Spør som jeg har vett til om dagen.
Har trent litt ashtanga yoga i det siste. Noen som har noen formening om det er dumt å trene yoga dagen etter styrke? Jeg kan bli litt småstøl etter yogaen, men ikke noe å snakke høyt om.
Spør som jeg har vett til om dagen.
Har trent litt ashtanga yoga i det siste. Noen som har noen formening om det er dumt å trene yoga dagen etter styrke? Jeg kan bli litt småstøl etter yogaen, men ikke noe å snakke høyt om.
"Wow… muscles _and_ curves, my penis is so confused!" Dr. G. House. (se5ep10)
Bildeprofilen min
Treningslogg
Ashtanga er vel en litt ekstram yoga variasjon? Personlig hadde jeg ikke droppet yogaen. Har flere ganger tenkt på å lempe inn en økt med yoga eller lignende på en treningsfridag. Fro core strenght, kroppsbeherskelse og bevegelighet.
Jeg er glad for at jeg ikke kan svare på dette spørsmålet!
http://www.dingsekongen.no
Yoga er svært gunstig for broen i benk!
Vi skrev eksakt samtidig LurePer! God morgen soulbrother!
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Ingen problem.
jeg har tenkt å legge yoga dagen mellom to styrkeøkter selv, så håper det ikke er noe problem![]()
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
Ashtanga er ikke så veldig ekstremt, men litt hardere enn andre former for yoga (noe som ikke sier så mye - da det er peanuts i forhold til styrke). Kroppsbeherskelse og bevegelighet blir mye bedre trent enn jeg klarer på egenhånd og dessuten er det faktisk veldig deilig. Man føler seg veldig lett og avslappet etterpå. Noe som er veldig bra for hodet mitt.
Jeg vet ikke hvor bra coretrening det strengt tatt er. Det er en annen måte å trene core på siden det handler mye om balanse (som jo også er en bra ting å trene), men mistenker at man ikke akkurat får sinnsyke abs av det.
Bildeprofilen min
Treningslogg
'
He, he - det er jo noen genrelle prinsipper som slår inn her. Feks om det kan være ugunstig å trene bevegelighet når man er sliten i kroppen etter styrke.
Kanskje på tide at jeg begynner å trene benk snart da! Sånn for å få utbytte av yogan.
Kult![]()
Bildeprofilen min
Treningslogg
Bildeprofilen min
Treningslogg
Har trent tidligere, men aner ikke hva det var for type. Nå skal jeg begynne med det Elixia kaller EnergyYoga: En kraftfull dynamisk og fysisk yogaform basert på Ashtanga og Power systemene, som utvikler muskelstyrke, fleksibilitet og utholdenhet. I tillegg har EnergyYoga elementer av andre mer klassiske yogatyper i seg som korrekt allignment, pusteteknikker, avspenning og korte meditasjoner.
Veggis: Selv opplever jeg at det er veldig stor forskjell på instruktørene hvor bra trening jeg opplever at yoga er. Hun jeg trener hos nå har vært danser og har veldig mye bedre peiling enn de jeg har vært hos som bare har tatt noen sånne intro til yoga kurs. Dessuten spurte hun meg om jeg var danser første gang jeg trente hos henne og da ble jeg selvsagt såpass fornøyd at jeg kommer til å gå hos henne så lenge jeg føler at jeg får noe ut av det![]()
Bildeprofilen min
Treningslogg
Alt jeg vet er at hun heter Sonja..hehe, første time blir neste torsdag tipper jeg.
Sonja er sikkert flink hun veggis
Selv skal jeg på første time hos rumpeknipedamen i morgen. Det kan bli interessant. Hun har visst en teori om at du slipper ut all godkarmaen din hvis du ikke kniper igjen rumpehullet. Ergo: Promp består visst at god energi.
Bildeprofilen min
Treningslogg
HAHA...det er sikkert bare fordi hun ikke vil at dere skal stinke ned hele lokalet![]()
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."
Jeg har lest haugesvis av slike artikler Qompis - og trenger nok ikke så mye overbevisning om at jeg kunne brukt tiden min bedre. Men nå trener jeg styrke tre ganger i uka, og trenger å få tøyd litt, samt at jeg syns det gir en god følelse i kroppen etterpå. Ergo: Kommer til å fortsette med yoga![]()
Bildeprofilen min
Treningslogg
Da prøver jeg med denne:
The Stages of Change
The stages of change are:
Precontemplation (Not yet acknowledging that there is a problem behavior that needs to be changed)
Contemplation (Acknowledging that there is a problem but not yet ready or sure of wanting to make a change)
Preparation/Determination (Getting ready to change)
Action/Willpower (Changing behavior)
Maintenance (Maintaining the behavior change) and
Relapse (Returning to older behaviors and abandoning the new changes)
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."
Bildeprofilen min
Treningslogg
yoga er kun postitivt. kjør på![]()
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
Bildeprofilen min
Treningslogg
Det mest interessante med Yoga er være det mentale aspektet.
Jeg kan ikke si jeg har noe til overs for slik sekulær Sats-yoga. Det må nesten være litt spiritual enlightenment skal det være noe. Hehe.
føler at vi trenger et bilde a Mihoe i Downward Facing Dog......
sånn for ... øhm ... studiens skyld
men, yoga = bra for broen i benk, hmmm, kanskje noe jeg burde vurdere da..
20 år
177 "høy"
73-75kg
I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!
Siempre he sido loca, pero es de ir me mantuvieron loco! Mi Nombre ... Psycho!
Treningsdagbok
Kosthold
Bildeprofil
He, he - og jeg er veldig glad for at den åndelige biten ikke er så viktig. Det kan inneholde et element av mental trening - for meg - i de timene hvor det er bra flyt og det blir en form for meditasjon. Og det liker jeg. Men spirituell opplysning er nok ikke helt min bit kake
Ha, ha - og det tror jeg nok neppe jeg kommer til å poste med det første! Du får klare deg med de rumpebildene jeg allerede har postet tror jeg![]()
Bildeprofilen min
Treningslogg
Hvor lærer dere yogaen fra? Dvd, youtube eller instruktør?
Tar gjerne i mot linker til videoer eller titler!![]()
Selv trener jeg det på samme sted som jeg trener styrke. De har noen flinke instruktører, men også noen som ikke er så flinke.
Vil man lære det ordentlig er det sikkert en god ide å ta et kurs hvor ikke folk bare kan komme og gå som de vil. Det vil gi en mye bedre progresjon.
Når det gjelder dvd'er har jeg ikke noe på stående fot, men jeg kan forhøre meg litt![]()
Bildeprofilen min
Treningslogg
det hadde vært fint!
send meg en PM vis du finner ut noe!
finnes vel uendelig med yoga instruksjonsvideoer der ute, men anbefaler deg egentlig å melde deg på et kurs, evt en gruppetime på treningssenter.
btw...selv om du er godt trent, begynn med en nybegynnertime! hvis ikke er det lett å bli "skremt" av øvelsene.