Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: Diett og Karbohydrater

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002

Diett og Karbohydrater

Hvor mye karbohydrater kan du tillate deg selv under en diett som har som formål med å miste fett over tid? Normalt så mister jeg fett veldig fort når jeg kjører strengt men jeg sliter ofte med turen hjem fra trening og sitte stille på jobb.

Jeg spiser ca sånn 800gram til 1kg kylling og 3 eller 4skyr og 50gram peanøtter + 200gram ris

Men med å legge til 50gram pasta og 100gram havregryn + 1dl skummet melk føler jeg meg uendelig mye bedre og kommer meg finfint igjennom dagen.

Vil jeg alikevel gå ned da?
    RockyRock

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Alt avhenger av kaloriinntaket ditt. Om de ekstra karbohydratene ikke skyver deg over kalorimengden du forbruker i løpet av en dag, så vil du fremdeles gå ned.

Ble medlem
    10-2002
    Så karbohydratene i seg selv vil ikke ha en bremseeffekt pga måten de påvirker kroppen generelt?

Men det er jo greit å vite.

200gram ris
    50gram pasta
    100gram havregryn

= 172gram karbohydrater om dagen
    RockyRock

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Er det råvarer du tenker? 200g ris, 50g pasta og 100g havregryn tilsvarer da 250g karbohydrater som er 1000kcal.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Du veier risen kokt?
    Edit: godfather slo meg!!!!!!1
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    10-2002
    Hvordan kan det bli 250gram karbo når hydrater når det utgjør 240gram mat tilsammen
    RockyRock

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    200 + 50 + 100 = 350

Veier du det før eller etter du koker det?

Ble medlem
    10-2002
    ops veier risen i feil rekkfølge, blæh ikke rart det føles så bra.

Jaja, da kutter jeg pastaen og risen og kjører 100gram ris og 100gram havregryn og 50gram peanøtter så skal det vel gå nogenlunde greit.
    RockyRock

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Kjører en "lavkarb" for tiden jeg også. Vet ikke om dette er et tips eller ei. Me jeg har god erfaring med å konsumere all karben på et måltid. Gjerne rett etter trening. Tror det er greiere enn å fordele den utover hele dagen.
    Det er i motbakke det går oppover.

Ble medlem
    10-2002
    Jeg er litt avhengi av det om morningen og før trening, eller så blir jeg litt sur i kroppen.
    RockyRock

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Jeg er litt avhengi av det om morningen og før trening, eller så blir jeg litt sur i kroppen.
    Anbefaler deg å følge "Periodisk Faste/Intermittent Fasting" ala Martin Berkhan.

Første måltid 1300-1400 og spise 3 måltider frem til 2100-2200. Tar vel 3-4 dager før du blir vant til å faste og etter det er dietten en drøm. Spise mest karbo i måltidet etter trening, litt mindre karbo i måltid nr. 2 og spis kun protein + fett + unlimited med grønnsaker i det siste måltidet.

Ble medlem
    10-2002
    Forstår at du og mange andre har veldig gode erfaringer med det, men hva med trykk i muskulaturen og sultfølelsen før klokken blir 13.00?

Min store svakhet som mange sikkert vet er at jeg sprekker pga at jeg blir så sliten på diett, mister energi utrolig fort og kommer meg omtrent ikke hjem fra trening om jeg har en god 2timers økt, og etter 5-6uker kaster jeg inn håndklet.

Men! Jeg går utrolig hardt ut og kjører ofte nesten null karbo fra dag 1.

Uansett, leser mer om IF nå as we speak så kjører jeg det imorgen og se hvordan det er for meg.
    RockyRock

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Forstår at du og mange andre har veldig gode erfaringer med det, men hva med trykk i muskulaturen og sultfølelsen før klokken blir 13.00?

Min store svakhet som mange sikkert vet er at jeg sprekker pga at jeg blir så sliten på diett, mister energi utrolig fort og kommer meg omtrent ikke hjem fra trening om jeg har en god 2timers økt, og etter 5-6uker kaster jeg inn håndklet.

Men! Jeg går utrolig hardt ut og kjører ofte nesten null karbo fra dag 1.

Uansett, leser mer om IF nå as we speak så kjører jeg det imorgen og se hvordan det er for meg.
    Sulten er ikke eksisterende, trykket er helt ok.

Karbo is not the enemy!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.