Viser resultatene 1 til 35 av 35

Tråd: Deff uten kardio?

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Deff uten kardio?

Er det noen her som har gjort eller har tro på å deffe seg ned til under 10% kroppsfett uten å gjøre kardio? Kardio betyr da når man går 45 minutter for å gå i 45 minutter eller stikker en tur på gym'et for å gjøre kardio.

Er kardio en nødvendighet, hvilke fordeler og ulemper medfører kardio?

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Personlig hadde jeg aldri klart det. Men det skal sies at den eneste gangen jeg har klart å komme meg godt under 10% etter at jeg fikk kjøtt på kroppen, var når jeg bodde på Nærbø i Rogaland uten kollektivtransport og minimum en mils sykkeltur uansett hva man skulle gjøre. Med daglig 2-3mils sykkeltur i tillegg til fotball, styrketrening og skikkelig ungkarskost i form av at samtlige måltider bestod av pulver eller kjøtt med smelta ost var six-packen for en gangs skyld et faktum.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det er ikke mange årene siden at du mente man fint kunne komme i form uten kardio og at det for det meste var bortkastet tid. Satt du ikke på noe erfaring/kunnskap/fakta da som du kan dele med oss?

Jeg har alltid deffet med kardio, og det har virket hver gang. Denne gangen så har jeg prøvd å kjøre med mindre kardio (2,5 timer i uken). Det har resultert i at jeg har måtte reduser kaloriene betraktelig (2000 kalorier på treningsfridager og 2400 kalorier på treningsdager. Kroppsvekten er nå 95,4kg). I tillegg har jeg måtte lagt til litt karbohydrater og manipulert inntaket av dem. Så langt har det fungert fint, men jeg er ikke i noe særlig form ennå. Så blir mer spennende å se hva som skjer når jeg dupper under 10%.

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Kardio medfører vel neppe andre ulemper enn at det er dritkjedelig.

Lord of the living dead Premutos sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Jeg gikk ned en del, men var aldri under 10 når jeg ikke gadd mer.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Det er ikke mange årene siden at du mente man fint kunne komme i form uten kardio og at det for det meste var bortkastet tid. Satt du ikke på noe erfaring/kunnskap/fakta da som du kan dele med oss?

Jeg har alltid deffet med kardio, og det har virket hver gang. Denne gangen så har jeg prøvd å kjøre med mindre kardio (2,5 timer i uken). Det har resultert i at jeg har måtte reduser kaloriene betraktelig (2000 kalorier på treningsfridager og 2400 kalorier på treningsdager. Kroppsvekten er nå 95,4kg). I tillegg har jeg måtte lagt til litt karbohydrater og manipulert inntaket av dem. Så langt har det fungert fint, men jeg er ikke i noe særlig form ennå. Så blir mer spennende å se hva som skjer når jeg dupper under 10%.
    Refererer til et nylig innlegg i en annen tråd av Martin Berkhan:

Cardio kan man helt skita i om man är ute efter att deffa utan något tapp i styrka och muskelmassa. Den enda formen av "cardio" jag kört de senaste åren är promenader till och från affären och jag har utmärkt grundkondition. Samma med merparten av mina klienter. Håller du en bra intensitet i styrketräningen får du bra grundkondition, punkt slut. Konditionsträning använder jag bara i fall då det är befogat, inte för att "bränna fett". Den senare biten sköter man via dieten först och främst.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ja jeg har lest det og han sier jo det samme som meg. Kjører man uten kardio så må dietten være enda tightere. Men hvor mange er så flinke at de klarer å være standhaftig nok med dietten for å oppnå ønskede resultater på den måten?

For min del er diett ingen problem, ei heller kardio. Men det er utrolig fint å kjøre så lite kardio som nå og fremdeles få de ønskede resultatene. Jeg går rundt litt mer sulten en vanlig, men det takler jeg når jeg slipper å stå opp før jobb og kjøre kardio.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg syns kardio gjør det enklere å holde seg til dietten. Hvis jeg har gått en time på tredemølla for 400 kcals, er det ikke snakk om å nulle ut innsatsen med å være ubrukelig med kosten. Men det er nok ingen nødvendighet for å komme i form
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23
    Prøv annen kardio da, kampsport feks.
    Ain't nothing to it, but to do it!

