Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Ytre del av lårmuskulatur

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004

Ytre del av lårmuskulatur

Har alltid vært ganske fornøyd med bena, og spesielt quadriceps, men har i den siste tiden lagt merke til at den indre delen(Vastus Medialis, se bilde) er blitt svært dominerende. Noen som har noen lure metoder for å aktivere den ytre delen(lateralis) og den midtre(rectus femoris) effektivt?

Bronse Member Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26
    Benpress med smal benstilling, leg extention og utfall er de øvelsene jeg nå har begynt å bruke og har fått tips om selv, da jeg har samme problemet selv. Kjenner det tar bedre på utsiden ja.

Superior newbie Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Har alltid vært ganske fornøyd med bena, og spesielt quadriceps, men har i den siste tiden lagt merke til at den indre delen(Vastus Medialis, se bilde) er blitt svært dominerende. Noen som har noen lure metoder for å aktivere den ytre delen(lateralis) og den midtre(rectus femoris) effektivt?
    Hva!? Fortell meg din hemmelighet! Nå!

Anyway: Hos meg er det stikk motsatt. Mine store lateraliser fikk jeg av sykling, og da særlig spurting over mindre distanser. Gi alt du har på pedalene over én km så får du store lår (særlig lateralis).

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Knebøy med tærne pekende rett frem og ikke gå så forbanna dypt. Legg fokus på å presse ifra med vastus lateralis. Evt prøve det i hacklift( den ga meg enorm kontakt med utsiden)
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sorin Vis post
    Hva!? Fortell meg din hemmelighet! Nå!

Anyway: Hos meg er det stikk motsatt. Mine store lateraliser fikk jeg av sykling, og da særlig spurting over mindre distanser. Gi alt du har på pedalene over én km så får du store lår (særlig lateralis).
    Hehe.... Hemmeligheten til et "ekstra kne" heter så meget som knebøy.. Men, som du skjønner mangler det litt bredde, det harmonerer liksom ikke...

Har som regel hatt kun denne øvelsen, eventuelt benspark/legextension på fremside, skal prøve å forske litt på beinpress og benstillinger..

Ble medlem
    05-2005
    Hehe.... Hemmeligheten til et "ekstra kne" heter så meget som knebøy.. Men, som du skjønner mangler det litt bredde, det harmonerer liksom ikke...

Har som regel hatt kun denne øvelsen, eventuelt benspark/legextension på fremside, skal prøve å forske litt på beinpress og benstillinger..
    Hvordan er teknikken på knebøy? For min del gjelder ca skulderbred fotstilling, føttene vinklet litt utover og baken i bakken i bunn. Jeg har vanskeligheter med å få medialis til å vokse på denne måten, men det kan komme av at resten av låret tar alt arbeidet når medialis er såpass svak. Muligens en ond sirkel det der

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hvordan er teknikken på knebøy? For min del gjelder ca skulderbred fotstilling, føttene vinklet litt utover og baken i bakken i bunn. Jeg har vanskeligheter med å få medialis til å vokse på denne måten, men det kan komme av at resten av låret tar alt arbeidet når medialis er såpass svak. Muligens en ond sirkel det der
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reaper Vis post
    Knebøy med tærne pekende rett frem og ikke gå så forbanna dypt. Legg fokus på å presse ifra med vastus lateralis. Evt prøve det i hacklift( den ga meg enorm kontakt med utsiden)
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Jeg pleier å kjøre tungt på leg extension, samtidig vender jeg tærne innover mot hverandre slik at jeg får aktivert utsiden av lårene..
    Mine har vokst bra på det iaf
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Ble medlem
    05-2005
    Reaper: Jeg mente teknikk for å få medialis til å vokse mer enn lateralis. Omvendt problem her serru...

Bronse Member BigDaddy sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    29
    Hos meg er det lateralis som er flat som en padde..

Men kommer seg hvis jeg bare trener et par tiår til..
    Vekt:103,3 kg (10.04.08)
    Høyde: 1.90

Beste løft:
    Benkpress: 150kg, 5*125kg
    Markløft: 5x150kg

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Royb Vis post
    Benpress med smal benstilling, leg extention og utfall er de øvelsene jeg nå har begynt å bruke og har fått tips om selv, da jeg har samme problemet selv. Kjenner det tar bedre på utsiden ja.
    word!
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Om du bruker leg extension mye kan du eventuelt droppe å presse helt opp til leggene er paralelt med bakken for å unngå å aktivisere medialis som ikke aktiverese sikkelig før den siste delen av løftet.
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Reaper: Jeg mente teknikk for å få medialis til å vokse mer enn lateralis. Omvendt problem her serru...
    Beklager trøtt i går. Dype bøy og legext
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27

Akkurat samme problem som meg for tiden, dette pga jeg bare har knebøy å bruke, og hos meg aktiviserer de bare vastus, klarer desverre ikke å variere benbrededn noe særlig da jeg har en kranglete sene/muskel i låret som protesterer ved bredere eller smalere enn skulderbredde steg.

Isåfall, dype beinpress og dype hacklift treffer som syre på utsiden/svepet av lårene mine, og siden man kan ta seg sånn ut på de maskinene vokser lårene mine som ugress hvis jeg trener de. Kjør de grisehardt med knebøy av og til, så bør du få opp utsiden og!!

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Fra Christian Thibaudeau:

"Vastus Lateralis (Outer Thigh/Quads Sweep)

Vastus lateralis development is also crucial to an impressive upper leg. When this muscle is large it makes the thigh look wide and somewhat round instead of being like two lamp posts: straight up and down.

Good vastus lateralis development also creates the illusion of bigger thighs because it accentuates the contrast between the lower portion of the upper leg and the middle/upper portion (kinda like wide shoulders and wide lats give a better upper body V-shape).

Here are the best exercises to build that portion of the quadriceps:

1. Close-Stance Front Squat: For this movement it's crucial that the trunk/torso remains as straight as possible (as little bending forward as possible) to keep most of the stress on the quadriceps. I prefer the front squat because it's much easier biomechanically to keep a proper torso position than it is with a back squat (in which we all have a tendency to bend forward).

The feet should be neutral (pointing straight ahead) and slightly narrower than the hips. For maximum vastus lateralis development, it's not necessary to go down ass-to-the-grass. Going down to parallel (hips in line with the knees) is sufficient, although I personally prefer to go all the way down.

A little trick for optimal vastus lateralis development is to avoid going up to the full lockout position: squat up until you're 2-3" away from fully extending the legs. This keeps most of the stress on the vastus lateralis portion.

2. Close-Stance Hack Squat: This is a regular hack squat with the feet kept together during the entire movement. Like with the front squat, I recommend stopping just short of the lockout position.

3. The Neutral-and-In Leg Extension: This is similar to the neutral-and-out leg extension explained earlier, but you perform the opposite action. You start with the feet and knees neutral and as you lift the weight you turn the knees inward."
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Freshh Vis post
    Jeg pleier å kjøre tungt på leg extension, samtidig vender jeg tærne innover mot hverandre slik at jeg får aktivert utsiden av lårene..
    Mine har vokst bra på det iaf
    Dette er helt rikigt Ut ifra min erfaring er det ingenting som fungerer bedre enn dette. Super!
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.