Dont dream it - Be it!
Smiling is optional, finishing's not!
http://www.bodyrecomposition.com/nut...es-part-1.html
It would take an absurd amount of say, fruit, to provide enough fructose to the diet to cause problems. The liver can generally handle approximately 50 grams of fructose or so before you start to see conversion to triglycerides or other negatives (when you divide the studies up into those that find problems versus those that don’t, 50 g/day is about where the cutoff occurs). While that intake level might be easily achievable by someone consuming a lot of sugary soda, given that an average piece of fruit is roughly 7% fructose (e.g. 7 grams fructose per 100 grams of fruit), well..that’s a lot of fruit (~7 average pieces per day).
Det er helt absurd å fokusere på et eple eller to om dagen når man trener hyppig. Den totale mengden energi inntatt er viktigere, samtidig som epler er lavglykemiske.
Spis epler
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
hallo , har dere ikke lest dagbladet artikkelent?
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Men glykogenet i leveren er vel det siste som blir tatt i bruk av muskulaturen, så i praksis er det vel alltid en del glykogen lagret i leveren?
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=401Fruktose vil opprettholde glykogennivåene i leveren bedre, og dette vil igjen kompensere for de lave nivåene av tyroidhormoner (teknisk sett omdanningen av T4 til T3) som jeg har sett hos kvinner. Karbohydratene på dietten skal derfor i hovedsak utgjøres av FRUKT og BÆR. Et stykke søt frukt (eple, banan, pære, appelsin, 200g ananas, mango og så videre) eller en kopp (200g) friske bær inneholder ca 5-6g fruktose og 10-15g andre sukkerarter, og er i tillegg rik på antioksidanter, vitaminer og mineraler.
Jeg kan altså anbefale at kvinner kutter helt eller delvis ut alt av kornprodukter, brødmat, stivelsesrike karbohydrater som ris, pasta og potet, og i stedet spiser minst to-tre stykker/porsjoner søt frukt og bær hver dag (og enda mer hvis du trener mye).
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
"Jeg kan altså anbefale at kvinner kutter helt eller delvis ut alt av kornprodukter, brødmat, stivelsesrike karbohydrater som ris, pasta og potet, og i stedet spiser minst to-tre stykker/porsjoner søt frukt og bær hver dag (og enda mer hvis du trener mye). "
Om jeg prøver dette (med mine 12-15 treningstimer i uka) forsvinner jeg jo helt! en klarer neppe få i seg nok karbs uten stivelse. Ingen brød, ris, pasta, potet, men heller ekstra frukt? Hva får jeg om jeg prøver?? :P
Anbefalningene er for damer som vil ned i fettprosent. Dessuten nevner han jo i artikkelen at de med høyere treningsmengde kan ty til stivelsesrike karbokilder om nødvendig.
Jeg drar på meg masse vann av frukt(og bakevarer..) har jeg erfart, så holder meg (til en viss grad) unna. Jeg blir fysisk dårlig når jeg legger på meg så mye vann at det er lett å holde seg unna - som et forbannet pølseskinn!
www.mthereseo.blogg.no