-passar under sängen Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Jeg syns morgenturene mine ikke bare har effekt på formen men også psyken(noe som er veldig svingende når man er i de siste ukene av dietten). Det er faktisk utrolig deilig å stå opp før samfunnet og starte dagen med en times tur i frisk og kald luft.
    Ja det krever litt viljestyrke men det er absolutt ikke noe jeg gruer meg til, da jeg holdt på med ellipsemaskin inne i det vide og det brede kjeda jeg meg jo i hjel..

Burde startet med morgenturer før kjenner jeg - men da er jeg en erfaring rikere!
    www.mthereseo.blogg.no

GrEmLiNgS` Puppet MiaMari sin avatar
    Ble medlem
    11-2007
    Alder
    28
    Så lenge man ligger i underskudd så vil man gå ned, kardio eller ikke kardio mener nå jeg. MEN for å havne i såpass stort underskudd som man etterhvert må uten å stoppe opp tror jeg det er ganske viktig med kardio.

Dette mener jeg av den enkle grunn at hvis man vil bevare så mye muskelmasse som mulig, må mest mulig mat få lov til å passere i kroppens system. Derfor er det fint å veie opp med kardio... På sutten av min deff måtte jeg droppe MYE kardio pga rygg-skade, det førte til at jeg på lave dager var nede i 800-900 kcal og nullkarb...da sluttet kroppen å virke.

Så ja, kardio kan være DRIIITkjedelig, men den sunneste måten å deffe på

-passar under sängen Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Nå vil jeg ikke si at noen skikkelig deffer er sunne de siste ukene - de skal bare fungere :P
    www.mthereseo.blogg.no

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    wtf.. kardio har da INGEN ulemper!

påstand: man kan ikke kalle seg veltrent om man aldri trener kardio
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Ble medlem
    04-2006
    Jo, det har ulemper. Det kan gå utover restitusjon, muskelmasse og styrketreningen i det hele tatt
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Gå ut over muskelmasse.. hehe.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch Vis post
    wtf.. kardio har da INGEN ulemper!

påstand: man kan ikke kalle seg veltrent om man aldri trener kardio
    Når man spiser kaloriredusert kosthold for å gå ned i fettvekt og trener ved siden av så øker stresset, kardio i for store doser kan da øke stresset = vanskelig å miste fett. Da kan man si at man kan gjøre litt kardio, men er litt kardio noe effektivt (tenker da på 30min x 3 per uke)?

Ble medlem
    03-2002
    Gå ut over muskelmasse.. hehe.

Når du viser bilder av en boler og et genetisk vidunder for å bevise et poeng, da er du for meg et fjols!
    Sist endret av HITFrank; 10-03-10 kl 16:08

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Ingen grunn til å bli sur og barnslig. Det er fullt mulig å ha muskel-masse og massevis av kardio i tanken. Men det krever jo mer arbeid enn den kosetreningen byggere uten kardio bedriver med.

Ble medlem
    04-2006
    Ingen grunn til å bli sur og barnslig. Det er fullt mulig å ha muskel-masse og massevis av kardio i tanken. Men det krever jo mer arbeid enn den kosetreningen byggere uten kardio bedriver med.

Det er snakk om kardio i kaloriunderskudd. Ser du ikke forskjellen?

Ble medlem
    03-2002

Klarer ikke å holde meg når du fremstår som kunnskapsløs!

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Jeg vil påstå at gåturer som kardio og fettforbrenning ikke har stor del å si på restitusjon og tap av muskelmasse.
    Derimot hvis man baserer mye kalorinedgang på jogging, intervaller osv så tror jeg det kan ha negativ effekt med tanke på restitusjon hvis man trener mye styrke i tillegg.

Jeg føler at jeg "må" ha litt kardio for å gå ned pga hvis jeg går lavere på kcal enn det jeg gjør nå dør jeg.
    Dessuten tror jeg ryggen min har godt av å få beveget litt på seg. Foretrekker gåturer, syns faktisk det er behagelig hvis jeg har en god lydbok på øret og rusle en times tid.

