Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: yoga for bygging?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2005

yoga for bygging?

Jeg var i en diskusjon her om dagen og lurte på om noen her inne hadde noen erfaringer med yoga og hvor mye styrke/muskelmasse man kan bygge ved bruk av kun yoga. Jeg tenker umiddelbart at det ikke kan være store greiene, men etter litt research kan jeg se at noen av poseringene er ganske avanserte. Noen som har noen erfaringer/tanker rundt dette?
    NO BEIN, NO GEIN!!!

!knebøy!

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    yoga er vel mer kjente for å gi "lange, smidige muskler", ikke byggemuskler.
    du kan nok oppnå en del styrke, men tviler sterkt på at du får økt muskeltversnitt av slik trening. Stillingene som ofte brukes i slike timer er tunge, men går på relativ styrke. Du får heller ikke den "pumpe" effekten som du får av vanlig styrketreninger. yoga har heller ikke samme opplegg med serier og repetisjoner. mye av effektev av yoga går i tilleg på kjernemuskulatur, og holdning. men for all del.. prøv, og si fra! spennende om du får det til
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Lange smidige muskler? Det betyr bare at man ikke har muskler. Jeg tror yoga kan ha en plass i en kroppsbyggers regime for økt bevegelighet, koordinasjon og core styrke. Men noe særlig muskelvekst tror jeg ikke man bør forvente av det.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Lange smidige muskler? Det betyr bare at man ikke har muskler. .
    HEHE! ja, godt mulig. er ihvertfall det de sier, disse yogafolkene.. sjelden jeg ser "store" og muskuløse folk gå inn på yoga timene, og instruktørene er som regel også ganske små/slanke men sterke i yoga øvelsene!(nettop fordi det går på relativ muskelstyrke)
    ikke noe tillhenger av yoga selv. fortrekker å ta skikkelig i, bli godt svett osv, og da har jeg ikke helt tålmodigheten til yoga.
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.