Viser resultatene 1 til 45 av 45

Tråd: X-Force ("negative" maskiner)

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

X-Force ("negative" maskiner)

De som står bak Nautilus gym'ene i Norge har laget noen utrolig spennende maskiner.... www.x-force.se

X-Force Concept

X-Force is proud to introduce a completely new patented method for negative training and more strenght as a result. The machines feature a radically different construction, which makes their feel unique – but, at the same time, understandably familiar for radically better results.

The idea behind X-Force is simple. By tilting the weight stack 45 degrees on the positive motion; we’ve been able to supply a 40-percent heavier negative stroke. The training experience is the same as with a conventional machine, with smooth movements.

Made in Sweden.

Forty years have passed since the initial discovery of the benefits of negative training, but without a machine to match the challenge.

Until now.

By tilting the weight stack 45 degrees on the positive motion, we’ve been able to achieve 40 percent heavier adverse movement. And create a machine that feels just like a traditional, with the same smooth movements.

X-Force. Yet another invention in the long tradition of Swedish innovation.

Because our patented invention will change the force of training, we have not left anything to chance. In choosing our suppliers, we have focused on industrial design and advanced manufacturing rather traditional manufacturing of training equipment.

Sweden is a country whose prosperity has always been dependent on engineers. Something that has led to many inventions, such as the wrench, zipper, dynamite, ball bearing, pacemaker, ship propeller and much more. For that reason, there are also many large industrial Swedish companies. Although Sweden is a small country with only nine million inhabitants, it is in fact the birth place of, for example, fighter aircraft and SAAB cars, Volvo, Ericsson network systems and mobile phones, IKEA furniture , Bofors, Atlas Copco and much more.
    If you can you produce oil rigs, you can make gym equipment.

It was natural for us to find our partners on our Scandinavian home ground. With a patented invention that will rock the foundation of training, we have not left anything to chance. In choosing our suppliers, we have focused on industrial design and advanced manufacturing rather traditional manufacturing of training equipment.

We found what we were looking for in Design Company Hareide-designmill, which has experience in advanced industrial design for clients such as Volvo, Wolverine snowmobiles, Brudeli Leanster innovative three-wheel motorcycles and many more. For production, Mastec was an obvious partner. A company, for example, which produces highly advanced components for oil rigs, machines for Tetra Pak (world leading packaging company), petrol pumps, traffic safety systems and all sorts of other products requiring high quality and accurate precision.

So when you buy X-Force machines, you are also buying several hundred years of engineering and world-class design. It is a guarantee of quality that you will not find from any other manufacturer.

X-Force, Hareide-Designmill and Mastec work in close collaboration so you get the strength of our abilities.

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Har du testet?
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av tjeh Vis post
    Har du testet?
    Nei, men det er meget spennende å lese det de har fått til...

Leste om det først i dag...

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Hva er spennende med slikt ???
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hardway Vis post
    Hva er spennende med slikt ???
    Maskiner som gir trener positiv og negativ styrke "maksimalt" er for meg spennende...

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    var noen voldsomme skapninger hvertfall
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Fint nok dette, men alle maskiner har for små vektmagasiner (ihvertfall de jeg har vært borti).

Er liksom ikke så mye vits at det er 40% tyngre å senke vekten hvis maks belastning fortsatt er så lite som på maskiner flest. Enkelte maskiner klarer jeg 30+ reps på maks vekt, blir liksom mer kardio enn power.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2007
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Maskiner som gir trener positiv og negativ styrke "maksimalt" er for meg spennende...
    De har brukt det samme prinsippet på maskinene på SA-bygget i Sarp i lengre tid.. Riktignok er dette lufttrykksmaskiner vel og merke.

Og er du ute etter dette, kan du jo også trene vanlige negatives med frivekter/smithbenk osv?

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Danni88 Vis post
    De har brukt det samme prinsippet på maskinene på SA-bygget i Sarp i lengre tid.. Riktignok er dette lufttrykksmaskiner vel og merke.

Og er du ute etter dette, kan du jo også trene vanlige negatives med frivekter/smithbenk osv?

