Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Fomler i mørket - ny diett

Medlem
    Ble medlem
    05-2010
    Alder
    27

Question Fomler i mørket - ny diett

Har lest mange artikler om kosthold og trening den seneste måneden.
    Noe som går igjen er proteininntaket, som mange mener bør ligge på ihvertfall
    2gr protein pr kg kroppsvekt.

Jeg satt meg ned å prøvde å sette opp hva jeg ofte spise i løpet av en dag. Er nesten 2m høy og veier ca. 90kg nå.
    Dvs; Jeg bør ha 180gr protein pr dag. Og om jeg ikke har bomma på regningen min, så blir det ett veldig vanskelig mål.

Jeg spiser havregryn 3 til 4x dagen. 2eggx1. 8-9 brødskiver. Middag. Mellommåltider med frukt og grønt. Og gjerne en måltidserstater i form av en eller annen måltids-sjokoladebar.

Legger jeg til ett par runder med proteinshake av ett tilfeldig utvalgt produkt på gymgrossisten. Så kommer jeg frem til noe sånn som 160gr, eller noe rundt der.

Må jeg ha regnet feil? for jeg syns det høres ut som ganske høyt inntak av næring?

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Hvis du har melk i havregrynen, proteinrikt pålegg på brødet og spiser kjøtt/fisk til middag samt kansje supplementerer med et par proteinshakes mener jeg du får i deg nok proteiner for en vanlig mann. Dette er nok langt bedre en mannen i gata.

Fort regnet for meg:

1L melk til havregrynen = 33g protein
    Havregryn ( 200g?? ) = 20g protein
    2 proteinshakes = 60g protein
    Middag ( rent kjøtt ) = 5-60g kansje? Veldig varierende her.
    Brød = 20-30g protein, kansje mer?

Dette kan gi deg oppimot 200g protein. Og da har jeg ikke regnet med egga engang.

Hva er målet ditt med treninga og kostholdet da?
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Medlem
    Ble medlem
    05-2010
    Alder
    27
    Er tidligere fotballspiller. Eneste treningen jeg har gjort i mitt liv er i forhold til den, og noen år med kampsport. Egentlig svært lite styrke.. er etter min mening veldig tynn!

Nå funderer jeg mye på hva jeg vil oppnå. Søker inspirasjon her og andre steder på nettet. Spørsmålene jeg stiller meg er jo da hvordan og hvorfor jeg vil trene.

Målene i første omgang blir jo å legge på meg litt, bli sterkere.. samtidig ønsker jeg å få opp kondisjonen ditt den engang var. Kanskje litt motstridende? (muskler og tung utholdenhetstrening..)

Så nå blir det å starte med vektløfting, men er veldig inspirert av disse jeg har oppdaget trener i skog og mark, lekeplasser m.m. Var borte i en fyr som lagde hinderløyper på lekeplasser, å brukte lodd og vektvest. I tillegg til noen øvelser han brukte, som chins osv..

Hva tenker du om det å blande vektløft og trening som sistnevnt?

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Hinderløyper som du nevner er jo knallbra trening, både for muskler og kondisjon. Det er viktig og finne noe du trives med slik at du ikke går lei, kansje også ha en treningspartner og noen delmål. Trening med egenvekt eller tillegsvekt feks chins og slikt som du nevner er kjempetrening.

Jeg synes du spiser mer enn nok protein mtp dine mål. Det som kansje er mer interesannt er fordelingen mellom karbo/protein/fett.

Hvor mange ganger i uken har du planer om å trene? Du kunne jo basert treningsopplegget ditt på feks 2x styrke + 1-2x kondisjon i uken? Kjør et 2 splitt program på styrke så du kjører hele kroppen hver uke, og sats på baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, chins, militærpress o.l. Kondisjonsøkten kan jo variere mellom hinderløype, jogging/sykling og sprint feks
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Medlem
    Ble medlem
    05-2010
    Alder
    27
    Har tenkt på 2 ganger styrke og 2-3 ganger kondisjon. Har vel snart en treningspartner i boks, tror jeg.. Uansett, motivasjon er ikke ett problem. Vandt med å trene 5-6 ganger i uken, i mine fotballspillene dager. Og er glad i denne formen for aktivitet. Elsker å jage mot fremgang.

Har bestilt noen pakker med proteinpulver, og barer. Tenker på å finne ut om kreatin hadde vært lurt.. hensiktsmessig. Begynne å føre logg på trening og kosthold. Teste meg selv. Og gi det 3 månder for å se hvordan kroppen føler seg. Og derfra ta standpunkt til om jeg føler proteintilskudd funker for meg.

Takker for inputen på styrketreningsmetode. Og jeg skal researche det med fordeling mellom karbo/protein/fett.

Forresten, hørt noen mene gainer før trening kan være en idé. Selv har jeg tenkt på rosiner og bananer osv før trening.

Medlem
    Ble medlem
    06-2010
    Alder
    16
    StevenKing, jeg tror du greier deg fint. ha en positiv stilling hele veien så kommer du til å greie deg mer en fint. Hinderløype er en god trenings metode, jeg fikk en super kondis av å løpe den 2 ganger i uke + at den var rett ved skolen så jeg hadde ikke lang vei å reise.
    Stå på.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.