Hei. Begrunn av lite tid til matlaging har jeg bestemt for for at jeg lager mat for 4-7 dager på en gang og legge det i bokser i kjøleskapet.
Noen som har forslag til hva jeg kan lage?
Maten kommer til å bli konsumert kald.
Hei. Begrunn av lite tid til matlaging har jeg bestemt for for at jeg lager mat for 4-7 dager på en gang og legge det i bokser i kjøleskapet.
Noen som har forslag til hva jeg kan lage?
Maten kommer til å bli konsumert kald.
Pizza! Prøv "Børges proteinpizza" - mettende og diger oppskrift. Kan jo også fryses ned..
Godt forslag. Skal prøves
Flere forslag?
Bokser med kesam, cottage cheese, proteinpulver +++ veldig mye som ikke funker i 4 dgr i kjøleskap. Kan du fryse, er mulighetene langt større.
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
kjøp Maggi stekeposer med krydderblanding til kyllingfilet, sykt godt + lite kcal, veldig lett å lage. Bare å hive kyllingen inn i posen med for eksempel litt brokkoli, sett på 200grader 10 min voilàså kan du koke ris, eller fullkornspasta til
![]()
Soy el diablo.
De posene skal man la steke i 25-30 minutter. Kyllingen er jo nær sagt rå etter bare 10 minutter...
"Æ ska ha en burger. Me ækstra fett..."
Da har man hatt i for lite filet eller for mye av krydderet.
Når jeg bruker de har jeg som regel to fileter i og bruker da under halvparten av krydderet, det blir saftig som bare det
Ellers kan man steke ris og tunfisk sammen og fryse dette ned og så varme det i mikroen når man skal spise det. Bare å krydre med karri så slipper man unna den fæle tunfisksmaken![]()
"Æ ska ha en burger. Me ækstra fett..."
på søndager pleier jeg å lage brød (lavkarbobrød går dritfort å lage) og en diiiiger kylling/svinefiletform med stekt kylling/svinefilet, litt bacon, masse brokkoli, gulrøtter, blomkål, tomater, løk, hvitløk og grønne bønner og lar det stå i ovnen til alt er mørt. Innimellom har jeg oppi poteter også (juks, juks!) og så deler jeg det opp i matbokser og har pesto i noen, aioli i andre og litt barbecuesaus i noen, fryser de og fordeler de utover uka. Da har jeg lunsj hver dagFungerer supert!
"Smerte er bare en følelse..."