,5
    Kroppsfett 20,2%
    Midje - Hofte mål 0,91
    Midje 108cm

Kroppsbalanse Muskulatur
    Høyre arm 5.78kg
    Venstre arm 5.54kg
    Overkropp 39,4kg
    Høyre ben 11,83
    Venstre ben 11,74

Viceral Fat area ( fett rundt organer osv ) 135*

Helse Score 104 Poeng

Ser selv det er ganske ujevnt, har for lite muskelmasse på bein i forhold til overkropp, for mye viceral fat og må ned 6.8kg fett for å nå ideal vekta. Blir spennende å sammenligne med neste målning, kommer til å sette de nye verdiene etter de gamle med en annen farge. Ting var verre enn jeg trodde, men slik er det med ferie og lite trening på månedsvis.

Legger med ett dårlig bilde som viser litt form nå jaffal.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Hva er midjemålet på?
    http://www.dingsekongen.no

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Hva er midjemålet på?
    108cm. Det er magen og rumpa flesket sitter på som verst

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.