Poenget er vel at man trenger assistanse for å trene negativer med løsvekter på en skadefri måte...

Har testet noen lufttrykksmaskiner og de har ikke vært gode..

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Tunge negativer er oppskrytt. I alle fall i litteraturen
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hardway Vis post
    Tunge negativer er oppskrytt. I alle fall i litteraturen
    Negativ trening har jeg meget gode resultater med, men har brukt det altfor lite...

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Jaja, men hvor tunge er vektmagasinene?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Unektelig spennende. Lifefitness prøvde seg på et slikt system, det var elektronisk. Det finnes på Studio Nor på Knarvik men det er desverre søppel. Overgangen mellom konsentrisk og eksentrisk er ikke myk, så du risikerer å skade deg visst du virkelig kjører tungt.

Klarer ikke finne noe om hvor store vektmagasin disse maskinene har. De bør jo har ganske store visst man skal kunne bruke de effektivt. Tviler vel på at det blir noe masseproduksjon av maskinene da det ser ut som de tar veldig stor plass og gjerne har en spesiell målgruppe. Sjansen for å se i de i Norge ser jeg på som veldig liten.

Men jeg hadde nok kommet litt i buksen hadde den pullovermaskinen dukket opp på gymmet mitt. Den som er der for før har alt for lite vektmagasin

Ble medlem
    03-2002
    Overgangen fra konsentrisk til eksentrisk skal gå på et halvt sekund. Lurer på hvordan dette ser og høres ut?

Målgruppen trenger ikke å være spesiell, men det spørs om gymeiere vil investere i disse maskinene.

Mats Thulin som eier firmaet er visst en idealist med masse penger. Han synes vel det er artig å føre Nautilus/Med-X maskinene et steg videre...

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Syns dette blir for unaturlig, man kan jo like gjerne bruke steroider skal man bruke slike maskiner.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Syns dette blir for unaturlig, man kan jo like gjerne bruke steroider skal man bruke slike maskiner.
    Please elaborate......?

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Please elaborate......?
    Utrolig unaturlig med en maskin som legger alt til rette på den måten. Har man ikke kamerater som kan hjelpe en med negativer, har man dårlige gener, og burde ikke få lov til å bli så sterk som negativer tillater en med gode gener å bli.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg liker tanken om at også de sosialt utfordrede skal ha muligheten til å trene optimalt. Kanskje blir det mindre bol av sånt?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Jeg er NEGATIV til slik form for trening, he he hee

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Venner er jo bare enda en distraksjon fra å BYGGE KROPP!!111

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Sjansen for å se i de i Norge ser jeg på som veldig liten.
    Viser det seg at de funker så bra som intensjonen er så skal man ikke se bort ifra at det havner en serie av de her hjemme.
    Som HITFrank sier så er det Mats som står bak disse, han er fortsatt med i Nautilus. Så hvis dette er bra håper jeg vi kan få testet de her også.

For enkelte vil slikt utstyr aldri bli hardcore nok uansett. Det tror jeg produsentene bryr seg fint lite om...
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Ble medlem
    03-2002

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Skal innrømme at de var litt snacksy, men hvorfor ikke løsvekter? Evt kan du kjøre 205

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Sikkert bra for folk som er for late til å trene med tunge vekter og senke dem sakte.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dick Justice Vis post
    Skal innrømme at de var litt snacksy, men hvorfor ikke løsvekter? Evt kan du kjøre 205
    Dette er ikke noen for og imot tråd..... Løsvekter er fine de.

Sitat Opprinnelig skrevet av IcaTunfisk Vis post
    Sikkert bra for folk som er for late til å trene med tunge vekter og senke dem sakte.
    Du har jo ikke skjønt det i det hele tatt!

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Hadde vært spennende å testet de. Kan man stille inn hvor lang bevegelsebane man trenger? Eller switcher den automatisk over til tyngre/lette vekter når man stopper bevegelsen?

