Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Ei pils

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27

Ei pils

Jeg, som mange andre, er veldig glad i å ta meg ei pils eller en whisky på kveldene, og gjerne rett i for- eller etterkant av kveldsmiddagen. Hvor "ille" er dette i forhold til forbrenning av maten som nettopp er fortært, opptak av næringsstoffer, etc? Minner om at det her er snakk om ei øl, ikke noe fyllekalas.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Det viktigste først; er det noen spesiell grunn til at du omtaler øl som hunkjønn?
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    En halvliter pils har vel litt over 100kcal iform av alkohol, som vil bli forbrent av leveren før man bruker fettreservene, så vidt meg bekjent. På den tiden ønsker vel kroppen og lagre noe av all den energien som har blitt frigjort i blodbanen.

Men her igjen, tror jeg samlet kcalorimengde har stor betydning, selvom alkohol bremser forbrenningen av fett noe.

Jeg tror ikke en pils til maten har noe nevneverdig og si, sålenge du regner med at det faktisk inneholder litt kalorier. Når det gjelder og ta seg en pils om dagen, så er vel det heller helsemessig på mange andre områder, som lureper har presisert før. Så for meg er en til to halvlitere en kveld, en bonus, om man ser bort ifra kaloriene
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Det viktigste først; er det noen spesiell grunn til at du omtaler øl som hunkjønn?
    Fordi det er kult! Her oppe i nord sier man ofte ei øl. Ikke verre en det.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimmen Vis post
    En halvliter pils har vel litt over 100kcal iform av alkohol, som vil bli forbrent av leveren før man bruker fettreservene, så vidt meg bekjent. På den tiden ønsker vel kroppen og lagre noe av all den energien som har blitt frigjort i blodbanen.

Men her igjen, tror jeg samlet kcalorimengde har stor betydning, selvom alkohol bremser forbrenningen av fett noe.

Jeg tror ikke en pils til maten har noe nevneverdig og si, sålenge du regner med at det faktisk inneholder litt kalorier. Når det gjelder og ta seg en pils om dagen, så er vel det heller helsemessig på mange andre områder, som lureper har presisert før. Så for meg er en til to halvlitere en kveld, en bonus, om man ser bort ifra kaloriene
    Konklusjon: da blir det EN kald øl nå..

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    En øl per dag er sunt og inneholder kun cirka femten gram karbs!
    http://www.dingsekongen.no

0,1 tonn pils sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    43

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.