Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Blir man mer mett av mettet fett?

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002

Blir man mer mett av mettet fett?

Hepp!

Har tenkt litt på dette med mettet fett og metthetsfølelse. Jeg innbiller meg at jeg blir mer mett når jeg spiser mettet fett iforhold til umettet fett. Merker det spesielt når jeg lager thai karri med kokos melk. Spiser jeg mer umettet fett, slik som olivenolje så får jeg ikke den samme metthetsfølelsen.

Er jeg inne på noe her eller er det bare vas?

Diskutér!
    No brain, no gain.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sikko Vis post
    Hepp!

Har tenkt litt på dette med mettet fett og metthetsfølelse. Jeg innbiller meg at jeg blir mer mett når jeg spiser mettet fett iforhold til umettet fett. Merker det spesielt når jeg lager thai karri med kokos melk. Spiser jeg mer umettet fett, slik som olivenolje så får jeg ikke den samme metthetsfølelsen.

Er jeg inne på noe her eller er det bare vas?

Diskutér!
    Hvorfor tror du det heter mettet fett? Fordi man blir mer mett av det. Flerumettet fett metter flere enn mettet fett.

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Fett er jo det næringsemnet som metter mest. Når det gjelder mettet fett er det noe vi er skapt for og spise da vi har spist kjøtt i all tid.

Litt avhengig av hvilke gener man har så er veldig mange skapt for og spise endel mettet fett. Jeg blir også tilfredstilt ved og spise en god frokost med feks egg og bacon.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Fett er vel ikke så mettende i seg selv, men det holder deg mett i lengre tid om det blir kombinert med prots eller karbs ..
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002

Fjada

Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Flerumettet fett metter flere enn mettet fett.
    Men de fler blir jo umettet? Altså ikke mette. Så da blir man mer mett av mettet fett. Ihvertfall ut fra din noe tvilsomme logikk

Sitat Opprinnelig skrevet av kimmen Vis post
    Når det gjelder mettet fett er det noe vi er skapt for og spise da vi har spist kjøtt i all tid.
    Har vi nå det? Noen steder i verden stemmer nok dette, men ikke overalt. I India f.eks. så er ca 90% av befolkningen vegetarianere.
    No brain, no gain.

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Men de fler blir jo umettet? Altså ikke mette. Så da blir man mer mett av mettet fett. Ihvertfall ut fra din noe tvilsomme logikk

Har vi nå det? Noen steder i verden stemmer nok dette, men ikke overalt. I India f.eks. så er ca 90% av befolkningen vegetarianere.
    Det avhenger av gener. Men når du skriver at du blir tilfredstilt av og spise mettet fett kan det jo høre ut som du er proteintypen som bør spise endel kjøtt. Du kan lese litt om nutritional/metabolic typing om emnet interesserer deg.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Hvis man skal spise seg mett så lønner det seg ikke å spise umettet fett!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.