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Hadde vært spennende å testet de. Kan man stille inn hvor lang bevegelsebane man trenger? Eller switcher den automatisk over til tyngre/lette vekter når man stopper bevegelsen?
    Tenker at man må kunne stille det inn på en eller annen måte. Eller kanskje de har lagd maskinen såpass smart at den skifter over når man stopper. Skiftet så ganske elegant ut!

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Hehe, bra du har skjønt hvordan disse maskinene funker da...
    Sammenlign det med at du har en kompis som står klar med 40% tyngre vekter enn det du løfter opp, disse gir han deg i det du skal begynne å senke vektene igjen, dette gjør han på hver eneste repetisjon.

Skikkelig latskap ja...
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Ja, jeg vet. Jeg hadde ikke skjønt det i det hele tatt. Var full og så bare tittelen samt skumleste så vidt litt i tråden. Eneste latskapen her var vel at jeg ikke gadd å lese artikkelen før jeg svarte.

Ble medlem
    03-2002
    Ja, jeg vet. Jeg hadde ikke skjønt det i det hele tatt. Var full og så bare tittelen samt skumleste så vidt litt i tråden. Eneste latskapen her var vel at jeg ikke gadd å lese artikkelen før jeg svarte.
    Du er ihvertfall ærlig

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Er ikke noe vits å holde på sitt når man vet man har driti seg ut :P
    Men ja, ser jo faktisk interessant ut. Aldri vært fan av bevegelsesbanen i maskiner, men skal ikke si noe før jeg har prøvd dem. Så jo forøvrig fancy ut.

Ble medlem
    03-2002
    Ikke lett å finne denne tråden med søkemotoren..:

Ble medlem
    03-2002
    Ellington Darden:
    I finished the first phase of the X-FORCE Study at the Gainesville Health & Fitness Center on March 20, 2012. Below are the results:

Men (21 subjects) Averages
    Fat loss: 29.45* lbs
    Muscle gain: 8.83* lbs

*27% more fat loss than previous best
    *120% more muscle gain than previous best

Women (34 subjects) Averages
    Fat loss: 16.85* lbs
    Muscle gain: 5.1* lbs

*13% more fat loss than previous best
    *46% more muscle gain than previous best

I'm not easily impressed. But the fat-loss and muscle-gain averages for the X-Force Group, for both the men and the women, were truly OUTSTANDING.

Plus, the top-ranked man and woman set my all-time BEST records in fat loss and muscle gain.

For example, in six weeks, Bob Smith lost 54 pounds of fat and Donna Deason lost 31.73 pounds of fat.

Bob Smith also gained 20 pounds of muscle and Christie Williams gained 10.21 pounds of muscle.

Training on X-FORCE most definitely had a lot to do with those amazing results.

Ellington
    Utrolige resultater selv om disse sikkert kan klassifiseres som "beginners".

Bilder og "testimonials":

The Best of the Best

Bob Smith lost 54 pounds of fat and gained 20 pounds of muscle in only six weeks. When the program started Bob was 6'7" tall and weighed 302 pounds. He also lost 7.75 inches off his waist.

I'm standing next to Bob. To appreciate his size, I'm 5'11" tall and weigh 175 pounds.

The most muscular guy in the program was Jonas Oliver, shown here on the X-Force Lat Back Row. Jonas weighed in initially at 262 pounds. In six weeks, he lost 37.19 pounds of fat and built 6.94 pounds of muscle.

Darden om selve treningen:

Both the men and women performed X-Force on Mondays and Thursdays. They did one set of 4 exercises during Weeks 1 and 2, 5 exercises during Weeks 3 and 4, and 6 exercises during Weeks 5 and 6. Each exercise was performed for 4-8 reps and took no more than 3 minutes, with 2 minutes being the norm.

The routines were over in 12 to 15 minutes -- but I promise you, it was a very fatiguing 12 to 15 minutes.
    Yes, the second phase, which started on March 26th, is an exact repeat of the first six weeks -- with one exception:

The X-Force routine will be performed only once a week: One set of eight X-Force machines for six consecutive Mondays.
    The repetition time is 3-1-5. That's 3 seconds on the positive, a 1-second pause, followed by a 5-second negative.