Eneste problemet er at jeg har begrenset med fritid og at det er vinter. Jeg hater vinter så er ikke så koselig ute nå.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

-WESTSIDE- burny_ sin avatar
    Ble medlem
    02-2008
    Alder
    21
    Vet ikke hva slags fettprosent Arnold, franco, osv osv holdt, men få av de kjørte kardio etter det
    jeg har lest.

Se feks, Don Howorth, ingen kardio.. Men så trente de jo vekter 4timer + hver dag :P
    http://www.needtobuildmuscle.net/blo...would-be-king/
    "Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men. Do not pray for tasks equal to your powers. Pray for powers equal to your tasks. Then the doing of your work shall be no miracle, but you shall be the miracle."

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Jeg vil påstå at gåturer som kardio og fettforbrenning ikke har stor del å si på restitusjon og tap av muskelmasse.
    Det tror ikke jeg heller, men er det effektivt i forhold til tiden som blir brukt?

Sett at 2 identiske tvillinger med like forutsetninger og variabler hadde trent for å komme seg i form, den ene hadde gått en småhurtig tur hver dag og den andre hadde ikke gjort. Hvor stor forskjell hadde 3 1/2 time i uka med gåing utgjort etter feks 3 måneder. Noen som har noen tanker om dette?

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    3x300x3x4/7000=1.54 kilo fett?
    http://www.dingsekongen.no

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av burny_ Vis post
    Vet ikke hva slags fettprosent Arnold, franco, osv osv holdt, men få av de kjørte kardio etter det
    jeg har lest.

Se feks, Don Howorth, ingen kardio.. Men så trente de jo vekter 4timer + hver dag :P
    http://www.needtobuildmuscle.net/blo...would-be-king/
    Arnold benyttet seg da av kardio, iallefall ifølge encyclopedia of modern bodybuilding.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    28
    Altså, anorektikere har jo overbevevist meg om at man kan havne under 10% kroppsfett uten å ha morgenkardio liksom...så ja det er mulig. Men jeg tror man mister mer muskler på aaaaaltfor lite mat enn 1 time kardio til dagen, intervall-trening eller ikke.

Point being, drit i vannretensjon...vannet kan du miste på 1 døgn om du vil

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av MiaMari Vis post
    Altså, anorektikere har jo overbevevist meg om at man kan havne under 10% kroppsfett uten å ha morgenkardio liksom...så ja det er mulig. Men jeg tror man mister mer muskler på aaaaaltfor lite mat enn 1 time kardio til dagen, intervall-trening eller ikke.

Point being, drit i vannretensjon...vannet kan du miste på 1 døgn om du vil

Det er mange anorektikere som trener mye...

Så ved å gjøre 1t kardio hver dag så kan man spise mye mer mat og med det gå ned mer i vekt?

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    28
    Du kan i alle fall spise MER...og jeg tror tror absolutt man bevarer mer muskelmasse på denne måten

Yoked mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    .

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Det handler litt om partisjonering av næringsinntaket her.

Det er også lettere å øke energiforbruket med aktivitet enn å sitte i ro og sulte seg slank.

Om jeg spiser 2000 kcal og ikke trener, eller spiser 3000 og inkluderer en lang løpetur, så vil sistnevnte føles vært mye bedre.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Gold Member Andreas sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Helt enig i det McBain skriver her. For min del (sier ikke at dette er fasiten) føler jeg meg dobbelt så bra om jeg spiser litt mer og kjører kardio enn å bare spise lite.
    Sist endret av Andreas; 11-03-10 kl 17:15 Begrunnelse: skriveleif
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Jeg har gått på turn, og blitt kjent med en del yngre jenter..hehe. Hun er voksen for aldern også:) haha

Ble medlem
    04-2006
    Og cardio blunts hunger, visstnok.

PKMN PROFESSOR discipline sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Jeg føler det litt motsatt. I alle fall med lavintensitets kardio. Hvor har du lest dette forresten?

Men en ting er sikkert. Det er jævla bra for psyken.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    om du trener kardio knallhardt til spygrensen så ja.. :P
    hvis du trener med lavere intensitet men over lengre tid, responderer ihvertfall min kropp med enorm sult.
    Etter langturer er jeg sulten hele døgnet etterpå!!

merker det samme i treningsfattige perioder - da blir en mett på ingenting.
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    04-2006
    Hmmmmmmmmmmm. Mulig jeg surrer.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.