Har du sett den ?
Food Matters (2008) - IMDb
Hva tycks ?
Har du sett den ?
Food Matters (2008) - IMDb
Hva tycks ?
Har ikke sett den desverre, er den verdt og se?
He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"
Det slår meg som en typisk "matvare X kurerer sykdom Y" film, men jeg kan selvsagt ta feil. Forsåvidt ikke galt med sånne dokumentarer heller, sånn ut over at de stort sett ikke har noe særlig vitenskaplig grunnlag for påstandene sine.the right kind of foods, supplements and detoxification can be used to treat chronic illnesses as fatal as terminally diagnosed cancer. '
Den er verdt å se ja, joda deler av filmen er litt X kurerer Y men filmen er absolutt mye mer enn det. Jeg synes den er verdt en bruke en time på.
Når det gjelder å ha vitenskapelige beviser for ting så er det selvsagt noe alle er interessert i men hvordan skal man lese vitenskapelige beviser ?
Holder det å si at pinex gjør ditt og datt og så er det vitenskapelig bevist eller er det bedre å se på befolkninger og deres forskjellige kost og levemåte og se forskjellene der med tanke på sykdom osv.
Dette er ikke en film som er laget for å selge grøntvann, Cvitamin eller slikt, det er heller ikke en film som skal få folk til å begynne å kun leve på rawfood osv, det er etter min mening en opplysende film om hvor viktig kvaliteten på det man putter i seg er.
AightDa er det nok verdt en titt ja!
Takk for tipset, den er satt på nedlastning.