Darden om kostholdet:

Look at my article, "Florida Dreaming." It was very similar to the 1900-calorie-a-day diet in it, except I reduced it to 1600 calories.

Darden om "studien":

First, I determined body weight loss by subtracting the After body weight from the Before body weight. Second, I calculated fat loss by taking the difference between the Before and After skinfold readings by applying the Jackson-Pollock tables. Third, I subtracted the body weight loss from the fat loss, which indirectly gave me the muscle gain.

Finally, I looked at the six-week workout records to make sure the strength gain from the X-Force training increased in proportion to muscle gain from above. If it did (and it usually did) then I would go with the above muscle gain.
    What I do know is that since 1985, I've personally done skinfolds on 519 women and 318 men, all members of the Gainesville Health & Fitness Center. So my experience at doing this sort of thing is deep.

And I have all this previous data and results that I can compare to the data from the X-Force group.
    Average age of male subjects was 47.7 years. Bob Smith was 51 years of age.
    The real question is . . . can you take a group of advanced trainees and turn them into beginners? Because that's what they have to become -- beginners -- to get the hang of X-Force. Beginners that move quickly to the advanced stage.
    We had 11 people drop out or not comply, which was approximately 17% of the original number. Initially, I thought it would be about 20%.
    Noen bilder/videoer av X-force maskinene og gymmet hvor studien er gjort:

Ble medlem
    03-2002
    X-Force

Noen utvalgte maskiner:

Yoked mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    "The most muscular guy in the program was Jonas Oliver, shown here on the X-Force Lat Back Row. Jonas weighed in initially at 262 pounds. In six weeks, he lost 37.19 pounds of fat and built 6.94 pounds of muscle."

Bygge 3.5 kilo muskler på seks uker må kunne betegnes som sensasjonell - - -
    hvor dumme tror de sitt publikume er??
    I Just Love The Way You Talk About Me

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av mikkejo Vis post
    "The most muscular guy in the program was Jonas Oliver, shown here on the X-Force Lat Back Row. Jonas weighed in initially at 262 pounds. In six weeks, he lost 37.19 pounds of fat and built 6.94 pounds of muscle."

Bygge 3.5 kilo muskler på seks uker må kunne betegnes som sensasjonell - - -
    hvor dumme tror de sitt publikume er??
    Hørt om "lean mass"?

Ble medlem
    04-2006
    Jeg skjønner bare ikke helt hvordan disse maskinene skal få deg til å vokse muskler raskere. Forandrer de betingelsene for muskelvekst?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Jeg skjønner bare ikke helt hvordan disse maskinene skal få deg til å vokse muskler raskere. Forandrer de betingelsene for muskelvekst?
    De påfører et sterkere stimuli? Er nok litt hypet, men jeg har tro på konseptet. Studier viser blant annet at full ROM gir bedre styrke- og muskeltilvekst, og det MÅ man gjøre her om maskinen skal fungere riktig (?). Samtidig er man ca. 40% sterkere i den eksentriske fasen, noe man ikke får utnyttet på konvensjonelt vis.

Ble medlem
    04-2006
    Trege negativer, forced reps osv bygger jo på samme prinsippet?

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Trege negativer, forced reps osv bygger jo på samme prinsippet?
    1: Trege negativer vil fortsatt ikke dekke opp de 40% du er sterkere i den fasen.
    2: Forced reps er ikke lett å få til alene og man må da forbi failure noe som krever lang restitusjonstid. Det trenger man ikke her.

Når det er sagt, så er det jo slik at folk har kommet i form uten kompliserte maskiner også

Ble medlem
    03-2002
    En maskin med mye friksjon er et eksempel på en maskin som er dårlig konstruert, og slike maskiner finnes det mye av. Mye friksjon vil gjør at den positive dele av en øvelse vil bli tyngre (hvor du er svakere) og den negative delen lettere (hvor du er sterkere). Derfor er Nautilus o.l produsenter et hestehode foran de andre.

Denne maskinen øker belastningen i den negative delen av en øvelse med 40%, noe som ikke er noe nytt. De hadde en slik knebøy-maskin på toppidrettssenteret tidligere. Det som er spennende er at disse maskinene laget for kommersielle gym, men er sikkert meget dyre i innkjøp.

Our Story:
    In 1980, Mats Thulin first met Arthur Jones, the founder of Nautilus Sports/Medical Industries and the inventor of Nautilus exercise machines. Mats was impressed with the training methods and the innovative machines, and made up his mind to bring Nautilus equipment to Sweden. Since then he has started and managed 145 fitness centers together with two business partners throughout Scandinavia.

Thulin spent much time exploring the possibility of a new approach that would deliver both concentric and eccentric training in a simple and effective way.

After many years of experimenting, he suddenly hit on an idea. Suppose you could tilt the weight stack in the positive phase, and then return it to upright in the negative phase. What would be the impact or weight increase? Could this be the solution he sought?

After weeks of designing a machine that would enable lateral movement of the weight stack, the question was how to measure the result. This dilemma inspired one colleague to try an angler´s scale. The scale was applied. The numbers were recorded and compared and the conclusion was a weight difference of 40.7%.

Three years later, the first prototype was ready. The X-Force innovation of tilting weight stack that
    Det er nok ikke noe magisk med disse maskinene, men i teorien så kan de nok indusere et meget kraftig stimuli for styrke og muskelvekst. Jeg skulle gjerne ha testet de...

Ble medlem
    03-2002

Yoked mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    For noen år tilbake var jeg sammen med noen medelever delaktig i et utviklingsprosjekt ved idretts-college i Ottawa.

Der ville man utvikle treningsmaskiner som gjorde akkurat det det her er snakk om, dvs. hovedsakelig heavy negatives (og automatisk spotter). Maskinene var elektro-hydrauliske, styrt av datidens mikroprosessor. Virkningen var slik.

Man tok tak i stangen eller håndtakene og gjorde en fullstending tur-returbevelgelse som maskinen registrerte. Deretter valgte man belastningen for eks. til benkpress og startet det hele med et knapptrykk. På nedoverbevegelsen la maskinen på en viss prosent til oppoverbelastningen. Prosenten kunne velges av den trenende. (altså heavy negatives) Dersom man stoppet opp i oppoverbevegelsen, avlastet maskinen litt og litt. En knapp i håndtaket stoppet settet.

Hver maskin hadde sin egen elektrisk drevne hydraulikkpumpe som sto og summet, det var alltid oljedammer på gulvet p.g.a. lekkasjer, og maskinene var veldig store. De kom aldri over prototypstadiet.
    I Just Love The Way You Talk About Me

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av mikkejo Vis post
    For noen år tilbake var jeg sammen med noen medelever delaktig i et utviklingsprosjekt ved idretts-college i Ottawa.

Der ville man utvikle treningsmaskiner som gjorde akkurat det det her er snakk om, dvs. hovedsakelig heavy negatives (og automatisk spotter). Maskinene var elektro-hydrauliske, styrt av datidens mikroprosessor. Virkningen var slik.

Man tok tak i stangen eller håndtakene og gjorde en fullstending tur-returbevelgelse som maskinen registrerte. Deretter valgte man belastningen for eks. til benkpress og startet det hele med et knapptrykk. På nedoverbevegelsen la maskinen på en viss prosent til oppoverbelastningen. Prosenten kunne velges av den trenende. (altså heavy negatives) Dersom man stoppet opp i oppoverbevegelsen, avlastet maskinen litt og litt. En knapp i håndtaket stoppet settet.

Hver maskin hadde sin egen elektrisk drevne hydraulikkpumpe som sto og summet, det var alltid oljedammer på gulvet p.g.a. lekkasjer, og maskinene var veldig store. De kom aldri over prototypstadiet.
    X-Force is tha real shit!

Ya Diig!? BigBoi sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    23
    Wow, dette ser spennende ut! Faen at jeg ikke har fått med meg dette tidligere. Noen som har testet X-Force apparatene? Er de å finne på noen treningssentre i Norge eller nærmere sagt Oslo?
    Pump It Uuuup!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.